Mirte "the blacks"

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

speciaal voor Drwizz , eenheid in de serie :lol: :lol:

je moet er van houden:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

of je vind het niks !! :wink:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook wat aan de donkere kant en meer grijs als zwart/wit...
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ja, ik zal toch mee moeten gaan met mijn voorgangers wat betreft het grijze en het donkere.

Het komt er nu niet uit, ze spreken niet. En da's jammer want ze hebben volgens mij wel potentie!
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Inderdaad grijs, maar wel een mooi model. Misschien was het op 1 mooier geweest als de hand iets boven de elleboog lag, dus iets lager dan nu het geval is. Daarmee komt de algehele houding van het model iets natuurlijker over.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik denk idd ook dat het meer klassieke z/w de serie beter tot zijn recht zou laten komen.
2 wat mij betreft de mooiste uit de serie.

Wat kleine dingetjes;
Op 3 kijkt ze direct uit de foto en had ik haar liever wat meer naar links opgeschoven.
Met name op 4 storen de moedervlekjes me een beetje. Zeker in vergelijking met het gave gezicht.
Misschien een bewuste keuze om het zo te laten, maar dit is mijn beleving.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi PP!

Wat een eer dat je speciaal voor mij foto's post :)
Nee geintje... Ik moet zeggen dat ze niet onaardig zijn maar je mist gewoon wat ervaring met de nabewerking zie ik.
Als ik er eentje neem en deze is PS wat bewerk heb je meteen een veel mooier resultaat.
Het zijn nu geen B/W maar puur grijstinten en daar moet je echt van houden :)

Verder zijn de foto's wel goed maar ze pakken je niet door de bewerking.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je best wat bijleren :)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLONHoi PP!

Wat een eer dat je speciaal voor mij foto's post :)
Nee geintje... Ik moet zeggen dat ze niet onaardig zijn maar je mist gewoon wat ervaring met de nabewerking zie ik.
Als ik er eentje neem en deze is PS wat bewerk heb je meteen een veel mooier resultaat.
Het zijn nu geen B/W maar puur grijstinten en daar moet je echt van houden :)

Verder zijn de foto's wel goed maar ze pakken je niet door de bewerking.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je best wat bijleren :)

Bedankt voor je tips Drwizz, en je mag me altijd tips geven daar ben ik blij om en daar leer ik van.
De originele foto is perfect belicht en levert met een simpele zwartwit omzetting een hele mooie foto op. Dat kan ik dus wel (evt te controleren op mijn site. Deze foto wil ik nl niet op die manier presenteren, want ik heb voor deze nabewerking gekozen).
Op een ander forum kreeg ik soortgelijke reacties en hoewel ik me niet wil verdedigen toch maar wel even (hihi). Hieronder mijn uitleg zoals ik die daar gegeven heb:

Bij deze foto's heb ik geexperimenteerd met een hele sobere vorm van nabewerken. Eigenlijk een hele fletse zwart-wit nabewerking. Normaal zit er in zwart wit foto's: zwart wit en vanalles ertussen. Bij deze nabewerking heb ik er voor gekozen de lichte tinten tot een minimum te beperken. In de origniele foto zijn alle tussentinten ruimschoots aanwezig. De foto's worden er nu wat grauw en "flets" door. Dat is ook de bedoeling. Hoewel er toch (mi veel diepte in zit, itt bij onderbelichte foto's) Alles wat nu overeind blijft is de gezichtsuitdrukking en houding van het model. Ik was eigenlijk getroffen door de mooie blik bij de uitgangsfoto's, maar werd ook een beetje afgeleid door haar knappe gezichtje en leuke kleding. dat alles valt nu weg. Niet iedereen zal dit kunnen waarderen, maar ik vind het zelf heel mooi. Voor het eerst toegepast bij deze foto's van Mirte. Mogelijk dat ik het ook bij andere personen ga uitproberen.

Eigenlijk is het verkeerd om aanvullende info te vertellen. De foto's moeten voor zich spreken. Doen ze dat niet dan zijn ze dus niet okee. Het zij zo. Er is in ieder geval 1 iemand die ze mooi vind (dat ben ikzelf ) Wel neem ik de kritieken ter harte en probeer met frisse blik en gepaste afstand opnieuw de foto's te bezien, maar nee, voorlopig blijven het een van de "beste" portretten die ik ooit gemaakt heb. (kun je nagaan :P )
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou ben ik toch wel erg beieuwd naar die perfect belichte foto omgezet in "gewoon" z/w hoor... hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar