Voorgevel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Hallo

Ik kreeg vorige week het verzoek om de voorgevel van een reastaurant op de foto te zetten. Het is de bedoeling dat ze de foto's gebruiken voor reclame doeleinden. Wat is jullie mening hierover? De weerspeiegeling in de ramen vind ik uitermate vervelend maar ja dat, is nou eenmaal zo. Hebben jullie misschien nog tips en trucs voor mij?

Adje
1

37391

2

37390

3

37389

4

37388

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De reflectie kun je met een polarisatiefilter nog wel oplossen denk ik. Daarnaast zou ik ook lichter belichten, ze ogen nu wat donker
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik zou er in ieder geval wel voor zorgen dat er buiten mensen op de stoelen zitten.
wernerfotografie

Ik had op een andere soort foto gehoopt toen ik de titel las ........ :lol: 8)
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mischien de foto wat lager door de knieën nemen, Ook zou ik letten op je scherpstel punt(zie foto 2)
Ik denk dat foto 1, iets lager genomen en iets meer afstand. Het beste eruit komt
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mijn eerlijke commentaar.... ik vind niet alle foto's geschikt voor reclamedoeleinden

# 1 druk, aandacht gaat meer uit naar de 3 personen op de voorgrond dan naar de voorgevel van het pand. Bovendien zie ik de naam niet en is de gelegenheid dus niet herkenbaar zeg maar.

# 2 de scherpte ligt op de bloesem en niet op de naam van de gelegenheid, het raam leidt me ook vreselijk af

# 3 vind ik de beste van de serie, behoudens dat die dame door het beeld gaat wandelen. Als je alleen het koppeltje had dat koffie zit te drinken was het sterker. Ook mis ik hier wat scherpte.

# 4 een groot gedeelte van de gevel valt weg door de bloesem.

hoop dat je er wat mee kunt !

gr.
Roland

@Werner :lol: !!! volgens mij vind je die in een andere sectie :P
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

wernerfotografie schreefCOLONIk had op een andere soort foto gehoopt toen ik de titel las ........ :lol: 8)
Dat verklaard de veel kijkers en weinig reageerders. :wink:


Alle gekheid op een stokje. Wat mijn voorgangers gezegd hebben, scherpte, lichtere foto's, meer mensen. Is de vraag van de klant om de sfeer te laten zien of om aan te geven waar ze zich bevinden? Voor de sfeer zou ik een foto willen zien zoals die twee dames onder de luifel op de eerste foto. Lekker spontaan, lachend, keuvelend onder het genot van een kopje koffie. (maar dan zonder smartfone in de hand)
Voor een locatie foto zou ik wat meer van de omgeving willen zien, zodat ik als bezoeker me kan oriënteren.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar zou je de belettering op de ramen kunnen invullen met een flits?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar