Urbex locatie Sinteranlage

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
bjcophorst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 15:33
WoonplaatsCOLON Meeuwen

Hallo allemaal,

Samen met een vriend ben ik urbex erg leuk gaan vinden. Wij hebben hier in Nederland nu een aantal kleine locaties gehad maar zouden graag naar een wat grotere locatie toe gaan. Wij hadden "Sinteranlage" ik onze gedachte. Is er iemand die al op deze locatie is geweest? Is het een mooie locatie en kun je er een beetje binnen komen?

Wij zochten mensen welke er eventueel al een keer zijn geweest of wat meer ervaring hebben met urbex en graag met ons mee zouden willen. Dit in verband met zowel de veiligheid als gezelligheid!

Samengevat: Is er iemand geinteresseerd om met ons mee te gaan?

Groeten,

Bastiaan
Canon 60D + batterygrip - Wat lenskus met en zonder met rood randje - Een mobiel lamku - Een statiefku & een zaksku om alles in te stoppen
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Hoi! Ik heb nog maar weinig ervaring met urbex, maar het lijkt me erg tof om mee te gaan! Heb zelf vervoer, dus PM me maar met info omtrent datum!
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Sinteranlage is erg makkelijk binnen te komen.
Wees niet verbaasd als je daar bent dat je andere Urbexers of paintballers tegenkomt.

Er zitten op het terrein ook nog bunkers wat er veel niet weten. Echter kan je daar niet echt in. Tenzij je een hele erge avonturier bent.

Ik weet niet of iedereen het op prijs stelt om zo door te geven hoe je binnenkomt.

Stuur maar pb

Gr Marcel
Sietse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 21:08

Ben op zich ook wel geïnteresseerd om mee te gaan. Heb ook vervoer en evenals Apist0 mag je mij ook wel een PM sturen als je iets meer weet van planning.

Grtz,

Sietse
Gebruikers-avatar
bjcophorst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 15:33
WoonplaatsCOLON Meeuwen

Goeiemorgen mensen,

Bedankt voor de reactie's, fijn om te weten dat er interesse is voor een urbex-meeting :D

Op het moment zijn we de datum nog aan het prikken maar zitten te denken aan begin februari.

Omdat ik zelf in de omgeving van Waalwijk woon en niet weet waar iedereen vandaan komt is het voor mij nog moeilijk in te schatten wat de mogelijkheden betreft vervoer zijn. Ik zat te denken om te carpoolen. Maar hier komen we wel uit denk ik! :wink:

Graag jullie mening hierover.

Bastiaan :D
Canon 60D + batterygrip - Wat lenskus met en zonder met rood randje - Een mobiel lamku - Een statiefku & een zaksku om alles in te stoppen
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik weet niet waar de bestemming ligt, maar ik ben de moeilijkste niet, kan jou of iemand anders best ophalen.
Belangrijkste lijkt mij de data en toegankelijkheid en omstandigheden op de locatie. Is het misschien handig om via mail af te gaan spreken en datum te prikken? Ik pm je wel bjcophorst.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Sietse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 21:08

Als ik vanuit het noorden richting de Sinterlage rijd, kan ik eventueel ook wel iemand oppikken.
Als het een beetje op de route ligt tenminste.
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik kom zelf uit Den Bosch dus carpoolen kan altijd.bjcophorst laat maar weten of je mee wilt rijden.
Ik wil opzich ook wel mee en mooie plaatjes schieten mits ik de datum weet wanneer het gepland staat.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Houden jullie er wel rekening mee dat Duisburg in een Umweltzone ligt en je dus (officieel) een Umweltsticker nodig hebt.

De kans dat ze je pakken is erg klein maar wilde het toch even vermelden..

Gr Marcel
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hoe kun je daaraan komen dan?

Dit is allemaal wel te regelen toch?
Neem aan als we dit uitstapje nemen dat we het ook goed gaan voorbereiden
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Je kan hem in Nederland bestellen bij de TUV maar je kan hem ook in Duitsland kopen bij bijvoorbeeld de DEKRA of de ATU.

Scheelt je gewoon de helft van het geld.
Zelf heb ik hem bij de ATU in Duitsland gekocht voor ik meende 6 of 7 euro.

Je kan er ook gewoon op gokken. De kans dat ze je pakken is heel klein. Ze kunnen je officieel alleen maar bekeuren als ze je staande houden.
In D is er al een hele discussie over wanneer ze je mogen bekeuren. Dat is enkel als ze je staande houden aangezien ze, als je auto daar al geparkeerd staat, ze in principe niet kunnen bewijzen of je ook echt rijden met de auto het gebied bent in gereden (wellicht stond ie op een auto ambulance). Ik kom zelf erg veel in Duitsland (bijna wekelijks) en heb dit verhaal van mijn Duitse vrienden en ik mag aannemen dat die wel iets meer weten hierover dan ik.

Zelf heb ik er wel eentje. Wil nl het risico toch niet lopen aangezien ik er erg veel verblijf.
Mochten ze je pakken is de boete ik meende iets van €40.00.

Gr Marcel
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Voor die zeg max €10,- koop ik er dan wel eentje.

Is er al iets meer bekend wie er allemaal mee gaat of wanneer?
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Op de PM geantwoord.

5 februari staat genoteerd en ben zeker aanwezig!!

Staat al in de agenda.
Ik heb voorgesteld om te rijden.
Kom uit DenBosch dus mocht er iemand mee willen..........Let me know
Moeten alleen nog dat vignet regelen.

Wie gaat er mee aan de slag om te zien waar je die moet halen?
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Op zondag gaat het je niet lukke om in Duisland zo'n mileusticker te krijgen.

Wel kan je hem online bestellen.

Kost ie alleen wel een stuk meer.

http://www.tuv-nord.nl/milieusticker-duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Nog even ter aanvulling.

Ik weet niet hoe groot de groep wordt maar het is niet verstandig om in een keer daar met de hele groep over het hek te klimmen.

Lijkt me het beste dat je bijvoorbeeld afspreekt bij het gebouw zelf (de schoorsteen ??) en dan mondjesmaat het hek over.

Staat natuurlijk wel raar en valt natuurlijk ook op als daar ineens 30man bji een hek staan :)

Gr Marcel
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Over een hek klimmen?
Is het wel toegestaan daar te komen dan?

Zit met prive omstandigheden waarmee ik niet zo maar de wet kan verbreken.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
bjcophorst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 15:33
WoonplaatsCOLON Meeuwen

Mannen,

Ik heb al van enkele mensen reactie gehad en ben samen met mijn maat achter de schermen bezig om vanalles uit te dokteren.

Marcel174: daar heb je inderdaad een goed punt! Hiermee zullen we wel even rekening mee moeten houden. We proberen als iedereen heeft laten weten of hij kan, maximaal 4 man in een auto te plannen. Dan kan men per auto over het hek, en dan afspreken bij de toren idd. Dat moet wel kunnen volgens mij.
Voor de stickers zal ik uit school even kijken. Even voor de zekerheid, jij gaat mee toch? Zou je dan even willen pm'en :P

Badeendje: officieel is het niet toegestaan om daar te zijn. Het blijft natuurlijk privé terrein. maar zoals eerder gezegd is het daar bijna gewoon als er fotografen en dergelijke zijn.
Het zal wel heel gek moeten lopen mocht er wat gebeuren maar de kans bestaat.

Ik wacht even de reactie van zowel Marcel174 & sietse af en dan hebben de bevestiging van iedereen van mijn kant.

Zodra ik wat meer weet zal ik ieder gelijk op de hoogte stellen!

Kortom het ziet er uit dat het een gezellige dag gaat worden op een leuke locatie! :D

Bastiaan
Canon 60D + batterygrip - Wat lenskus met en zonder met rood randje - Een mobiel lamku - Een statiefku & een zaksku om alles in te stoppen
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Hou ons idd maar op de hoogte.

Is het eigenlijk een makkelijk hek om overheen te komen?
Zit namelijk met lichamelijke beperkingen waarmee ik rekening moet houden
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
Gebruikers-avatar
bjcophorst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 15:33
WoonplaatsCOLON Meeuwen

Komt in orde!

Ivo en ik willen voor zondag weten wie er allemaal meegaan. Wij zullen vanuit daar gaan kijken wie er het best kunnen rijden en wie met wie mee kan rijden. Natuurlijk kijken we ook naar de andere dingen en proberen de deelnemers begin volgende week te hebben voorzien van de nodige informatie en details.

Wij hebben geïnformeerd bij meerdere mensen die vaker urbexen en al op die locatie zijn geweest. De conclusie die ik hieruit kan trekken is dat het hek geen grote uitdaging zal zijn. Alhoewel ik dat nooit voor 100% zeker kan zeggen, ik ben er nog nooit geweest. :wink:

Ik weet niet in welke mate u bent verhinderd maar het lijkt me dat het allemaal zeker moet gaan lukken! :D

Bastiaan
Canon 60D + batterygrip - Wat lenskus met en zonder met rood randje - Een mobiel lamku - Een statiefku & een zaksku om alles in te stoppen
badeendje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2011 10:51
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik ben gewoon een jij hoor.
Ik kan wel wat maar een hek van 2 a 2½ meter over zal me niet lukken.
-=*Badeendje*=-
www.image-vision.nl

Canon 600D / Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II / Sigma 105mm F/2.8 EX DG / Tamron 70-300 Di Ld Marco / SIGMA EM-140 DG EO-ETTLII MACRO FLASH / VANGUARD ALTA+254CP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar