Canon 24-105 Err 01 op de Canon 40D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
AlbyDeTweede
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2004 18:47
WoonplaatsCOLON Baarn

Hallo,

Tijdens de vakantie veel frustratie gehad over steeds terugkerende melding Err 01 met de mededeling dat ik de contactpunten schoon moest maken. Thuis had ik de melding al eens gehad, maar dacht het na reinigen van de contactpunten verholpen te hebben. De lens 24-105 van canon had het een hele dag zonder problemen goed gedaan.
Helaas begon tijdens mijn vakantie de ellende opnieuw. Ik sprak tijdens mijn vakantie iemand die ook een 40D had. Hij probeerde mijn lens en kreeg precies dezelfde error. Dat sluit dus uit dat het aan de camera kan liggen. Deze meneer had zelf ook een andere lens bij zich op vakantie die ook die error had. Met andere objectieven heb ik geen error meldingen.
Het lijkt me ook sterk dat het aan de contactpunten ligt. De lens maakt ook een raar geluid. Als ik door de zoeker kijk en ik wil focussen, dan zie ik het beeld op en neer bewegen (schokkende op en neer gaande bewegingen met een raar geluid). Ik dacht dat het misschien de IS was, maar als ik de IS uitzet op de lens, dan gebeurt er precies hetzelfde. Weer die error dus.
Weet iemand raad. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het een defect is en dat de lens ter reparatie aangeboden moet worden bij http://www.techrepair.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Techrepair is best wel duur... iemand een ander goed alternatief of een makkelijke zelf uit te voeren oplossing?

Gr,
Gertjan
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Als je IS aanstaat moet je beeld stilstaan, als het dat niet doet en je ziet juist bewegend beeld is er iets niet goed inderdaad.
Zelf prutsen is niet aan te raden tenzij je ervaren electrotechnicus bent. Zo'n lens is goede service waard. techrepair of rofarepair.nl zijn de beste zaken hiervoor.
sterkte
Brell

Dat is balen zeg, zelf er aan prutsen is link lijkt mij, opsturen naar Rofa in Den Haag, daar heb ik zelf hele goede ervaring mee.
Ik had zelf een 17- 40 gekocht, 2e hands, bleek achteraf zand in te zitten, is heel vakkundig gemaakt, met een week weer terug.

succes
AlbyDeTweede
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2004 18:47
WoonplaatsCOLON Baarn

Ik denk dat ik Rofa in Den Haag eens ga proberen.
Bedankt voor de reakties.
Zelf rommelen zal ik ook niet snel doen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar