Kaart- of camerafout -->OPGELOST<--

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Goedemiddag,

Vorige week mocht ik een shoot maken van collega met zijn broers.
(Ze gaan dit cadeau geven aan hun vader)
Alles leuk geplant, das nog niet makkelijk met 2 werkende en een student op kamers, maar het was gelukt.
Ik ben duss lekker foto's gaan maken met een vrij nieuwe cf kaart ven het type:
Kingston elite pro 16 GB 133X I.C.M. mijn 7d (Deze kaart is afkomstig uit mijn 350d en werkt daar nog steeds naar behorens in.)
Toen ik een dag later de foto's ging bekijken bleken ongeveer 20 procent van de jpg's verloren te zijn gegaan.
Er zitten allemaal strepen doorheen of maar voor de helft afgeschreven.
Nu schiet ik altijd raw+ jpg small dus ik maar me niet snel druk over jpg.
Maar toen ik de raw opende kwam ik tot de ontdekking dat deze allemaal fout zijn....hetzelfde als de jpg!!!
Ik kan de shoot nu niet meer overdoen maar ik had een jpg die wel leuk was en die ze nog konden gebruiken voor op een canvas.

Zou iemand kunnen vertellen of het aan de kaart ligt of aan de camera, Ik heb namelijk nog een:
transcend 16GB 400x, en die heeft dit probleem helemaal niet! :?
Als de kaart te traag is (wat ik vermoed) zou de camera daar toch een melding van moeten geven??

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Mvg Jeroen


19303
19302

Edit: Opgelost
Laatst gewijzigd door 2 op Jeroentje, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Als je de kaart weer terug in de camera doet en dan je fotos terugkijkt op de camera.... heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Denk toch maar dat ik dit geheugen niet ga kopen...

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=94227" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Als ik de foto's op de camera terugkijk dan zijn sommige beschadigd maar niet meer allemaal.
Hij geeft dan een miniatuur van de foto met de melding dat hij ze niet kan lezen.
Tijdens de shoot viel mij ook al op dat sommige foto's niet scherp werden bij het snel terugkijken, maar ik dacht dat de foto's gewoon lang moesten laden!
Groetjes jeroen
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Kijk anders eens of je mbv een USB kabel de fotos direct vanaf de camera in kan laden in de computer...

Bestaat er geen recovery tool van Kingston?
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Paar vraagjes:

- Is de kaart in de camera 7D geformatterd?
- Na iedere keer legen op de computer wordt de kaart dan wederom geformatteerd?
- Wordt de kaart altijd helemaal leeg gemaakt als je de foto's overzet naar de computer of laat je altijd wat foto's op de kaart staan?
- Delete je foto's tussentijds en selectief op de camera?
- Was de kaart bijna vol?

Snelheid lijkt mij niet de bottleneck omdat je camera een behoorlijke buffer heeft, als deze buffer vol is stopt de camera vanzelf even met foto's maken.

Zelf gok ik op fragmentatie van het geheugen icm een controller die daar moeite mee heeft.

Het toeval wil dat ik vorige week iemand op bezoek had die hetzelfde probleem heeft op zijn compact, hij wiste dus tussentijds mislukte en minder leuke foto's. Aan de naam van zijn kaartje kon ik zien dat deze zo uit de verpakking is gebruikt en niet in de camera is geformatteerd. Ook was de kaart behoorlijk vol. Heb in zijn geval de goede foto's gebackupt en de kaart in de camera geformatteerd, zal een dezer dagen eens vragen of het nu goed gaat.
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Met de usb-kabel de foto's rechtstreeks van de camera afhalen geeft helaas hetzelfde effect...:(
De kaart heb ik al meerde malen met de camera geformatteerd en de kaart was dus ook niet vol.
Soms verwijder ik wel eens de foto's met de computer en dan doe ik hem er zonder te formatteren weer in, dit heeft nooit problemen gegeven.
Het is zo raar dat het alleen op die kaart en in die camera is....met de 350d gaat alles goed!

Groetjes Jeroen
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

als je denkt dat het aan het kaartje ligt, dan zou ik kingston benaderen en zal je naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe krijgen, maar je zegt zelf al in de 350d heb ik geen probleem, dus ligt het w.s ergens anders aan.

waren de foto's al zo toen je ze op de camera terug keek of had je ze al op de pc overgezet en bekeek je ze daar toen je zag dat je verminkte bestanden had?
Met welk programma haal je de foto's binnen op je pc en gebruik je evt Picasa?
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Ik haal de foto's gewoon altijd binnen via een cardreader in Explorer (Windows vista)
Tja ik weet ook echt niet waar het in kan zitten, die andere kaart van transcend doet het perfect!
Ik ben het nu langzaam aan het formatteren met de pc en daarna doe ik een check disc.
Resultaten zo!

Grtz
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ja maar ontdekte je de fouten in de bestanden toen je ze al op de pc had gezet? of ontdekte je het toen ze nog in de camera zaten?

en heb je Picasa op je pc staan?
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Wat ik vreemd vond tijdens het foto's maken dat bij het terugkijken van de foto's sommige wazig bleven, alsof hij bezig was te laden.
Voor de rest geen foutmelding of zoiets.
Ik heb picasa op mn pc staan maar dat gebruik ik maar héél zelden.
Zojuist je check-disk uitgevoerd na het traag formatteren, die had niks gevonden.
Maar de problemen blijven, Alle raw foto's zijn een zooitje en sommige jpg's. :(
Grtz
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

als je picasa op je pc hebt staan, dan haalt deze waarschijnlijk de nieuwe foto's gelijk binnen in picasa ook al gebruik je picasa zelden.

zelf heb ik n.l ook eens zulke bestanden gehad net als jij, ik had toen picasa overigens aan staan, dus kon zien wat er gebeurde, ik had de foto's al op de pc geplaatst en deze zagen er goed uit, maar toen picasa ze binnen begon te halen werden diverse bestanden verminkt, ik heb gelijk picasa afgesloten en van de pc gegooid, het zal best een fijn programma zijn, maar ook ik gebruikte het slechts weinig en toen me dit gebeurde wilde ik het helemaal niet meer gebruiken.

ik heb naderhand een recovery programma gebruikt om de fotobestanden die verminkt waren terug te krijgen als juiste bestanden, dit is deels gelukt, niet alle bestanden werden hersteld, maar wel veel.

ook bij mij was er in de camera dus niets mis, maar wel nadat ik ze op de pc plaatste, het kaartje waar deze bestanden op stonden gebruik ik nog steeds en daar is niks mis mee, ik denk dus dat de kingston ook niets mankeert, maar dat het probleem op je pc zit, grote kans dat het aan picasa kan liggen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Anoniem 4

De Kingston elite pro 16GB 133X is niet bepaald de meest ideale kaart voor de 7D. Die camera is razend snel en dit kaartje staat niet bekend vanwege zijn snelheid. Een veel gehoorde klacht is trage verwerking. Traagheid neemt toe naarmate het kaartje voller wordt, vooral nadat het voor de helft gevuld is. Gebruik dit kaartje gewoon voor de 350D en koop een goede, snelle voor de 7D.
133x staat gelijk aan 20MB/s. Voor de 7D kies je beter >= 30MB/s.
Camera’s uit het topsegment vragen niet alleen kwaliteitsglas, maar ook kwaliteitsgeheugen.
Wil je betrouwbaarheid en zekerheid kies dan voor een snelle Sandisk of Lexar. Je betaalt iets meer, maar je hart gaat langer mee. :D
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Oke, nu doet hij weer wat hij moet doen.....
Ik heb even de nieuwe firmware op de camera gezet (1.25)
Er blijkt dus een glitch te zitten in de oude firmware!!
Heb nu een paar testfoto's gemaakt en tot nu toe alles goed!
Voortaan toch de mini laptop maar in mijn rugtas erbij doen om te controleren.
Better safe then sorry!!!
Allemaal bedankt voor het meedenken!!!

grtz
Ps, dit is idd een kaart die afkomstig is uit de 350d, bij de 7d heb ik gelijktijdig de transcand 400x aangeschaft!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

als je op locatie kunt controleren en saven op je mini laptop weet je in elk geval van te voren of er problemen zijn, t'is jammer dat het nu zo gelopen is, hoop voor je dat je de drie broers binnenkort nog een keertje kunt strikken en een nieuwe serie kunt maken, vervelend dat dit is gebeurd, maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook al ligt het dan niet aan jezelf.

ik zou de kaart ook i.d.d niet weggooien maar gebruiken voor de 350D en voor de 7D inderdaad een snellere kaart gebruiken zoals Gerard ook zegt.

succes verder.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar