ANOUK zoekt fotografen check haar site!

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

http://www.anouk.nl/blog/anouk-zoekt-ge ... afen/2707/

zag ik in de fanmail... iemand interesse? Je weet maar nooit. :mrgreen:

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Tja... :?

Alleen maar naamsvermelding...!? En dat voor een persoon die zat geld verdient! :evil:

Ze moest zich schamen! :x

En er zullen vast wel weer idioten zijn die daarin trappen... :roll:

Anouk is zeker vergeten, dat er destijds fotografen geweest zijn die geweigerd hebben om verder te fotograferen, omdat "mevrouw" allerlei eisen stelde, terwijl er wat anders afgesproken was. En dan nu op een dergelijke, goedkope, belachelijke manier aan fotografen proberen te komen. :!: :evil:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Lekker goedkoop om aan foto's te komen. Je naam zal wel ergens terecht komen op de zijkant van de foto ;-)
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

:| sorry hoor, wist niet dat jullie boos zouden worden :wink:

Ik denk er in ieder geval niet over na, totaal geen ervaring op dat vlak 8)

Gr. Gaab
Dexter202

Gaaf toch? Misschien wil ze ook wel op m'n verjaardag komen zingen! Voor niets natuurlijk, maar ik vertel het wel iedereen die het wil horen! :wink:
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Gaab,

Ik ben ook niet kwaad op jou, hoor. :wink:

Alleen erger ik mij groen en geel aan deze manier om fotografen proberen te strikken, en dan lekker maken met een naamsvermelding. Dit, terwijl "mevrouw" geld zat heeft om een fotograaf normaal te betalen.

Er zijn artiesten die meer respect hebben voor fotografen. Zonder er één bij toenaam te noemen, was er een artiest, die voor een foto een dikke € 20.000 neer telde, alleen omdat hij de foto mooi vond. De artiest in kwestie (vertaalt in NL!) zei: "Ik kom ook niet voor niets optreden met mijn band, als ik dan iets van goede kwaliteit wil hebben, dan moet ik er net zo goed voor betalen; kwaliteit heeft z'n prijs."

Nu is die € 20.000 natuurlijk niet allerdaags, maar Anouk kan heus wel een goed uurloon en publicatierechten betalen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zoek nog een zangeres voor op een feestje.
Zou ze gelijk over willen steken?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Gelukkig kan het nog erger...
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Leuk bedacht maar een beetje goedkoop..... Ik pas!
Henno

www.immagini-reali.nl
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Volgens mij een hele leuke en spannende kans voor jonge beginnende popfotografen. Ik zou het wel weten als daar mijn ambitie lag! Wie weet wat voor kansen je er op kunt doen.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

chrimasa,

Jij snapt er duidelijk niks van. :wink:

Als je talent hebt als fotograaf, dan heb je dergelijke dingen niet nodig om je in de markt te zetten.

Noem je dat kansen...!? Is gewoon ordinair misbruik maken van mensen, die niet verder kijken/denken dan hun neus lang is. Zij en het management het geld opstrijken... Ja, ja... :roll:

Hun zelf verrijken, maar anderen wat gunnen cq belonen, oh maar... :evil:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

De andere kant :)

Laat ik zelf nou ook nog muzikant zijn en dat ik dit voorstel van deze zangeres daardoor ook wel kan begrijpen.

Als muzikant (prof of amateur) speel je vaak gratis en voor niets.
Een muzikant is een volksvermaker en krijgt daardoor zijn voldoenning.

Deze zangeres heeft in het verleden ook gratis en voor niets gezongen en kreeg daardoor ook haar voldoening door het publiek en de overige muzikanten te vermaken.
En nu geeft ze een fotograaf die dat leuk lijkt daar aan mee te doen ook een kans.

Er zijn altijd gekke die daar aan gaan mee doen, of het nou muzikanten of fotografen zijn :)
Haal je eigen voordeel daar bij er uit en buit het verder uit.
Laatst gewijzigd door 2 op sugarman, in totaal 8 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos,

Wat GoldPlay wil, kan nooit en te nimmer... :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONTja... :?

Anouk is zeker vergeten, dat er destijds fotografen geweest zijn die geweigerd hebben om verder te fotograferen, omdat "mevrouw" allerlei eisen stelde, terwijl er wat anders afgesproken was. En dan nu op een dergelijke, goedkope, belachelijke manier aan fotografen proberen te komen. :!: :evil:

Benny
Canon Benny, jij bent zeker vergeten dat ik al jaren lang, dat jij op dit forum bent, heel veel foto's van je hebt gemaakt en dat heel veel EOSleden deze foto's van mij hebben gekocht zonder dat jij er een cent van hebt gezien :wink:
Wie wil er nou geen foto van Canon Benny :? Yeeeeeeeeeeee, ikkeeeeeeeeeee :roll:

Ik neem aan dat je dit wel prima vind en ik lekker verder kan gaan om van je te profiteren met die mooie kop van je :) :roll: :wink:
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

sugarman,

Anouk, als artiest, kiest daar zelf voor! :wink:

Anouk, heeft nu niet bepaalt een goede naam onder bepaalde (velen!) fotografen. Ik vind het ook niet zo verwonderlijk...

Dus het heeft niks met profiteren te maken. Ik weet wel, jij bekijkt het ook uit de muzikant zijn kant, maar dergelijke grootte artiesten hoef je niet zoveel beklag mee te hebben.

Wat mij altijd opvalt: De echte grote (wereldsterren!) artiesten doen zelden moeilijk over foto's en het gebruik ervan, maar owee als het een nieuwkomer is, die heeft ineens allerlei noten op de klaagzang. Of anders gezegd: "Van de neten heb je nog meer last, dan van de luizen."

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik lees, dat er voor 8 concerten een fotograaf wordt gevraagd. 1 van deze fotografen mag een jaar lang mee te fotograferen. Ik zie niet, dat dat gratis moet. Ik zie ook niet, dat het beloond wordt, dat dan weer wel :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Wat een gezeik weer over iets waar je dus niet aan mee hoeft te doen....
Iedereen kan wat mij betreft vragen wat hij of zij wil, of ik er op in ga is dan aan mij.
En stel nou eens dat je haar ergens tegen was gekomen en ze had je gevraagd of je het leuk zou vinden een optreden vast te leggen? Ik weet zeker dat degene die nu het hardst roepen dat het misbruik is hier dan direct vol trots een topic hadden geopend om het hier te melden. En dan was niemand over geld begonnen.
Om er toch even inhoudelijk op in te gaan, het biedt volgens mij een mooie kans om je naam als fotograaf te vestigen, los van Anouk kom je wel overal binnen, spelen er vaak bands in het voorprogramma en kun je je netwerk aardig uitbreiden. En daarbij kun zelf ook je voorwaarden kenbaar maken mocht je 'uitverkozen' worden om het hele seizoen te komen schieten.
Beetje jammer dat ook op dit forum dingen heel snel naar het negatieve getrokken worden.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Sluit me geheel aan bij xammy.

Haal er je voordeel uit of laat het links liggen, maar begin niet zo'n overdreven discussie.
Je hebt altijd voor- en tegenstanders en elkaar ervan overtuigen lukt toch niet.

Take it or leave it...... :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

xammy,

Jij kunt het wel mooi neer typen. :wink:

Stel, dat ik Anouk tegen gekomen was, dan had ik eerst haar vraag aangehoord, en daarna gezegd: "Dat is dan wel € 86,00 per uur excl. 19% btw + kostenvergoeding voor plaatsing van foto's in de media." Dus ik had het absoluut niet voor niets gedaan. Ook niet als het een artiest van wereldfaam zou betreffen.

Mijn punt is gewoon: Zij verdienen er ook bulten geld aan, dus waarom zou een fotograaf niet gewoon vergoed worden...!? Ik heb het dan natuurlijk over artiesten met nationale of internationale bekendheid.

En stel, dat Anouk wel wil betalen voor een seizoen lang. Waarom zetten zij het er dan niet gelijk bij...!? Trek zelf je conclusies dan maar... 8)

Vooral beginnende fotografen laten zich teveel bedotten... :!: :roll: :wink: Ze denken aan alles te moeten meedoen om naamsbekendheid te krijgen en dan soms/vaak ook nog gratis, maar er zijn nog zoveel meer methodes om naamsbekendheid te krijgen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Benny, volgens mij is Anouk dus NIET op zoek naar iemand die foto's wil maken voor het geld, maar in de eerste plaats voor de lol.

Wanneer de winnaar van de 'wedstrijd' echt super mooie foto's maakt, dan heeft Anouk er alle belang bij om de persoon in kwestie een aantrekkelijk voorstel te doen.

Blijkbaar is het niet aantrekkelijk voor jou, prima. Voor anderen is kan het wel aantrekkelijk zijn en dat andere mensen een andere (minder negatieve kijk) op dingen hebben betekent niet dat ze het niet snappen.
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar