Graag feedback, foto van mijn zoontje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mbtje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2013 13:39

Hallo allemaal,

Dit is de allereerste keer dat ik een foto plaats in (dit) forum. Om eerlijk te zijn vind ik het best wel een beetje spannend! Ik hoop dat ik me aan alle regels hou, zo niet, dan hoor ik het graag!

Vorige week heb ik een aantal foto's genomen van mijn pas geboren zoontje (op de foto's precies drie weken oud).
Nu valt me bij de onderstaande foto op dat er een paarse rand zichtbaar is tussen het laken en de voetjes. Hebben jullie enig idee hoe ik deze weg kan krijgen? Ik gebruik lightroom 3 om mijn foto's te bewerken. Ik heb al wat met saturatie geprobeerd en kleurkanalen.. tot nu toe geen succes. Ook heb ik lenscorrectie toegepast.

43706

BIj de volgende foto storen mij de kreukels in het laken nogal. Natuurlijk had ik een strijkbout moeten pakken, maar helaas, ik zag het te laat. Kan ik hier in Lightroom nog wat aan verbeteren en zo ja, hoe?

43707

Als beginnende amateurfotograaf heb ik nog erg veel te leren. Mocht iemand me feedback/kritiek/commentaar willen geven op de bovenstaande foto's dan zou ik dat erg fijn vinden, ik wil graag leren!

Bij voorbaat dank!
grt Martha
Laatst gewijzigd door 1 op mbtje, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Martha,

Om te beginnen even wat uitleg:
Nu heb je de foto's als volgt erin gezet: [album]nummer[/album]
Als je "album" vervangt door "photoid" dan zie je direct de foto i.p.v. een link naar het album. Dus [photoid]nummer[/photoid]

Probeer maar eens...

Over je foto's:
Prachtig die kleine!! En je foto's zijn echt niet slecht hoor.
Om het paarse randje weg te krijgen met LR (ik weet niet of deze functies ook in 3 zitten, maar wel in 5) kun je ook proberen de handmatige dropper proberen onder "Lenscorrecties"->"Kleur" (ipv standaard)
En de kreukels wegwerken, misschien lukt dat wel met "Vlekken verwijderen" en dan ipv "Retoucheren" zet je hem op "Clonen" (zal wel een klusje zijn denk ik).
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Prima foto's van een prachtig kereltje! Voor een beginner absoluut niet slecht!

De paarse rand op foto 1 viel mij niet direct op. Ik zou het zo laten.
De compositie vind ik erg leuk, prachtige scherp op het voetje.
Volgende keer gebruik maken van een iets ruimer kader om het onderwerp. Er blijft weinig ruimte over aan de linker/rechterkant en dat kijkt wat minder prettig.

De kreukels op foto 2 kun je vervagen. Ik heb geen lightroom (in Photoshop zou ik het doen met Filter > Blur > Gaussian Blur en vervolgens met de Patch-tool en Clone-stamp-tool voor het oog gelijk maken).
Wat je ook kan doen is om een foto (met dezelfde instellingen) van het gestreken laken te maken en deze, en foto 2, in elkaar over te laten lopen.
Of gewoon een nieuwe poging wagen. ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mbtje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2013 13:39

bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag!
En ook erg fijn te horen dat de foto's voor een beginner niet slecht zijn, dat motiveert om door te gaan, dank!
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Wat heerlijk, zo'n kleintje als fotomodel! Ik vind de tweede wel een echte babyfoto.... ik kan me voorstellen dat de plooien in het laken je storen maar je hebt al tips om die weg te werken...

groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar