Mooie oogjes

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Gemaakt met de MP-E65 en MR14-EX ringflash. De kleurtjes in de ogen worden door de flash tevoorschijn getoverd.
Single shot. Vond deze DoF wel iets hebben.
Eerste post. Ik geef zeker commentaar vanaf mijn volgende bijdrage :wink:

Grtz,
Kurt

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Objectief, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Jammer dat de foto van bovenaf genomen is. Meer op ooghoogte van het insect zou de foto uitdagender en spannender hebben gemaakt. De scherpte zit er wel goed in.
Ik vind dit precies de goede plek voor deze foto. Nu krijg je commentaren/reacties waar je wat mee kunt doen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

@ BossA
Thnx voor de reactie. Ik dacht dat voor enkele foto's het verzameltopic bedoeld was, vandaar.
Ik heb er ook vanuit ooghoogte-standpunt genomen hoor. Vond deze compo van bovenaf wel goed werken hier. Meestal ga ik zeker mee in uw opmerking wat het standpunt betreft, maar hier won mijn persoonlijke smaak het van het technisch klassieke aspect.

(Voila, laat hem hier maar staan dan :wink: )

Grtz,
Kurt
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Mooi plaatje hoor en inderdaad ligt de scherpte goed op de ogen.
Ik vind het wel jammer dat de snuit net niet scherp is.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Welkom met je eerste foto, Kurt..


Een prima plaat..
Prima belichting...prima scherpte.. ik vind het standpunt zo van bovenaf wel origineel en qua compo vind ik de diagonale lijn ook een leuke keuze... dat het snuitje niet scherp is dat vind ik niet erg omdat de ogen hier toch de echte blikvanger zijn...

een heel klein beetje jammer van die lichte streep in de achtergrond.... ik moet wel wat te zeiken hebben.. :mrgreen:

Groet, Rob.
boema
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 16:01

mooie foto maar volgensmij is het wel een crop?

waarheb jij je mp-e vandaan ? ;) misschien heb je heb van mij gekocht :p weinig mensen die hem verkopen

en jammer van het bovenaanzicht inderdaad
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

@ Boema: geen crop deze. Serieuze vergroting met de MP-E65 en uit de hand genomen.
MP-E65 tweede helft van vorig jaar gekocht van een lid van BelgiumDigital. Inderdaad raar dat jij deze lens verkocht hebt. Dit is een blijvertje in mijn lenzenverzameling.

Bedankt voor de reacties iedereen. Ik waardeer jullie meningen zeker en het bovenaanzicht in deze compo is een kwestie van smaak natuurlijk.
Had inderdaad misschien iets meer DoF mogen hebben, maar voor een single shot was dit de max.
Mijn foto's staan momenteel geparkeerd bij Photobucket. Vermits die ook begonnen zijn met de bestanden drastisch te verkleinen na een paar dagen zullen mijn foto's er niet echt mooi meer uit gaan zien straks door de beperkte resolutie. Tot ik een andere oplossing gevonden heb post ik misschien best niks nieuws.
Zal eens info inwinnen om een eigen domeinnaam te bekomen.

Grtz,
Kurt
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik blijf het erg apart vinden zoals je met die MP-E65 zulke fraaie macro's maakt :o
Prachtig zoals je hier de kleinste details mee kunt vastleggen.
Over compositie, standpunt, scherpte enz van deze 1e foto hier van je is al het nodige gezegd. Daar kan ik niets meer aan toevoegen.
Ongetwijfeld kom je met nog meer van dit soort mooie foto's :wink:
Ik ben benieuwd.

Groeten , Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar