Hulp gezocht bij restauratie foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

100 jaar geleden liep een incident dusdanig uit de hand dat de wereld in brand stond. De Grote Oorlog, oftewel de Eerste wereldoorlog was een feit. Ik heb pas nog een prachtig boek van Paul Moeyes gelezen over hoe Nederland zich buiten de gevechten wist te houden.

Eén van de middelen was de mobilisatie van het leger. Mijn schoonvader heeft mij enkele foto's gegeven met de vraag of ik die kon restaureren. Twee hadden betrekking op de mobilisatie in Limburg. Een foto van zijn vader bij de grenswacht in Wessem (locatie is ook bekend) en deze foto. De foto was zodanig verbleekt dat de gezicht niet meer te herkennen waren. Omdat er waarschijnlijk familieleden op staan was mijn eerste doel, naast verdere restauratie, om de mannen weer een gezicht te geven. Dat is nu wel gelukt, maar samen met hun gezichten kwam ook een wegwijzer achter de eenheid tevoorschijn.

En je voelt 'm wel aankomen: ik wil weten wat daar op staat zodat ik wellicht de plaats waar de foto gemaakt is kan achterhalen. Ik krijg het tot nu toe echter niet voor elkaar. Wie heeft er tips om dit wel voor elkaar te krijgen. Ik heb Photoshop CC op de computer, dus de gereedschapskist zal er wel zijn, nu de gebruiksaanwijzing nog.

En voor wie het boek van Moeyes heeft gelezen, kijk eens naar de details en wellicht begrijp je de zorgen van Opperbevelhebber Snijders :wink:

AfbeeldingRegiment fase 1 by ajeto!, on Flickr
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb echt mijn best gedaan maar in dit bestand zit heel weinig beeld info.
Wellicht met wat achtergrond info kan je met goed kijken wel lezen wat er staat.
Misschien is het een tip om met een macro het bord eens op de foto te zetten.

Groeten, Bas

46906

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Bas, bedankt voor het proberen. Er zit inderdaad erg weinig informatie in de foto, maar na 100 jaar vind ik wat er nog opstaat nog steeds verbazingwekkend. En dan heb ik nog geluk dat de muizen het passepartout lekkerder vonden dan de foto zelf.

Die macrofoto is een goede tip, ga ik proberen!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Meer krijg ik er ook niet uit. :(

Afbeelding
Afbeelding
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

In een bestandje van 206KB gaan wij natuurlijk nooit vermiste pixels vinden. Hoe hard wij ook trekken aan knoppen en schuiven met schuifjes in PS.
Als je met een loupe op het origineel geen tekst of anderszins kan lezen, gaat dat ook zeker niet lukken op een foto of scan van het origineel.
Bespaar je de moeite.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Illuminatus schreefCOLONIn een bestandje van 206KB gaan wij natuurlijk nooit vermiste pixels vinden. Hoe hard wij ook trekken aan knoppen en schuiven met schuifjes in PS.
Als je met een loupe op het origineel geen tekst of anderszins kan lezen, gaat dat ook zeker niet lukken op een foto of scan van het origineel.
Bespaar je de moeite.
Waarom ik dus de tip van Bas ga proberen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 4

Dat mag, maar als er op de foto met een loupe niets te zien is, dan kun je macrofoto's maken tot je een ons weegt, tenzij camera en objectief zelf de juiste pixels gaan bedenken.
Dat is dan illusie of een wereldwonder. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar