claudia van dichtbij

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wim v
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 22:17
CONTACTCOLON

No1 Zo uit de camera zonder bewerking heb voor het model wel de huid wat verzacht.
Wil graag van jullie weten wat je zelf zou doen zo laten of bewerken.
No1

17238

No 2 update met een bewerking

17240

No3
Update op verzoek iets minder crop.

17247

Laatst gewijzigd door 2 op wim v, in totaal 13 keer gewijzigd.
iemand die weinig ervaring heeft kan nog veel leren :-)
Gebruikers-avatar
Luis
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2011 16:35

Ik neem aan dat jij als fotograaf van tevoren bedacht hebt hoe het beeld dat je wilt gaan maken er uit moet gaan zien. Je hebt al een model uitgekozen, je hebt je belichting neergezet, je hebt een pose aangegeven, je hebt een compositie bepaald en je hebt het moment uitgekozen om om de sluiterknop te drukken.
Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je zelf dan ook bepaalt hoe de verdere uitwerking van het plaatje moet gaan worden. Je moet niet aan forumleden vragen hoe het uiteindelijke beeld er uit moet gaan zien, je mag dat immers zelf bepalen. Jij bent de fotograaf!
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, alleen onder de nagels wordt het weg gehaald.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Gezien de lichtinval zou ik eventueel toch haar linkerwang iets " opschonen".
Nu trekken de onregelmatigheden wat aandacht. Maar dat is mijn mening, 1 van vele...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
wizard1970
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2009 11:18
WoonplaatsCOLON Opheusden

Ik vind de bewerking iets te veel van het goede. Het lijkt nu op een plastic poppen gezicht. De onbwerkte versie vind ik persoonlijk mooier.
Canon 450D | 50mm f1.8 II | 18-55 IS | 70-300 IS USM | 70-200 2.8 IS USM | Sigma 18-125 OS HSM |Sigma 120-400 OS HSM | Delsey Gopix 80 cameratas | handstrap | statief
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Volgens mij mag TS rustig vragen wat wij er van vinden en waar onze voorkeur naar uitgaat. Mega-veel reacties hier gaan over meningen van foto's.

Ik ga absoluut voor de eerste. Daarop is ze al mooi genoeg!
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het voorhoofd is nog steeds erg licht en daardoor trekt het de aandacht.
Door het ontbreken van de haargrens lijkt het nu alsof je model een enorm voorhoofd heeft en de halve wang kijkt ook niet helemaal lekker weg.
Bij je bewerkte versie zie je nog steeds het vlekje op d'r neus&duim en de plekjes op de linker wang, die trekken juist de aandacht door dat harde licht dus je bewerking heeft hier geen toegevoegde waarde.
Je zal vast nog meer foto's hebben gemaakt van dit model, wellicht eentje met een iets minder strakke crop?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Je update is in mijn ogen niet goed.
Ten eerste puur natuur, is ze op haar mooist. Ze is echt mooi genoeg om haar zo goed als onbewerkt te laten. En als je toch perse de huid wilt bewerken zou ik het in zeer geringe mate doen. Ik vind het echt zonde en haar mooie uitstraling teniet doen.
Ten tweede zie je duidelijk verscherpingsranden: langs bijna de gehele rand van haar gezicht, de oogleden, de randen van haar tanden en langs de rechterrand van haar shirt.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie meid dat ten eerste!
Je nabewerkingen vind ik niet mooi, het ziet er allemaal wat "nep" en "plastic" uit. de eerste foto vind ik daardoor ook gelijk de beste.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik ga mee met Aldert en anderen die de onbewerkte versie prefereren. Het photoshoppen van portretten levert nogal eens de nodige discussie op. Natuurlijk ook een smaakkwestie.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik kies ook nog steeds voor de eerste uitvoering. Ik heb het persoonlijk niet zo op dat gladstrijken en zie het graag zo natuurlijk mogelijk.
Zoals ik al zei, gewoon bij de eerste versie de onregelmatigheden wegklonen en klaar...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar