Een mistige veldrit in ureterp 24-11-2012

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

34100

34101

34102

34103

34104

34105

34106

34107

34108

34109

Welke is volgens jullie de beste en de slechtste en wat zou ik kunnen verbeteren per foto?
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Ik kan je helaas niet goed aangeven, wat de verbeter punten kunnen zijn. Persoonlijk zou ik zoveel mogelijk een wazige (lees mistige) achtergrond kiezen en ruimer kaderen. Foto 34105 komt mij bekend voor, zo heb ik mij wel vaker gevoeld ......

Hallo forum leden, 199 bezichtigingen en niemand heeft een tip?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hoi,

je foto's zijn over het algemeen onscherp.. ik weet niet of dit komt door slechte focus, te lange sluiter of het verkleinen?
probeer van deze serie ook de beste uit te kiezen.. de meeste foto's zijn meestal met dezelfde composities enz. dus uiteindelijk ziet het wat eentonig uit..
als het ook even kan een grotere diafragma gebruiken.. ziet er denk ik ook wat mooier uit ivm "storende" elementen in de achtergrond..
je hebt tot nu toe alles van voren gefotografeerd, heb je al eens proberen te pannen?
bewerking mag ook wel wat meer van mij.. iets meer contrast en evt. beetje clarity/helderheid toepassen..

hoop dat je hier iets aan hebt?
zelf doe ik niet aan deze tak van de fotografie.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Anoniem 3

Ook ik vind de foto's niet scherp en dat ligt m.i. niet aan de mist.
jammer dat er geen exif te vinden is.
Misschien dat je de ISO wat hoger had kunnen zetten, zodat je de sluitertijd had kunnen verkorten.
Het is nu een beetje raden naar de oorzaak.

Je had ook een kleinere selectie kunnen plaatsen. Dat nodigt meestal uit tot meer reacties. Beperk het aantal tot 3 - 5 foto's, waar je zelf ook tevreden over bent.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zoals door de voorgangers al geopperd;

Het is wat veel van hetzelfde. Dus ook lastig om aan te geven wat de betere en wat de mindere zijn.
De scherpte laat idd te wensen over, daar zou ik eerst eens mee aan de slag gaan.
Verder zijn de resultaten wat "futloos", maar met wat nabewerking is daar nog wel wat aan te doen.

Neem en volgende keer eventueel eens een wat andere hoek, bijv. vanaf de grond omhoog.
Of zoals gezegd eens van opzij en " meetrekken" als de fietser voorbij komt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties ik zal er mee aan de slag. De foto's zijn genomen op 800 iso en F4 met een sluitertijd van 1/400 sec en een brandpuntsafstand van tussen min. 70mm en max 100mm. Met een Tamron 70-300 F/4-5.6 Di LD Macro lens. Ik had verder de camera op automatische witbalans en A1 Servo en meervlaksmeting en alle AF punten waren geactiveerd en transport mode stond op enkelbeeld. De foto's kunnen idd wel wat extra kleur dmv nabewerking gebruiken.

@frank64 :is het meetrekken beter om met of zonder autofocus te doen?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Vooropgesteld, ik ben geen pan expert... ;<)

Maar met AF moet het geen probleem opleveren.
Zonder is een stuk lastiger, want dan moet je vooraf bepalen waar en op welk moment je afdrukt.
En die timing moet juist zijn, anders is je onderwerp alweer uit focus.
Zoals met zoveel, oefening baart kunst,

Ga zeker eens varieren met standpunten en beeldvulling. Meer variatie maakt een serie met hetzelfdeonderwerp ook spannender
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Probeer de volgende keer eens met 1 scherpstelpunt te werken. Probeer hierbij vooral scherp te stellen op het gezicht.
Je een serie ook een stuk interessanter maken door meer met "close-ups" te maken van gezichtuitdrukkingen, een wegslippend wiel, vuile trappende benen etc.
foto 34105 vind ik eigenlijk de beste uit je serie, omdat deze foto echt iets zegt.

Gr peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Foto 1 vind ik qua compositie (wel even die rand naast de boom weg vanwege die man die daar staat) heel fraai, maar lijkt niet scherp, de door peter genoemde vind ik ook fraai. Verder idd keuzes maken :D (en ja, zoveel te langer je fotografeert, zoveel te minder er overblijft van een fotoshoot :D )
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar