Bescherming lcd canon 60D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Een vraagje: zijn er leden die hun lcd extra beschermen?

Je kunt zo'n dun glasplaatje kopen die je moet plakken. Ik ben hier niet zo'n voorstander van. Je kunt ook beschermfolie aanbrengen.
Aangezien ik het vervelend vind om telkens het scherm om te klappen, zoek ik nog naar een goede oplossing.

Tips zijn dus zeer welkom.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

ik kreeg laatst een hele goede tip: http://www.zagg.com/invisibleshield/can ... hields.php

Heb 'm voor mijn 50d aangeschaft: helemaal top! Zie uitleg in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=91846

Gr. Gaab
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Helaas heb ik geen aandelen in zagg.com maar ik gebruik het ook voor m'n 1d mk2, iPhone, iPad en heb zelfs op de buitenkant (deksel) van m'n MacBook die invisible shields zitten... Heb ook bij vrienden veel geplakt, muv de achterkant van een iPad is het erg makkelijk opbrengen....

Gewoon perfect, wel eerst je oppervlak goed schoonmaken en stofvrij voordat je die shield laag erop plakt.

Kleine bubbels / belletjes lekker laten zitten, trekken in de dag hooguit twee na het plakken, volledig weg. Ook op m'n iPhone zit het na ruim een jaar! Nog als toen ik het erop heb geplakt.

Gewoon bestellen via zagg.com en een weekje later de envelope op de deurmat.

Succes met plakken.

Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

helemaal zoals Pepijn zegt... echt fraai spul, en oersterk
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Lijkt me een goede oplossing. Denk dat ik dit ook eens ga proberen.

Bedankt.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Let goed op dat het materiaal superdun is want ik had deze oplossing op het kantelschermpje van mijn 60D geplakt: http://www.fotoshopaalten.nl/ggs-ggs-lc ... -2604.html
en dat bleek uiteindelijk te dik te zijn. Het kantelschermpje klikte zich niet meer vast als ik het wilde sluiten en bleef dus op een "kier" openstaan.

Karin
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

ggs is anders... zagg is veel dunner..
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

En kan je dat ook gebruiken op de 5D markii??
groet Gonda.
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

dat was nou niet zo heel lastig om zelf even op te zoeken....

ook niet op zondag ochtend

alstu,

Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

dank je wel.
groet Gonda.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

karin115 schreefCOLONLet goed op dat het materiaal superdun is want ik had deze oplossing op het kantelschermpje van mijn 60D geplakt: http://www.fotoshopaalten.nl/ggs-ggs-lc ... -2604.html


Karin
Ik had deze al via ebay binnen, maar toen zag ik pas dat deze geplakt moest worden en dat lijkt me niet goed voor het schermpje. Vraag me ook af of dit eenvoudig te verwijderen is.
Ik heb inmiddels al folie besteld, ben benieuwd of dit het wel is.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

De folie van Zagg wordt niet geplakt. Het gebeurt met een vloeistof, een soort vacuum zeg maar. Je kunt het aan de punt pakken en langzaam lostrekken. Geen lijm.

Heb je nou folie van Zagg besteld dan?

Gr. Gaab
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

is het materiaal zodanig dat je de maat zelf kunt goed aanpassen? Ik heb op de lcd van mijn 60D nl een raampje geplakt voor de bevestiging van een lcdviewer. Aangezien daardoor de lcd niet met 'de voorkant' meer naar binnen geklapt kan worden wil ik zeker iets van bescherming op de lcd doen. Die bescherming moet dan natuurlijk precies binnen dat raampje vallen.
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

welk materiaal? die van zagg.com zijn namelijk op maat gemaakt. Hier hoef je niks aan te doen behalve op te "plakken". Zoals haamhof al schreef zit er geen lijm op, na verwijderen van de laag (zou niet weten waarom je dat zou willen) blijft er geen residu achter op het scherm.

Maar als ik het goed begrijp heb je het frame voor de lcdviewer op het schermpje geplakt. Het schermpje is dus nu kleiner dan dat het was? je kan die shields makkelijk met een schaar bewerken. Allen krijg je de hoekjes nooit zo mooi rond als hoe ze origineel zijn uitgesneden.

groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

haamhof schreefCOLON
Heb je nou folie van Zagg besteld dan?

Gr. Gaab

Ja, omdat het schermpje mij niet handig leek heb ik het niet gebruikt en op jullie advies heb ik de folie besteld.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

@pepijn, ja het frame van de lcdviewer. de kans dat het standaard folie wat bijgesneden (oid) zal moeten worden is groot.
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Gewoon een goed scherpe schaar gebruiken. Geen probleem, eventueel kan je een universele folie bestellen. Zijn iets goedkoper en is hetzelfde materiaal als de voorgesneden varianten.
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

mooi, ga ik achteraan

thnx
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Ik haal dit topic even terug naar boven, helpt die folie van zagg ook tegen vette vlekken van je huid? Ik vind persoonlijk wel het systeem van nikon heel knap, bestaat er zoiets niet voor canon? Ik kwam ook nog deze http://shop.fotorubens.be/photo/accesso ... on-eos-60d" onclick="window.open(this.href);return false; tegen maar twijfel eraan of dat handig is?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar