Dressuur M2 Oudkarspel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

repost van de vorige post:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=101880" onclick="window.open(this.href);return false;

een paar erbij:

1.
Afbeelding
IMG_4179 by Marco de Boer, on Flickr

2. Travers
Afbeelding
IMG_4128 by Marco de Boer, on Flickr

3.
Afbeelding
IMG_4111 by Marco de Boer, on Flickr
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Jouw eega heeft er duidelijk plezier in.
Het paard ook, zo te zien.

Zie ik het goed als zij wel erg veel op jou let?

Jammer overigens van de achtergrond op foto 1.
2 en 3 zijn mooi geïsoleerd.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Thnx Gabriel, ja, de achtergrond zag ik pas toen hij gepost was, stom he.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Mooie foto's hoor, super schoon paard en scherpe foto's!
Wat zijn jouw ervaringen buiten, welke lens gebruik je nu, en welke instellingen heb je deze gemaakt?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De gebruikte combinatie is een Canon EOS 600D met een Canon EF 70-200mm F4 L non-is op een monopod.

Nabewerkt in Aperture, maar dat moet kunnen in vrijwel elk serieus fotoprogramma. Nabewerking is een standaard aanpassen qua kleur e.d. en naverscherpt. Bijgesneden voor compositie.

Als je op de foto's klikt, zie meer info m.b.t. iso/sluitersnelheid en diafragma.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Als je op dit soort kleine wedstrijden foto's gaat maken heb je volop gelegenheid om een goed plek te kiezen van waaraf je foto's kunt maken! Dan hoef je dit soort achtergronden niet altijd te hebben (op je andere foto's is er nl wél een rustige achtergrond)

Met die 70-200 lens moeten de resultaten wel scherper kunnen lijkt me...

Waarom een monopod? Met de snelle sluitertijden die je voor sport gebruikt hebt heb je die toch niet nodig!
De exif kan ik niet zien...als ik op de foto klik kom ik op flickr en daar staat er ook geen exif bij.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLONAls je op dit soort kleine wedstrijden foto's gaat maken heb je volop gelegenheid om een goed plek te kiezen van waaraf je foto's kunt maken! Dan hoef je dit soort achtergronden niet altijd te hebben (op je andere foto's is er nl wél een rustige achtergrond)

Met die 70-200 lens moeten de resultaten wel scherper kunnen lijkt me...

Waarom een monopod? Met de snelle sluitertijden die je voor sport gebruikt hebt heb je die toch niet nodig!
De exif kan ik niet zien...als ik op de foto klik kom ik op flickr en daar staat er ook geen exif bij.
Eh nee, er waren 12 rijbanen allemaal geschakeld naast elkaar en ik had deze kant gekozen, op het moment dat de proef begonnen is, blijf ik als een pilaar staan om zo min mogelijk invloed uit te oefenen op de proef.

Wat vind je dan niet scherp? De exif staat naast de foto, daar zie je het type camera, klik en exif.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

De gehele zijde bij A en een deel van de zijde bij C is dan alsnog beschikbaar; van tevoren goed oriënteren waar je moet gaan staan; dat kan je al bekijken vóórdat deze combinatie de baan in gaat!

De foto's zien er gewoon niet haarscherp uit. Met die lens moet dat gewoon beter kunnen!
De exif zie ik echt nergens staan??? Als ik op je foto klik kom ik op je flickr account en dan staat er naast de foto alleen maar dat ie met een 600D gemaakt is op 20 mei 2012.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

http://www.flickr.com/photos/panzerfaus ... 9958/meta/" onclick="window.open(this.href);return false;

dit moet je zien als je op de camera naam klikt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ok ja daar staat t idd :)

Je sluitertijd mag sneller denk ik...mijn voorkeur gaat uit naar minstens 1/1000 of sneller voor mooie scherpe resultaten!
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLONDe gehele zijde bij A en een deel van de zijde bij C is dan alsnog beschikbaar; van tevoren goed oriënteren waar je moet gaan staan; dat kan je al bekijken vóórdat deze combinatie de baan in gaat!
Ik had ook de keuze om aan de andere kant te gaan staan, maar dan had ik weer andere ellende op de foto. Heel vervelend. Maar het blijft een aandachtspunt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

exif gevonden hoor, inderdaad niet daar verwacht! Wil je nog snellere sluitertijden dan moet je in de AE je ISO verhogen denk ik, maar is dit dan niet scherp genoeg Maffique?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

mooie foto´s, maar je moet een beetje oppassen met de nabewerking. Wanneer ik een foto bewerk controleer ik regelmatig het beginpunt om te zien dat ik niet doorschiet. In dit geval vermoed ik dat je de contrast hebt opgeschroefd wat op zich prima is, maar daardoor worden de kleuren ook feller, wanneer ik de contrast opschroef doe ik vaak de vibrance iets lager.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ok, thnx voor de hint, ik hou van felle kleuren, neigend naar onnatuurlijk, maar ik zal er op letten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar