Mijn eerste geplaatste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

Gisteren tijdens een wandeling een aantal bloemen gefotografeerd. De foto's zijn niet bewerkt. De sneeuwklokjes zijn iets uitvergroot ....
Graag tips!

47616

47615

47614

Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

De eerste 2 zijn heel mooi...
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

De eerste 2 zijn mooi maar niet zo bijzonder.
Ik bedoel; het standpunt is nogal 'normaal'.
Als je bijvoorbeeld op de grond gaat liggen om deze bloemen op de foto te zetten, krijg je al een heel ander effect.
Probeer dat maar eens uit. ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

Ericszn schreefCOLON Als je bijvoorbeeld op de grond gaat liggen om deze bloemen op de foto te zetten, krijg je al een heel ander effect.
Probeer dat maar eens uit. ;)
Zoals je aan mijn avatar kunt zien ga ik gerust liggen om een mooie foto te maken. Bij de derde foto heb ik dat trouwens ook gedaan maar ik zal het eens vaker proberen. Bedankt voor de tip!
Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Zeker leuke foto's!

En als je dan gaat liggen, probeer dan een mooi blauwe lucht of pastelkleurige achtergrond te verkrijgen. Een stuk aantrekkelijker dan het appartement van de buren :)
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

eMKay schreefCOLON En als je dan gaat liggen, probeer dan een mooi blauwe lucht of pastelkleurige achtergrond te verkrijgen. Een stuk aantrekkelijker dan het appartement van de buren :)
Ja, daar heb je wel een punt!
Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De onderwerpen zijn leuk en mooi op de foto gezet alleen is de achtergrond in een foto ok heel belangrijk en die vind ik bij alle drie minder. Tips van het standpunt kan ik mij ook helemaal in vinden.

Vooral de eerste met de mooie druppels is goed gezien.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De eerste krokus is inderdaad mooi zeg.
Doet me denken aan een aantal foto's die ik ook hier heb geplaatst een hele poos terug (als je wil kan ik hier wel een linkje plaatsen naar mijn pogingen destijds).

Nog een tip: De foto's zijn centraal gemaakt. Zoek eens naar "De regel van derden". Daarmee heb je een extra mogelijkheid om je compositie vaak net wat interessanter maken.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

Ik zal eens zoeken ...
Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar