In het bos, net voor de regen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Gisteren trokken we naar het bos voor een leuke wandeling. Al snel bleek het een erg korte wandeling te worden. De donkere lucht kwam steeds dichterbij. Voor de stortbui toch nog enkele foto's gemaakt.
Tips zijn altijd welkom :idea:

#1
AfbeeldingHester with a big stick by _Lynn85_, on Flickr
#2
AfbeeldingFun fun fun by _Lynn85_, on Flickr
#3
AfbeeldingTake a walk by _Lynn85_, on Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke, kleurrijke platen, nummer 1 heeft bij mij de voorkeur vanwege de heerlijke DOF en de compositie. Als ik bij de grote versie op Flickr kijk zit er toch nog wel wat bewegingsonscherpte in naar mijn gevoel (sluitertijd zou nog wat omhoog moeten eigenlijk), ook zit de witbalans er een beetje naast. Te warm (ik neem aan dat Hester witte vacht heeft?), maar het kan zijn dat je dat bewust hebt gedaan om een beetje warmte aan de plaat mee te geven (je zou dan kunnen proberen om mbv een masker alleen die warmte aan het gras mee te geven en niet aan Hester).
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

In die eerste zag ik inderdaad ook onscherpte, maar ik hoopte dat ik ernaast zat :) Idd, Hester heeft een witte vacht vooraan.
Die tip van dat masker... Hoe doe ik dat precies? In lightroom dan? Ik ben wat aan het prutsen geweest, maar ik kreeg het niet voor mekaar. Ik wilde die warmte in dat gras krijgen, maar nu je het zegt, Hester kleurt ook een beetje groen.

Dank je wel alvast, had erover heen gekeken 8)
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

In LR kan je dat doen met de adjustment brush. 'Schilder' over de hond heen en pas daarna de kleurtemp aan (terwijl je de brush aan hebt staan).

Hier wordt het visueel uitgelegd:

https:/youtube.com/watch?v=lplFkS1RJCA

Vanaf 4:15 wordt het kleurdeel uitgelegd, maar ik raad je aan vanaf het begin te kijken omdat dan ook de werking van de brush wordt uitgelegd.
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Super! Dank je wel!
markvog
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2014 13:27

Vind de tweede echter super mooi. lekker actieve foto :) De eerste een beetje saai, statisch, misschien doordat de hond recht naar de camera toe staat. Of omdat er veel lege ruimte is.
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Dank je
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar