Springblues Ecaussinnes 2011

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vorige zaterdag zijn we naar het springblues festival te Ecaussinnes geweest.
Hieronder enkele foto's :

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Mooie foto's!
Zoals verwacht, jammer van het handje voor de mic op foto 1.
Het handje op foto 4 daarintegen wel weer erg mooi.
Groet, Martijn
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

mooie foto's inderdaad. alleen jammer inderdaad van het handje op foto1 en van het haar voor het gezicht, waardoor je de gezichtsuitdrukking niet kan zien, op foto 6. groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Prima serie!
het handje op 1 is al genoemd. #2 vind ik een heel erg fijne plaat, wat mij betreft de beste van de serie. Zowel technisch, maar vooral vanwege het moment. ZW omzetting van #5 vind ik mooi, de ruimte links een stuk minder. #6 spreekt me niet zo aan.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Eerste indruk: een serie welke netjes verzorgd is afgewerkt.
Tijdens een paar keer op en neer scrollen om mijn mening te verwoorden valt me wel steeds meer op dat de uitsnede van alle foto's zo goed als identiek is.

#1: Sorry, maar ook ik sluit me aan bij m'n voorgangers: het handje zit echt waar 't niet hoort te zitten...

#2: Het wit van z'n hemd is best wel uitgebeten, en trekt daardoor wel veel de aandacht naar zicht toe in een verder prima foto. Maar ik denk dat indien je in dit uitgebeten wit nog wat detail terug kunt krijgen (RAW geschoten?) er meer aandacht naar de gitarist zelf uitgaat en de foto nog een tikkeltje sterker wordt.

#3 & #4 zijn "andere" platen van muzikanten, wat ik juist door de afwisseling kan waarderen. Tonen ook meteen de nadelen van hoofddeksels op het podium aan: de ogen zitten altijd in de schaduw. Maar daar kun je zelf uiteraard niks aan doen. Aangename toevoegingen aan de serie!

#5: Hele mooie timing en een hele mooie zwartwit omzetting. Qua compositie een beetje een dubbel gevoel: ik vraag me af of de foto niet sterker was geworden door de camera wat lager te richten: er zit nu vrij veel loze ruimte boven z'n hoofd en onderaan ontbreekt er eigenlijk toch een cruciaal stuk van de foto.

#6: Deze foto lijkt mij duidelijk gemaakt vanwege de combinatie van houding van de gitarist en het spotje op de achtergrond, maar ook hier heb ik 't gevoel dat (indien de foto idd. om bovenstaande reden gemaakt is uiteraard) met wat meer ruimte boven en rechts de sfeer wat sterker over zou zijn gekomen, m.a.w. iets meer omgeving meenemen.

#7: Mooi moment, maar toch spreekt de foto me om een of andere reden minder aan. Kan aan mij liggen, maar mijn ogen blijven naar die strak gespannen naden in z'n jasje en die "bochel" in z'n nek gaan.

Slechts mijn persoonlijke mening...
Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties allemaal en bedankt voor de tips Patrick !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar