Worden de camera's duurder?? Wat te doen???(5d2)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
wernerfotografie

Hallo forumleden!

Ik ben van plan om aankomende maand (zodra vakantiegeld binnen is) een nieuwe canon 5d mark 2 aan te schaffen. Ben me sinds ik zeker weet dat ik de camera zal gaan aanschaffen, mezelf constant aan het verlekkeren :roll: :lol: op de site van Konijnenberg. Daar wil ik de camera het liefst ophalen (vind het bedrag iets te veel om even via de post te doen) maar wat me opvalt ( en niet alleen bij FK) is dat de prijzen behoorlijk aan het stijgen zijn. De 5d is afgelopen 2 maanden al met 180 euro gestegen. Nu weet ik, dat het met vraag en aanbod te maken heeft en dat de situatie in Japan het er nietbeter op maakt maar baal er wel van.

Wat is nu slim? Hem alsnog aanschaffen voor de meerprijs want wie weet wordt hij nog duurder of niet meer leverbaar of zal de prijs in de nabije toekomst weer gaan zakken?

Graag jullie mening hier over.

Groetjes Werner
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik kreeg net een mail binnen van Foto Klein, niet echt een winkel waar je zulke dure spullen zou aanschaffen maar vanaf vandaag woensdag tm zaterdag betaal je geen 19% btw ... ik dacht laat ik het even melden ;)
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De prijs zal uiteindelijk wel weer gaan zakken, maar ook de hoge koers van de yen zorgt voor hoge prijzen hier: ook vóór de problematiek in Japan waren er al prijsstijgingen merkbaar. Zoals gezegd zal het uiteindelijk wel weer gaan zakken, maar je loopt dan het risico om te sterven met de folder in je hand. Niemand kan namelijk zeggen wanneer dat gaat gebeuren, en om wat voor prijsdalingen het zal gaan. Als je met 'n jaar wachten er 'n tientje op vooruit gaat, zou ik 't wel weten!

Als je het geld er dus voor over hebt zou ik 'm gewoon halen. Eventueel kun je nog wat uitsparen door van leuke acties te profiteren, zoals Teranique ook al noemt. De MediaMarkt (zeker niet mijn favoriete zaak voor dit soort dingen, maar toch) heeft regelmatig BTW-kortingen, en blijkbaar heeft Foto Klein dat kunstje eveneens ontdekt. Verder kun je de tweedehandsmarkt in de gaten houden voor 'n jonggebruikt exemplaar, of de officiële Canon-outlet op EBay. Zie daar alleen weinig tot geen 5D2's voorbij komen, jammer genoeg.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Bj FK wordt er inderdaad al €1999 voor gevraagd.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... -body.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar er zijn meer zaken waar je kunt kopen.
http://tweakers.net/pricewatch/223128/c ... rk-ii.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Raalte is voor jou bv even ver rijden als Den Ham.
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hetzelfde probleem geldt voor de 100-400mm-lens. Ruim € 200,00 gestegen de laatste maanden! Nou ja, iets langer doorsparen dan maar!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Toen ik mijn 5D MKII kocht had ik hem graag willen hebben voor de huidige prijs. Ik heb er 2200 voor betaald twee jaar geleden. Het is maar wat je referentie is dus. Als je lang genoeg wacht wordt ie vanzelf goedkoper, want dan komt zijn opvolger er aan. Maar ja, dan is het misschien beter om wat extra uit te geven voor zijn opvolger. Zo is er altijd wel wat dus. Als je hem wilt kopen gewoon kopen. Kijk vooraf even rond op internet, want de prijzen willen onderling nogal eens verschillen. Toen ik mijn camera kocht was Konijnenberg bijvoorbeeld 200 euro duurder. Er is geen winkel die "op zeker" de goedkoopste is.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Wachten is in dit geval niet altijd een uitkomst.
Ik heb 'm vorig jaar november voor €1729,- gehaald.
Als je ergens 'zonder BTW' kan kopen(Foto Klein) dan zou ik het uiteraard doen!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

nog geen 1400 euro voor een nieuwe 5D mk II zonder oogcup (die ook weer een paar euro's was)
Kwam uit de ebay-store van Canon zelf
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Even wachten daarmee , door het natuurgeweld daar heeft men wat produktie / distributieproblemen. Verder komt straks de Mk3 uit en dan moet je eens opletten wat er met de Mk2 gaat gebeuren.
CameraNu is trouwens ook een goede zaak....
Star1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
WoonplaatsCOLON Omg. Gouda

Al jaren weten we niet beter dat electronica/fotografica ed. na een stevige introductie snel in prijs zakt. Vaak mede door de 'harde' Euro (die nu druk bezig is zacht te worden met dank aan de zwakke eurobroeders). We rekenen er als het ware op en stellen, als je niet tot de marketingcategorie "heavy-users" behoort, onze aankopen daarom gewoon uit tot de prijs ons aantrekkelijk lijkt.
Misschien dat wij nu rekening moeten houden met een situatie die precies andersom is. Wat je nu dan ook ziet is dat Nederland ( e.a.) dankzij die verzwakkende euro, de inflatie importeert. En die zit nu al boven de 2,5%....ook dat heeft consequenties.
V.w.b. de foto Klein aanbiedingen wens ik je veel succes. Eufemistisch gesteld, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat men daar aanbiedingen doet, zonder product op voorraad te hebben. Ik ben helaas meermaals ervaringsdeskundige.....
Het gekke is dat men in de webwinkelvestiging in Barendrecht daar veel proffesioneler en klantgerichter te werk gaat

Overigens, als je op de sites van de grote drie kijkt zie je dat de topmodellen op dit moment niet of nauwelijks op voorraad zijn, dus als je nog een redelijk geprijsde 5d2 tegenkomt zou ik niet te lang nadenken.

Succes met je keuze.
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

Moet je wel een bezorg adres hebben in de UK: http://stores.ebay.co.uk/Canon-Outlet/C ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk eens wat vaker door je camera....
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat is met Borderlinx ook nog wel op te lossen :)
Gebruikers-avatar
fotonisch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 20:57
WoonplaatsCOLON Geldersche bossen
CONTACTCOLON

Volgens mij is dit gewoon een truukje van de verkopers.
Het valt mij al jaren op dat de camera's rond deze tijd duurder worden, om vervolgens weer langzaam goedkoper te worden.
En ik denk ook wel te weten waarom:

Mensen krijgen in deze periode weer vakantiegeld, en denken de fotowinkels daar weer een slaatje uit te moeten slaan.
Wel verderfelijk, maar helaas realiteit.
www.bernardusweb.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@fotonisch: De juistheid van die bewering blijkt niet uit het grafiekje op Tweakers.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

De 5D II was destijds voor iets meer dan 1400 euro nieuw te krijgen bij de Mediamarkt (BTW actie).
Alles is sowieso aan het stijgen, ook objectieven.

En van mij kan het dit jaar niet hard genoeg stijgen, want ik heb nog een 10-22 in de verkoop staan. :D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Nog geen 2 mnd geleden gekocht voor 1820 euro :) goed getimed dus.

Het valt mij ook op dat ieder jaar in mei/juni de prijzen wat stijgen...zijn toch de maanden dat mensen extra te besteden hebben voor grote aankopen :).
- Canon spul -
wernerfotografie

Dennis-010- schreefCOLONNog geen 2 mnd geleden gekocht voor 1820 euro :) goed getimed dus.

Het valt mij ook op dat ieder jaar in mei/juni de prijzen wat stijgen...zijn toch de maanden dat mensen extra te besteden hebben voor grote aankopen :).

Haha idd goed getimed, toen keek ik er ook al naar maar kon hem toen niet veroorloven, nu wel en 180 euro duurder. Behoorlijk *** dus. Denk dat ik het gewoon maar accepteer en er iets meer voor neerleg dan het risico nemen dat ze zometeen nog duurder zijn of helemaal niet meer te verkrijgem zijn door leverings problemen maar het blijft zuur geld. Als ik dit van te voren wist had ik namelijk wel geld van mijn ouders geleend en daarna terug betaald :?
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Foto Klein ja, wat een lachertje.
Ik dacht meteen bellen en de 7D bestellen , maar dat gaat zomaar niet meneer!!
We zeggen niet door de telefoon wat hij kost (kan ik nog een beetje begrijpen) kom maar gewoon langs.
Maar is hij dan op voorraad?
Nee meneer is niet op voorraad dus dan is deze actie niet geldig.
Ander filiaal dan....... nee hij is nergens op voorraad (ongeveer 20 filialen) dus gaat het over :twisted:

Wat heeft u dan wel liggen.. alleen een 50D en een 550 , dat was het , dat is nou een actie maken!

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Punt is dat leveringen momenteel moeilijk gaan.

Wij hebben vier lenzen uitstaan in bestelling bij KE. Gaat wel over Nikons, maar toch.
Van de week nog even gebeld (althans ik niet, onze office-manager) en die kreeg te horen dat ze het ook niet weten. Het zit in de productie in Japan (eerder het gebrek ivm de ramp aldaar)
Ik verwacht dat ook Canon die problemen heeft. En de vermoedelijke schema's van nieuwe cameramodellen zijn nu ook niet dusdanig dat de 5D/7D binnenkort opgevolgd gaan worden (reken zeker niet op de eerste zes maanden volgens die schema's)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

"mompelt iets met japan"

prijzen stijgen door het gedoe in japan inderdaad.

het schijnt volgens de rumor sites dat alle fabrieken pas weer 100% gaan draaien begin juli..
Canon speelgoed en een leica X1
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar