Lastig, waar op te letten bij baby's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Gisteren weer een baby fotoshoot gehad, dit keer met een baby van 6 weken oud.
Zou graag feedback willen, vind het erg lastig waar je op moet letten met babyfotografie en dit is pas mijn tweede babyshoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Babyfotografie is een tak die je niet even "zomaar" doet...met veel hèèl veel dingen moet je rekening houden en voorzorgsmaatregelen nemen om een reportage zo veilig en comfortabel mogelijk te laten verlopen.
Al eens een workshop overwogen? Dit is toch wel iets wat ik echt aanraad als je baby's of newborns wilt gaan fotograferen..het is niet te vergelijken met een volwassenen of een peuter/kleuter.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Ja ik heb zeker al eens een workshops overwogen, maar die zijn of heel ver weg of de websites waarop ze worden aangeboden zijn erg gedateerd/onduidelijk.
Ik zit zelf in Assen, dus in het noorden van het land, maar ben wel bereid eens verder te rijden voor een goede workshop....mocht je een goede weten, hou ik me graag aanbevolen.

Maar ben verder wel benieuwd naar feedback qua belichting e.d....
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

lydia zit bij jou in de buurt in Oenkerk.
http://fotografielydia.nl/informatie/wo ... otografie/

Ik geef ze ook maar dat is erg uit de buurt ;)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Dank je, zal toch verder moeten kijken aangezien ze al praktisch vol zit voor dit jaar (alleen in het najaar nog een paar plekjes vrij voor de ervaren fotograaf helaas).

Ik ben een beginner wat babyfotografie betreft, bepaalde houdingen waag ik me dan ook niet aan ondanks dat ik zelf een moeder en tante ben en wel het eea weet van baby's.
Hier gaat het alleen op veilige manieren, op de rug of zij in een zitzak waar ze niet uit kunnen rollen enz...

Wat ik ook lastig vind, is hoe je zo'n kleintje het beste kunt belichten, bovenstaande zijn voorin de woonkamer bij de ouders gemaakt met enkel daglicht die gelukkig goed te reguleren viel door de lamellen.
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb op 10 mei nog een plekje maar dan moet je helemaal naar Rotterdam...

Fotograferen doe ik alleen met aanwezig daglicht, mooi zacht licht en je kunt direct op je model zien wat het licht doet en hoe het valt. ;)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Helaas is me dat even te ver....ach ik hou het gewoon eens in de gaten.
Maar ben wel heel benieuwd, als jij zelf workshops geeft, hoe je mijn foto's hierboven vindt dan?
Groetjes Diana
Canon 400D
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nr.1 vind ik de voeten te prominent aanwezig en in verhouding te groot, let er ook op dat er geen sprieten fur in het gezicht zitten.
Hoofdje had ik naar links gedraaid richting het licht.
Nr.2 wat donker, zorg ervoor dat je deken waar de baby op ligt het hele beeld vult dit geeft een rustiger beeld. Oudere broertje had ik zijn overhemd uit laten doen.
Nr.3 ook wat donker, baby meer op de zij leggen en ook hier weer op de fur letten..zonder kleertjes vind ik het mooier/puurder.
Nr.4 Het roze op de voorgrond trekt mijn aandacht en zonde dat er net wat teveel licht op het voorhoofd valt. Ook hier had bloot mooier geweest.

Ik vind alle 4 de foto's te geel en wat donker..denk dat er qua nabewerking veel meer uit te halen is.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Muraco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2013 15:28
WoonplaatsCOLON Assen

Dank je voor de feedback, daar kan ik wat mee voor de toekomst...ik ben nog wat aan het spelen met de nabewerking.
Dat doe ik nu nog met Picasa, maar ik heb net Adobe CS6 op de laptop gekregen waar ik nog niet veel van snap.
De fur, heb je zeker een punt, zal daar wat meer op letten zodra ik weer kan fotograferen (ben net aan mijn rechterhand geopereerd, dus kan voorlopig niet fotograferen).
De kleding, goed punt, maar de mama was in bepaalde zaken erg strikt, had ook liever geen haarbandjes bij haar dochtertje en de kleertjes waren speciaal uitgezocht had ik het idee...broertje had er geen zin in, dus was al blij met deze foto ;)
Groetjes Diana
Canon 400D
LavillGab
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2024 07:52

5,12-бис((триизопропилсилил)этинил)тетрацен купить онлайн в интернет-магазине химмед
Tegs: anti-slc5a12 (c-term) купить онлайн в интернет-магазине химмед
anti-slc5a12 купить онлайн в интернет-магазине химмед
anti-slc5a2 купить онлайн в интернет-магазине химмед

5,12-dibromo-2,9-dioctylanthra[2,1,9-def:6,5,10-d'e'f']diisoquinoline-1,3,8,10(2h,9h)-tetraone. купить онлайн в интернет-магазине химмед https://chimmed.ru/products/512-dibromo ... id=4448674
esirna targeting mouse gpr3 (esirna1) купить онлайн в интернет-магазине химмед
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar