langs de kant

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sassy Photography
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2016 14:38

tijdens een voetbalclinic van mijn zoon twee vrienden op de foto gezet die langs de kant stonden te kijken. normaal ben ik niet zo van de portretfotografie maar ik vind deze twee toch wel goed gelukt. commentaar is van harte welkom zodat ik zoveel mogelijk kan leren.

1.

AfbeeldingIMG_9248 by saskia pernau, on Flickr

2.

AfbeeldingIMG_9250 by saskia pernau, on Flickr
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Het heet niet voor niets portretfotografie :)

Kantelen die camera! Beide foto's persoon exact in midden Is totaal niet speels.

1 persoon verder naar rechts of de rechterkant er deels af knippen. Is dit geen vrouw? Dan erg androgyn.
2 persoon verder naar links of linkerkant er deels afknippen. Er gaat verder iets rechts dwars door zijn hals :) Let op je achtergrond. Scherpte en belichting hier in orde.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Sassy Photography
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2016 14:38

andro watte?????? dat woord ken ik niet..uitleg graag?

fotos bewerken in wat voor zin dan ook kan ik niet. tips hiervoor zijn ook van harte welkom.

oke dus bij portret fotografie is het dus mooier/speelser als de personen niet in het midden van de foto staan...ook dit staat genoteerd. pffff ik moet nog heeeel veeeel leren haha.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

over het algemeen worden foto's waarbij het onderwerp erg in het midden staat als statisch ervaren. Google maar eens op "regel van derden" of "gulden snede". Het kan daarbij ook nog helpen je weergaveraster in te schakelen (zit ook in een van de menu's).

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Sassy Photography
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2016 14:38

opgezocht en gelezen. weer wat geleerd. ik zal van de week eens gaan snuffelen of mijn camera zo'n raster heeft. dat zou het dan inderdaad vooral in het begin een stuk makkelijker voor mij maken.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Ga ook eens op youtube zoeken naar filmpjes over portret fotografie mocht je er mee verder willen. :D
Zelf heb ik een hoop opgestoken van Peter Hurley, een echte headshot fotograaf
Sassy Photography
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2016 14:38

mensen fotograferen heeft niet echt mijn voorkeur maar wil er zeker wel wat meer over leren. ik ben meer van de dieren en natuur. maar zo nu en dan mensen vastleggen vind ik ook leuk. en dan wil ik daar natuurlijk ook wel het een en ander over weten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar