Dagje Planckendael

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Filip b
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2011 12:35

Vorige zaterdag een dagje naar de dierentuin Planckendael geweest.
Daar een poging gedaan om een deel van de plaatselijke bevolking vast te leggen.
Het was moeilijk kiezen,maar over deze had ik alvast graag wat feedback gehad.

Groeten,

Filip


1)

44499

2)

44500

3)

44501

4)

44502

5)

44503

6)

44504

Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Ik las in een ander topic dat je bij deze foto's enkel het middelste focuspunt hebt gebruikt. Ik moet zeggen dat is ook wel terug te zien in de foto's. Eigenlijk op alle foto's staan de dieren in het midden.

Wat ik zelf altijd doe is dat ik wel 1 focuspunt selecteer maar dan met het joystickje van mijn 7D een punt uit kies welke het dichtste in de buurt komt om een mooie compositie te maken. Daarbij inderdaad opletten dat ogen scherp zijn en dat je daar dan op focust.

Verder zijn het al mooie foto's die hier en daar wat donkerder mogen en als de compositie nog wat verbeterd wordt met eventueel wat croppen heb je mooie resultaten.

Alleen foto 5 zou ik zelf niet zo snel gebruiken omdat je hier alleen de achterkant ziet.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Prima serie, lekker scherp en goed van kleur.

Wat Pascal over compositie zegt, klopt wel. Ik gebruik alleen niet de oplossing die hij gebruikt (ander scherpstelpunt kiezen). Ik neem een wat ruimere view en maak thuis de compositie die ik wil hebben. Jouw 60D heeft voldoende resolutie om je een uitsnede te permitteren.

Waarom gebruik ik de aanpak van Pascal niet? Omdat ik het idee heb dat die andere scherpstelpunten net even minder nauwkeurig zijn dan het centrale punt (althans, met de 6D).
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Als de objecten stil staan gebruik ik meestal de focus en recompose manier voor een compositie.
Bij wat grotere bewegende dieren/objecten meestal AI servo met het middelste focuspunt en dan inderdaad wat ruimer kaderen om achteraf wat compositie ruimte te hebben.
Maar bijna altijd het middelste scherpstelpunt.

De eerste foto vind ik hier het meest geslaagd van deze serie.

Groet.
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Gebruikers-avatar
Filip b
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2011 12:35

Allen bedankt voor de tips.
Zo zie je maar dat foto's waar je tevreden over bent nog altijd beter kunnen.
En dat vind ik zo leerzaam aan dit forum.

Groeten,

Filip.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Probeer ook goed op de achtergrond te blijven letten. Foto 2 is mooi in beeld gebracht allen storen de paaltjes "uit" de rug van de vogel mij nu een beetje.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar