Snelheid in de polder

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Afgelopen weekend heb ik meerdere bezoeken aan de TankSrally in de Noordoostpolder gebracht.
De dag begon erg mistig en fris, maar gelukkig kwam in de loop van de dag de zon tevoorschijn en werd het een prachtige lentedag. Naast de standaard 'rallyplaatjes' heb ik in mijn foto's een aantal kenmerken van de polder terug proberen te laten komen. Hiermee hoop ik dat deze serie onderscheidend is ten opzichte van alle andere fotografen die in grote getalen aanwezig waren. Met de avond foto's was ik zelf niet helemaal tevreden, dus die bespaar ik jullie.
Hieronder een kleine selectie van de dag. Ik hoop dat jullie je (ongezouten) mening achterlaten :-)

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

Is het wat?
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONAls je een ongezouten mening wilt, moet je ze IMHO in Testcase posten.
Ik voeg er alleen aan toe:
Omdat de laatste een Volvo is, vind ik hem de beste.
Offtopic:
Die reacties van jouw de laatste tijd slaan gewoonweg nergens meer op. Omdat het een Volvo is maakt het dit gelijk de beste foto? Dit soort reacties heeft de TS niets aan en kan je imho beter achterwege houden. Iets wat je vorige week volgens mij ook al meerdere keren gezegd is. Als ik het goed heb meegekregen in ieder geval.

Ontopic:
1. Voor mij persoonlijk ietwat teveel ruimte rechts. Ik zie bij autoshots toch liever meer van de auto dan van de omgeving.
2. Ik mis snelheid in je foto. Dit soort foto's hebben voor mij persoonlijk een hoog snapshot gehalte.
3. Ook hier had ik graag meer auto willen zien. Mijn aandacht word meer naar de mensen getrokken doordat de auto maar voor en klein deel de foto beslaat en toch het onderwerp is.
4. Dit is mijn inziens de beste foto uit de serie. Auto mooi in beeld en door de stofwolk erachter krijg je het gevoel van snelheid mee. Iets wat ik in je andere platen mis.
5. Ook een van de betere foto's in je serie. De persoon op de achtergrond doet alleen een beetje afbreuk voor mij persoonlijk.
6. Jammer van het verkeersbord op de voorgrond. Was die er niet geweest had je foto imho meer recht aangedaan.
7. Er zit snelheid in je foto. Goed gedaan, maar voor mij persoonlijk toch weer iets teveel lege ruimte rechts. Een ietwat andere crop en het is gelijk een mooiere plaat vermoed ik.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt ondanks dat het toch mijn persoonlijk mening bij je foto's is en je deze misschien niet deelt. En verder hoop ik op meer van dit soort uitgebreide reacties op je foto's.
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik denk dat de vorige spreker iets te licht denkt over de moeilijkheidsgraad van dit soort platen, maar oke, ieder zijn.haar mening.

4 t/m 7 hebben wel degelijk iets van snelheid. Op de 1e 3 mis ik die ook idd, met name omdat de wielen niet draaien.
In totaliteit, met de hekken, dijken, schuren en het gras links en rechts past de titel er prima bij.
Met de scherpte zit het ook wel snor.

Nr 6, met het bord, best leuk bedacht. Alleen de uitvoering is wat saai zo. Had de foto wat meer met een schuine hoek genomen. Had het bord er ook op gestaan maar was het totaal minder frontaal gewees.De compositie's over het algemeen verder prima, maar iets krapper kaderen had hier en daar idd beter geweest.

In zijn geheel stoort het me toch een kein beetje dat het gras overal anders van kleur is.
Dat haalt de eenheid een beetje uit de serie.

Tot zover mijn bijdrage.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Kijk, dat zijn reacties waar ik wat mee kan :-)

Smaken verschillen inderdaad, de 1 ziet liever wat meer auto, en de ander (ik) ga meer voor het totaalplaatje. In mijn ogen worden foto's al snel hetzelfde/saai als je alleen maar foto's als nr. 4 in de serie hebt.

Wat betreft het gras heb je wel gelijk. Maar dat kan misschien ook aan de verschillende weersomstandigheden en locaties liggen? Het gras is namelijk altijd groener aan de overkant hea.

In elk geval bedankt voor de reacties, meer (positieve) kritiek is natuurlijk altijd welkom :-)
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

In de zomer zal het gras altijd groener zijn dan in net na de winter...

Vindt het zelf een nette serie! Ik zie inderdaad kenmerken van de polder terug in de foto's, dus
je opzet is wel geslaagd.

Keep on shooting!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

je hebt de omgeving idd er ook op staan maar of dat een meerwaarde is !!!
bij sommige zit er zeker wel snelheid in alleen jammer van de achtergrond de laatste is voor mij de mooiste (heb niets met volvo`s hoor :wink: )


grt Frank
Gebruikers-avatar
Dennisdw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2010 15:15
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Het was lastig op de zaterdag ochtend, met de mist in de polder ... dus vind foto 1 nog aardig geslaagd. Bij foto 3, 4 en 7 waar het zonnig was in de middag mis ik toch een beetje scherpte in je foto's. Het is wel aanwezig, maar zoals bij foto 7 op de koplamp rechts wat ik persoonlijk jammer vind. Je eerste foto vind ik denk ik het beste.
Keep up the good work!!
Canon EOS 50D + grip | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Canon EF-S 18-135 3.5-5.6 IS | Manfrotto 679B | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.clubdenzel.nl | Facebook: http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar