A Story In The Photograph.. [+ Update]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Deze kamer liet me direct denken aan een bepaald scenario..
beetje creepy, onderwereld en apart..

zelf wel eens benieuwd wat jullie (de toch wel betere fotografen) hiervan vinden..
brengt dit een bepaald verhaal bij jullie?
of is het gewoon een stoel in een rommel kamer voor jullie?

Afbeelding
The Interrogation Room.. by Mini-UE || Mini-Photography, on Flickr

ik hoor 't graag..
achteraf gezien had ik nog wel enorm mooi idee voor deze.. maar helaas op dat moment niet aan gedacht.. :(
en je gaat er niet even gauw naartoe.. naar Italië.. :lol:
ik ga dit wel nog proberen na te bootsen hier in de buurt! :mrgreen:

gr. Michel


Hier dan de Update!
Misschien een te heftig "HDR"-gehalte..?

42371

Laatst gewijzigd door 1 op Billie-90, in totaal 2 keer gewijzigd.
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ondanks dat ik jou een betere fotograaf vind dan ik, toch deze korte reactie als dat mag :)

Mooi hoor.
1 stoel in het midden van de kamer, dat is al snel de verhoorkamer inderdaad.
Nog strakker zou zijn als er geen andere stoelen in zicht zouden zijn denk ik... maar ja, Italië...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

of ik nu een betere fotograaf ben, is een andere vraag. Maar ik vind de stoel niet echt opvallen en daarmee niet direct het middelpunt van de foto waar een verhaal omheen verteld kan worden.
De focus ligt meer op de ruimte als zodanig, niet op de stoel. Maar dat is mijn interpretatie...
Anoniem 3

dukie schreefCOLONof ik nu een betere fotograaf ben, is een andere vraag. Maar ik vind de stoel niet echt opvallen en daarmee niet direct het middelpunt van de foto waar een verhaal omheen verteld kan worden.
De focus ligt meer op de ruimte als zodanig, niet op de stoel. Maar dat is mijn interpretatie...
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Misschien dat de de stoel prominenter in beeld had kunnen brengen en van een lager standpunt. Dóór de stoel heen de omgeving laten zien.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De opstelling doet inderdaad denken aan een gangsterfilm. (Voorwaarde is volgens mij wel dat de kijker wel eens zo'n film gezien heeft.) De linkse stoel is voor de mafia-baas die toeziet hoe de informatie ontfutselt wordt. De stoel rechts achter is voor de folteraar die, tussendoor wel even wilt uitrusten. Folteraar is een vermoeiend beroep. 8)
Mooie foto, goed gevonden!

Ik denk dat de stoel in het midden een beetje wegvalt omdat de lijn van de rugleuning gelijk staat met de lijn van de muurplint. Verplaatsen van standpunt zou kunnen, maar je kan ook iets over de rugleuning hangen waardoor de stoel wat vrijer van de muur komt.
Mijn oog wordt getrokken naar het lichtblauwe flesje (?) vlakbij de rechter stoel. Misschien brengt een bundeltje geknoopt een doorgesneden touw op de grond, wat meer verhaal. Of een voorwerp wat als folterwerktuig gebruikt zou kunnen worden.
Het Italie-gevoel zie ik een beetje in de bouwstijl. Misschien een beetje warmere kleur om de Italiaanse zon wat meer naar voren te laten komen. Ik weet niet wat er buiten te zien was, misschien een kijk op het dorpje/stadje? Door de weerspiegeling in de glazen deur te gebruiken, zou je wat kunnen laten zien van de Italiaanse gevels.

Het is voor mij wel heel makkelijk om achteraf opmerkingen te geven, bedenk ik me net. Ik denk niet dat ik aan alle opmerkingen zou denken, wanneer ik zelf zo'n foto zou moeten maken. De meeste opmerkingen zou je eventueel in photoshop kunnen doen.
Aan de andere kant, de foto doet z'n werk. Het prikkelt de fantasie. Zeker met een paar steekwoorden zoals: Italië, creepy, onderwereld.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

:D
ik ben happy met de reacties!
omdat ik het zelf helemaal eens ben hiermee..
het is niet ver genoeg uitgewerkt, maar dit is hoe ik het aantref en ik ga dan ook niet direct allemaal spullen anders zetten enz.
Photoshop werk ik niet.. ik had toen ik hem hier geplaatst had direct een "update" gemaakt.. en deze willen vervangen.. maar kon niet meer omdat er Toevallig NET iemand had gereageerd..
ik zal hem alsnog plaatsen.. ;)

komt in de begin post!

bedankt! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Het enige wat ik mis is eigenlijk een tafeltje met wat martelwerktuig.

Foto ziet er goed uit
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Update, doet de foto goed. Stoel heeft nu een prominentere plek. Ook de bewerking vind ik niet over de top. Licht, dat van buiten naar binnen valt goed onder controle. Wel valt me op, dat het plekje bij linkse openslaande deuren beneden in de update een stuk (over) belichter is dan bij het origineel.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

dankjewel!
ik kan dit nog wel bijwerken.. :mrgreen:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

smaakgevoelig puntje de bewerking.
ik vind het beide mooie foto's. als ik ze nu vergelijk zie ik liever 1.
niet dat ik niet van een stevige HDR bewerking hou hoor, maar nu ik ze naast elkaar zie, kies ik voor 1.
mooi licht gevangen en de stoel in het midden vind ik lekker confronterend.
alsof iemand tegen je zegt: híer moet je gaan zitten ! :mrgreen:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

De stoel valt in de update meer op, maar ik zou denk ik alleen de stoel oplichten in nr 1 en niet meer van de omgeving.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Dankjewel Roland!
ikzelf neigde eerlijk gezegd meer naar foto 1..
ik denk zelf als ik de stoel niet nog had opgelicht foto 2 toch wel weer wat sterker was geworden..
beetje zoekende nog.. ;)


kiran schreefCOLONDe stoel valt in de update meer op, maar ik zou denk ik alleen de stoel oplichten in nr 1 en niet meer van de omgeving.
zoals ik ook al bij de voorganger zei:
ik denk juist als ik alleen het licht straaltje had gemaakt en de stoel niet had opgelicht dat dit net wat realistischer uit ziet/zag.. ;)

bedankt voor je reactie Kiran! :mrgreen:


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar