Have faith

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Korte tijd terug heb ik voor wat mensen uit de familie foto's mogen maken van de doop van hun zoontje. De foto's waren puur ter registratie van het gebeuren, en zijn het niet waard om hier te plaatsen. Toch had ik toevallig een leuk plaatje er tussendoor geschoten toen de Pastor wat uitleg gaf over de heiligen die in het glas in lood afgebeeld waren. Los van het feit dat dat bijzonder interessant was, kon ik de volgende afbeelding schieten. Ik vind dat er wel iets krachtigs in zit en besloot wat meer energie te steken in de bewerking ervan. In Lightroom heb ik daarop wat aanpassingen gemaakt en daarna heb ik met de filters van Perfect Effects een zwart wit effect gemaakt. Ik wilde tenslotte dat programma ook verder leren kennen :)

Dit is het resultaat. Ik ben benieuwd of ze bevallen. Ik vind het zelf overigens jammer dat ik het raam er niet helemaal op heb.

De kleur versie

43251

De B/W

43253

Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Heftig geflitst.
En wat mij betreft verdienen die ramen kleur :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

De zwart/wit versie spreekt mij meer aan. Veel meer dramatiek dan de kleuren versie.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Had toch liever de ramen scherp gezien.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Een opvallende foto.. ik vind de kleurenversie mooier en had ook de ramen graag scherp gehad. De boog en het zwarte gedeelte links vind ik onplezierig maar ik vind wel dat je een apart moment hebt gevangen, en op een interessante manier. Het heeft iets dramatisch, maar ik denk dat wat Photoshoppen deze foto sterker zou kunnen maken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb er natuurlijk al wat bewerking op los gelaten, maar wat zou je er nog aan willen veranderen Madelief?
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik zou aan de linkerkant die lijnen weghalen en de zwarte vlek, en rechts rond de kaars het donkere deel ook. Plus de lijnen bij de arm van de man. Zo zou je alleen de zaken overhouden die er toe doen en ik denk dat het wat theatrale van het gebaar daardoor benadrukt wordt. Maar het is wel een flinke klus, want je zit overal met schaduwen en rondom de kaars is het denk ik ook vrij lastig.....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hi Elsbeth,

Bedankt voor de tips. Dat is zeker een flinke klus, en voor iemand die maar een beperkt Photoshop talent heeft misschien wel een onmogelijke klus :D
LavillGab
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2024 07:52

s100a8 antibody, rabbit pab, antigen affinity purified купить онлайн в интернет-магазине химмед
Tegs: пипетка мерная, коричневая градуировка, выдувной купить онлайн в интернет-магазине химмед
пипетка мерная, коричневая градуировка, выдувной купить онлайн в интернет-магазине химмед
пипетка мерная, коричневая градуировка, выдувной купить онлайн в интернет-магазине химмед

s100a8 antibody, rabbit pab, antigen affinity purified купить онлайн в интернет-магазине химмед https://chimmed.ru/products/s100a8-anti ... id=1855744
esirna targeting mouse gpr3 (esirna1) купить онлайн в интернет-магазине химмед
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar