Turnen: Summercup 2011

Volleybal, handbal, zaalvoetbal.. alle vormen van sport die zich in de zaal afspelen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Een maand geleden was het tijd voor de tweede editie van de Summercup. Een leuk turn tournooi. Ik was wederom een van de twee fotografen.

Ik wil hier een 9 tal foto's laten zien waarvan ik denk dat ze goed genoeg zijn om hier te laten zien. Uiteraard zijn er ook een hoop 'standaard'foto's geschoten, maar die zal ik jullie besparen.

Uiteraard is alle (opbouwende) kritiek weer welkom aangezien ik dit toch nog steeds het leukste vind om te fotograferen (naast de concerten).

1. Ik moet eerlijk toegeven dat deze een beetje geluk was. Ik kon de vloer niet helemaal zien omdat er deelnemers voor stonden. Deze stonden net op en liepen naar opzij waardoor ik zicht had. Eigenlijk stond ik op dat moment bij balk maar ik dacht: 'dit is een goede turnster, laat ik even snel een foto schieten'. Ik kon natuurlijk niet zien wat ze deed aangezien de spiegel opklapt, maar dit was het resultaat! Hierna werd mijn nieuwe tegeltjesspreuk voor turnfotografie: "Als je het hoogtepunt mist, heb je in ieder geval een mooie foto!"

20418

2. Inzet van een koprol op balk.

20419

3. Houding tijdens een vloeroefening.

20420

4. Soms sta/zit je op de goede plaats als fotograaf!

20421

5. Sisonne:

20422

6. Een koprol blijft altijd even mikken

20423

7. Ik weet het, de vingerpuntjes missen, maar ik vond de foto zelf wel heel gaaf!

20424

8. Timing!! Het blijft moeilijk, maar als het lukt heb je wel een mooie foto

20425

9. Spreidhoeksteun.

20426

Ik heb 2 dagen moeten fotograferen (vam 8.00 - 22.00) en was echt gesloopt. Maar dan heb je ook wat.

Alvast bedankt voor het kijken (en het evt. commentaar)!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb geen ervaring met deze tak van fotografie, maar foto 1 en 9 zijn erg mooi gemaakt.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik heb helaas geen ervaring met deze fotografie..
maar helaas mis je hier en daar wat vingertoppen! :o
en jah.. de ruis maar die kun je zeker niet weglaten ivm zaal fotograferen toch..
bij foto 4 vind ik het beetje storend dat de achtergrond zo overdreven scheef is..

verder.. mooie platen! :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik weet niet hoe je fotografeert Lennart, Raw of Jpeg, Maar ik heb het idee dat de witbalans je een beetje nekt qua kleuren. veel delen zij vrij donker, waardoor de kleuren niet meer zo helder zijn als ze waren(of mischien dat je in de nabewerking er nog wat meer uit kan halen.
Ik snap ook best dat het licht niet altijd optimaal is. Maar volgens mij is er nog iets meer aan de kleuren uit te halen(de foto's zijn vrij geel)
Door de donkere delen komt de turnster niet altijd goed vrij van de achtergrond. heb ik het idee.
De serie verder is een mooie impressie. Met als uitschieter foto 9
Laatst gewijzigd door 1 op BossA, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

iedereen bedank voor de reacties:

@Billie-90: Ruis is idd erg lastig, maar dit is mijnsinziens nog acceptabel voor binnenfoto's.

@BossA: In dit geval Jpeg omdat ik (niet overdreven) meer dan 2000 foto's op een dag schiet omdat ze ook voor de verkoop zijn. Dan heb ik niet genoeg geheugen voor Raw (en ik bewerkt ze ook nauwelijks dan). Dit is een kleine selectie en dus ook vanuit Jpeg bewerkt. In RAW gaat dat natuurlijk beter (en als ik puur voor mezelf foto's maak doe ik dat dan ook). Ik blijf het bewerken zelf altijd moeilijk vinden, zeker omdat mijn monitor niet echt geschikt is hiervoor ben ik bang (maar geen geld voor een nieuwe voorlopig). Ze zijn idd wat geel, maar als ik ze naar blauw haalde, dan zagen ze er helemaal zo raar uit. Daarnaast dat ze donker zijn kan ik ook niet al teveel aan doen (behalve een nieuwe camera kopen die boven de 1600 ISO kan, maar het is maar een hobby en niet mijn werk natuurlijk). Ik zit gebonden aan de relatief hoge sluitertijden (1/250 a 1/320 is eigenlijk al te laat soms) en het is een binnensport. Deze zaal had nog redelijk licht, heb het regelmatig met minder moeten doen.

Ik wil eigenlijk nog wel eens op een korte cursus 'foto bewerking', maar die worden vaak alleen aangeboden i.c.m. een starterscursus en ik weet inmiddels wel wat het diafragma en de sluitertijd met je foto doet, dus ik zit niet te wachten op zo'n cursus. Iemand nog ideeen?
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Lennart, Kijk eens in de wintermaanden bij scholen. Deze willen nog wel eens cursussen geven in de avond uren. Je kunt tegenwoordig in raw met een beetje fotoprogramma de hele serie in een keer aanpassen en omzetten naar jpeg.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
jeka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:55

4,6 en 7 top
Mijn site http://www.picturelifestyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Daar zitten zeker leuke fotomomenten bij; wel jammer van de vingertoppen hier en daar...

Met een ruisfilter kan je er nog wel heel veel aan verbeteren hoor! Ik ben zo brutaal geweest om er even een bij te werken en hier te plaatsen; als je dit niet wilt, dan haal ik de foto wel weer weg!

Afbeelding
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Met minder ruis op de komt de turnster wel meer los van de achtergrond, Daar heb je een goed voorbeeld van laten zien Marfique
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@Marfique: nee hoor, geen probleem. Ben hier ook om te leren.

Mag ik vragen wel ruisreductiepakket je gebruikt?
Ik gebruik zelf Lightroom en die heeft wel een ingebouwde ruisreductie functie, maar ik heb het idee dat die niet zo lekker werkt. Heb het idee dat de foto daar wat 'vaag' van wordt! Of gebruik ik dan wellicht weer teveel ruisreductie en is het zoeken naar een optimum tussen ruisreductie en verscherpen? Als iemand mij hier mee kan helpen dan zou ik dat erg fijn vinden.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Hiervoor heb ik Neatimage gebruikt (http://www.neatimage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;), hier is een gratis versie te downloaden.

Het is inderdaad wel even zoeken naar de juiste instellingen bij ruisreductie! Gewoon uitproberen dus!
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Thanx,

zal er zeker eens naar kijken!!!!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar