Yvonne

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb al een paar maanden studioapparatuur op zolder klaar staan maar daar nog niks mee gedaan. Vandaag kwam mijn zusje langs en zij wilde wel voor de camera. Als achtergrond heb ik voor foto 2 een flexibele witte achtergrond gekozen. De rest is gewoon voor de betonnen muur gemaakt. De zwart-wit foto's heb ik gemaakt met mijn nieuwe B+W polarisatie filter samen met een geelfilter van Cokin (met de hand voor de lens gehouden) en daarna in Lightroom omgezet in Zwart-Wit. Grote softbow links van haar en een honingraat difuser rechts van haar. Bij haar vind ik wat donker wel passen. Ik hoop dat jullie mij tips ter verbetering kunnen geven. Exif´s zitten in de foto´s.
foto 1

20541

foto 2

20542

foto 3

20543

foto 4

20544

Bedankt voor het kijken, Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

1, jammer van het dichtgelopen zwart aan haar rechtkant (voor ons links)
2, mooie pose.. (weer jammer van het zwarte) had wel wat licht bij gemogen..
3, leuke spontane lach net als ->
4,
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Michel dank je wel voor je reactie. Ik heb wel geprobeerd om in de nabewerking de donkere kant wat minder dichtgelopen te krijgen maar de volgende keer zal ik dit met de belichting ter plaatse proberen op te lossen. Verder was het een ontspannen shoot met gelukkig spontane reacties. Er zal vast nog wel een vervolg komen. groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dat zie je ook wel tot het lekker ontspannen eraan toe ging .. ;)

misschien iets van (groot) wit vel als reflectie "scherm" gebruiken volgende keer..? :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Leuke foto's!
De laatste 2 vind ik zelf het mooiste zowel qua licht en de lekker relaxte en ontspannen uitdrukking.
Maar er mag nog wel wat aan verbeterd worden.

#1 camera rechts te donker. Het haar is helemaal dichtgelopen en haar linkeroog is bijna helemaal in de schaduw.
Dat is iets waar je de volgende keer echt op moet letten want door al die schaduwen in en rond de ogen lijkt ze nu
gewoon ouder dan ze waarschijnlijk is. Verder is het licht ook erg hard. Wellicht een bewuste keuze, maar bij
dit soort portretten hou ik meer van zacht diffuus licht

#2 Al stukken beter, nog wel iets te donker bij het haar. Maar ze kijkt nu omhoog en daardoor valt er licht in en
rond de ogen wat er meteen mooier uit ziet.Wel oppassen met dit soort foto's dat je niet teveel oogwit ziet maar
dat is hier goed gedaan. Ook hier toch weer (te) hard licht voor mijn smaak

#3 Weer iets beter ook qua belichting. Wat me wel opvalt is dat 3 v.d 4 foto's frontaal genomen zijn. Probeer ook hier
variatie aan te brengen. Ik had haar gevraagd haar lichaam iets te draaien zodat haar schouders onder een hoek stonden.
Door het lichaam iets te draaien maak je haar ook meteen een stuk dunner dan in deze pose

#4 De beste. Leuke spontane lach. Licht is meer diffuus. Wel heeft ze haar ogen een beetje dichtgeknepen maar sommige mensen hebben dat nu eenmaal als ze lachen.

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Super bedankt voor de reacties en tips. Ik ga ze uitprinten en op de muur plakken dan ga ik ze de volgende keer toepassen. Dus Yvonne, binnenkort in de herhaling. Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar