Portret van Paige [kleine update]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het is inderdaad het eerste type 5D, maar aangezien ze de MK typering nog niet gebruikte, en het de eerste 5D is, noem ik hem zelf El Grande Classico. Het is zo'n pure fotografen camera, alles op de camera heeft met licht, sluitertijd en lichtgevoeligheid van de sensor te maken, niks meer en niks minder. Mijn 600D en mijn D7100 kunnen meer, zijn sneller, maar de 5D blijft gewoon trekken.

Soms dan kom je in een situatie waarbij de enige bewuste keuze die je maakt, is dat je zo snel mogelijk je camera bij je hebt. Ik zag mijn dochter met haar nieuwe vlechtjes slingeren, in de buurt van dat Philips Wake-Up light, toen zag ik de foto's al in mijn hoofd. Ik ben naar beneden gerend, een paar minuten in hevige dubio gestaan. Welke camera, 5D met 50mm? of 85mm? Of de D7100 met een 35 mm f1.8? Of misschien de Panasonic G3 met een 30mm f2.8 Sigma.
Toen ik eenmaal de keuze had gemaakt, ben ik weer naar boven gerend en heb ik er alleen voor gezorgd dat mijn dochter, die uitermate bewegelijk is, stil op de foto kwam te staan. Vandaar de keuze van 1/320.
Dat had wel als resultaat dat ik mij helemaal kapot schrok toen ik de standaard jpeg's uit de camera zag komen. Wat een ruis, de foto's waren gruwelijk verknald. Totdat ik omschakelde naar RAW en zag dat ik met wat Aperture getweak de foto's naar een meer dan acceptabel resultaat kon tillen, was ik helemaal gelukkig. Ik had de foto die ik al jaren in mijn hoofd had zitten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Wat een pakkend portret. Het warme licht geeft iets extra's aan haar teint.
Ik zou haar vaker op de foto zetten. Mooie dochter heb je.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Hoi Sophia,

Een gelukkig nieuwjaar.

Bedankt voor je complimenten, ja, ze staat wel vaker voor de camera (en er achter trouwens ook.).
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

erg mooi! superfoto.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik denk dat je beter wat eerder de keuze had kunnen maken voor cam en objectief en wat minder had kunnen rennen op de trap: gevaarlijk! ;-)

Hele mooie foto en een trotse pap op deze dochter denk ik zo. De blik is killing. Echte feedback op de foto heb ik niet :-)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar