3x50 editie 2015

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

Hallo allemaal,

Ik ben hier niet zo heel actief, maar enkelen kennen mij misschien als de organisator van de foto7daagse (ww.foto7daagse.nl)

Dit jaar heb ik met 49 andere fotografen het project 3x50 gedaan. Ik heb dit project verzonnen en het komt er op neer dat we met 50 fotografen 50 weken lang iedere week een foto publiceren die we die week met de 50mm gemaakt hebben. Aan het einde van dit project hebben we dus 2500 foto's die het jaar van de 50 fotografen voorstellen.

In 2015 wil ik dit project voortzetten. Ik ben dus op zoek naar fotografen die zich willen conformeren aan een project voor een langere tijd. Nalezen wat het allemaal inhoudt kan je op http://www.3x50.nl/3x50-editie-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien tot ziens?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik had heel graag mee willen doen met de vorige editie maar die was reeds volgeboekt. Gelukkig is er een vervolg!
Maar wat lees ik nu? Kosten voor deelname 40 Euro! Dat zou voor mij hetzelfde zijn als dat ze voor FB of Eos-digitaal geld gaan vragen...

Jammer, maar succes met de volgende ronde.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

Hoi Beasar,

Inderdaad, het kost geld...
Er zitten behoorlijke kosten aan het onderhouden van een dergelijke website. Veel dataverkeer, dus een dure hosting. Het kost ontzettend veel tijd om alles te 'managen' en in goede banen te leiden. Ik ben zelfstandig ondernemer en als iedere deelnemer deze €40,- op tafel legt, dan ben ik net uit de kosten die ik maak. Ik heb er voor gekozen om de website vrij te houden van reclames etc (in tegenstelling tot de websites die jij in je bericht noemt) En kies er dus voor om de gebruikers te laten bijdragen. Geloof me, ik kan dan aan het einde van het jaar niet op vakantie of uit eten van de opbrengsten. Ik heb er wel een hoop plezier aan.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Beasar schreefCOLONMaar wat lees ik nu? Kosten voor deelname 40 Euro! Dat zou voor mij hetzelfde zijn als dat ze voor Eos-digitaal geld gaan vragen...
Hé, hoe weet jij... :mrgreen: :mrgreen:

Nee, serieus, dat was ook het eerste wat mij opviel. Ik snap het, maar toch weerhoudt het mij ervan om mee te doen. Ik zie dan zelf liever reclame op de website.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

50x40,- =2000,- voor onderhouden van een website en Facebook etc? Ik vind het nogal wat. Of reken je ook arbeidsloon voor het 'managen' etc? Ik bedoel dit niet om te zeiken ofzo, ik vraag het me gewoon serieus af.
Wel heel leuk project, ik ga t volgen! Zelf deelnemen gaat mij niet lukken, ben bang dat ik na een week al afhaak vanwege inspiratie en motivatie om met de (wel hele fijne) 50mm op pad te gaan. Ben meer van de tele :)
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

tja, ik zal een beetje mee rekenen:

2000,- inkomsten. Daar mag ik direct 21% van afdragen naar meneer belasting. Blijft ongeveer €1600,- over. Daar moet dan een behoorlijke hosting voor betaald worden die rond de €300,- per jaar bedraagt. Hosting is mede afhankelijk van het dataverkeer, de hoeveelheid GB's en de service die je wel of niet krijgt. Dat betaal je dan 5 jaar lang (want zolang blijft ieder 3x50 project minimaal in de lucht). Blijft met een beetje mazzel €200,- over. Onderhoud van de website zoals een betaald sjabloon etc moet daar dan nog af.
Ik ben er gedurende het jaar (en daarvoor) ongeveer 120 uur mee bezig. Stel dat ik dus een arbeidsloon zou vragen, dan krijg ik 'maar liefst' €1,65 per uur. En dat is bruto, dus daar mag ik dan gewoon nog belasting over betalen.

Mocht je denken dat het makkelijk geld verdienen is met een dergelijk project, dan heb je het dus mis.

Per deelnemer is het €0,80 per week, en je foto's krijgen een mooie showcase, blijven 5 jaar minimaal lang online in het project staan. De kosten die je als deelnemer betaald is dus nog niet de helft van wat je 50mm heeft gekost. Een uurtje gaan fotograferen kost je al meer dan die 80 cent, als je tenminste de auto pakt en meer dan 10km gaat rijden.

Maar goed, ik moet me blijkbaar verantwoorden voor een laag bedrag dat ik vraag als bijdrage in de kosten om mee te kunnen doen aan een leuke fotografieproject. Veel mensen snappen niet dat dit soort dingen gewoon geld kosten. Ik betaal erg veel uit eigen zak om dit te kunnen doen, omdat het leuk is. De foto7daagse is bijvoorbeeld ook gewon gratis om mee te kunnen doen. Met een beetje geluk zijn er dan mensen die bereid zijn om een cursus of een workshop bij me te volgen. Die betalen dus dan in feite de kosten voor een gratis deelname van vele anderen. Gelukkig zijn er toch mensen die dat doen, die betalen voor Flickr zodat Yahoo dat gewoon gratis kan blijven doen voor anderen. Mensen die Facebook betalen om advertenties neer te zetten, zodat iedereen gratis kan genieten van een eigen plekje op Facebook. Bedrijven die adverteren bij google, zodat ik gratis een gmail account heb.

Als iemand mee wil doen met het 3x50 project, dan is die persoon meer dan welkom. Helaas moet ik geld schuiven om een dergelijk project te kunnen onderhouden. De deelnemer betaalt dit dus uiteindelijk, niets meer en niets minder. Als je denkt dat ik er rijk van wordt, denk dan nog maar eens...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hallo Mischa, leuk project! Ik ga het overwegen. Ik heb toen ook al eens met je foto7daagse mee gedaan.

Overigens is het niet nodig in de verdediging te schieten. Lees de reactie van nemi nog maar eens:
Ik bedoel dit niet om te zeiken ofzo, ik vraag het me gewoon serieus af. Wel heel leuk project, ik ga t volgen!
Zie het maar zo: die vraag leeft bij heel veel mensen die dit project zien en nemi durft dit te vragen. Bijkomend voordeel: je hoeft het hier maar 1 keer uit te leggen ;)
mischademuynck
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2014 11:37

mijn excuses als mijn verdediging nogal verdedigend overkwam :)

Het voelt een beetje vervelend als mensen denken dat ik er 'big money' mee maak. Veel mensen hebben niet door dat er heel veel bij een dergelijk project komt kijken. Terwijl ik graag zou willen dat het gaat om de fotografie.

Maar je bent natuurlijk van harte welkom eMKay om mee te doen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je uitleg is overigens heel duidelijk Mischa, waarvoor dank!

Voor mezelf sprekend zit de "weerzin" tegen betalen er ook totaal niet in dat iemand er (eventueel) iets aan zou verdienen, maar meer in het feit dat ik meerdere hobby's heb, waarvoor ik niet onbeperkt geld uit wil (en mag :wink: ) geven. Als ik dan moet kiezen waar ik mijn geld aan uitgeef, zal dat niet snel een dergelijk project zijn (ook al vind ik het erg leuk!).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik zie dan zelf liever reclame op de website.
Ad Blocker werkt uitstekend :mrgreen:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Waarom uitleggen wat e.e.a. kost.
Wie mee wil doen, doet toch wel mee.
Persoonlijk heb ik er geen geld voor over. Jammer, want het is een leuk project.
Ik snap overigens wel dat je er niet rijk van wordt.
Succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar