Lente; een regenboog aan kleuren.

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

De lente is weer begonnen en her en der zie je tulpenvelden in de Polder. Gisteren een groot deel van de Tulpenroute gedaan met onder andere dit als resultaat.
Foto 1

16566

Foto 2

16565

Foto 3

16564

Foto 4
Hier stond de sproeier de verkeerde kant op. Het water spoot over de weg in plaats van het Tulpenveld (Kon nog net de auto induiken anders waren de camera en ik kletsnat geworden). De zon scheen volop in de straal met deze regenboog als resultaat.

16563

Ook zin om de tulpenroute te volgen kijk dan voor meer informatie op http://www.tulpenfestival.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor het kijken, Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste meteen de mooiste van de serie!

Foto 2 heb je te maken met heel hard licht, foto 3 was mss mooier geweest als je de hele achtergrond zacht rood had kunnen hebben, maar ik vind 'm zeker niet slecht!
De regenboog in de vierde foto is een fraai verschijnsel, de foto opzich mist wat scherpte.

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Mooie frisse serie.
Voor mij nr.3 ,straalt een mooie rust uit.

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

lekkere kleurvolle reeks, met goeie cameraposities.
grt,bou
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik vind 1 en 3 wel wat hebben. Persoonlijk vind ik een wazig voorgrond niet zo mooi, heb je daar bewust voor gekozen om met f/4 te schieten? Zeker bij foto 3 geeft dat een stukje onscherpte op de voorste tulp wat stoort. Ik denk als dat scherp was geweest dat de foto sterker had geworden. Foto 4 is een leuk moment, zou wel even de horizon recht zetten, waar de boerderijen staan moet het toch echt recht lopen :D

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar