Nieuwe fotogroep oprichten

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Misschien ook wel iets voor mij; wanneer is de volgende bijeenkomst ?
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

IngridM schreefCOLONMisschien ook wel iets voor mij; wanneer is de volgende bijeenkomst ?
A.s. donderdagavond, 20.00 uur in Vlaardingen. Stuur even een PB naar TS; dan krijg je de overige gegevens.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Thanks Jaap
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik ben ook geïnteresseerd maar ik heb donderdag nachtdienst en dan ben ik niet op mijn best
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

@Nettie, hopelijk zijn er geen mensen van je afhankelijk. :-)

Heb dit eens doorgelezen, maar vind het een wat vaag verhaal. TS heeft op het forum in totaal 2 berichten geplaatst, alleen in dit topic.
Naar ik heb gezien twee deelnemers aan de eerste ronde, maar ook daarvan weinig informatie/terugkoppeling.
Is het de bedoeling dat dit alles zich achter gesloten (forum)deuren afspeelt?
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@ Bavarian, Ik denk dat als je meer info wilt je TS het beste een mailtje kan sturen. Ze heeft forum gebruikt om mensen uit te nodigen maar verder zal de communicatie zo te zien niet via het forum lopen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Klopt, als je mailtje stuurt krijg je snel bericht terug
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gritje64
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2014 04:37

Ik wil me even verontschuldigen als ik mensen beledigd heb, maar toen ik 40 was wilde ik me aansluiten bij een fotogroep om mensen van mijn leeftijd te ontmoeten en te gaan fotograferen. Misschien was het de verkeerde groep voor mij, maar toen waren er alleen 65+ers. Niets mis mee, maar ik wilde dus jongere mensen ontmoeten. Heb met veel plezier gewerkt met oudere mensen en heb hier verder echt geen probleem mee hoor. Ook zij mogen zich nu gewoon aansluiten.
Gritje64
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2014 04:37

De aanmelding gaat inderdaad via mijn Facebookpagina. Ingrid van Aken en ik stuur ik een PB info toe, voor mensen die interesse hebben. Ik moet zeggen, het gaat lekker, 15 aanmeldingen reeds en donderdagavond al voor de 2e keer bijeen.
Anoniem 4

Ja, ik voelde me aangesproken omdat de opmerking ongenuanceerd en stigmatiserend was.
We zitten hier met elkaar op een fotoforum met leden/bezoekers vanaf 12 jaar tot misschien wel 92 jaar. We hebben een gemeenschappelijke interesse, namelijk fotograferen. Een forum is bedoeld om van en met elkaar te leren. Leeftijd speelt daarbij geen enkele rol, net zo min als sekse. Wel is er verschil in fotografische kennis, maar die is niet lineair aan leeftijd.
Een net gepensioneerde die besluit om voor het eerst fotografie als hobby op te pakken, kan veel leren van een dertiger die van jongs af aan intensief met (digitale) fotografie aan de slag is. Omgekeerd kan dat ook met ouderen die vanuit de analoge fotografie gepokt en gemazeld zijn. Daar kunnen jongeren weer veel van leren.
Nooit eerder heb ik op dit forum de leeftijdskwestie gesteld zien worden. Fotografie boeit en bindt jong en oud.
Als het gaat om uitgaan, dansen, vakantie etc. kan ik me voorstellen dat je aansluiting zoekt bij leeftijdgenoten. In de fotografie en hier op het forum zoek je hooguit aansluiting bij leden die een gemeenschappelijke interesse voor bepaalde onderdelen/onderwerpen van fotografie delen.
Wees open en eerlijk, deel op het forum en verschans je niet achter barrières en wees te allen tijde respectvol.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Blijkbaar is het publieke excuus en uitleg van Ingrid voor Gerard niet voldoende.
Hans.
Dutchcorps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 11:56

Pfffff, ik begrijp onderhand wel dat een hoop nieuwe leden dit forum snel weer de rug toe keren, je moet hier elk woord eerst op een goudschaaltje wegen voordat je het mag typen. Het lijkt wel of we bij Waldorf & Stetler van de Muppets op hun balkonnetje zitten? Laten we lekker over fotografie ouwehoeren da's toch veel leuker. Dat iemand een trauma overgehouden heeft van leden van een fotoclub met 60+ leden begrijp ik nu wel. Overigens ben ik zelf ook bijna 60, maar gelukkig nooit zo chagrijnig.
Anoniem 4

Ach, Ingrid geeft een toelichting bij haar post en ik bij de mijne van daarvoor.
Het 65+ verhaal is hiermee wel voldoende belicht.
Er is echter één aspect dat tussen ons in staat en dat betreft de essentie van het (een) forum.
Op een fotoforum deel je kennis/ervaring en beoordeel je foto’s door het plaatsen van berichten, waarmee een groot aantal leden/bezoekers wordt bereikt.
Dat is de kracht van een forum en daarmee wordt het groot en krijgt het aanzien.
Ga je posts verder via PB’s afhandelen, dan wordt het voor andere bezoekers/leden niet meer interessant, raken ze op den duur geïrriteerd en gaan ze het forum mijden.
Gebruik een forum waarvoor het bedoeld is. Voor al het andere zijn social media meer geëigend.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

volgens mij zijn de argumenten mbt de genoemde leeftijd over en weer inmiddels helder. Terug ontopic dus maar weer.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gritje64
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2014 04:37

Wil even laten weten dat de nieuwe groep in Vlaardingen, reeds 17 aanmeldingen heeft en dat we morgenavond verder gaan met het vormgeven van deze groep. Wat we willen en wat we allemaal gaan doen de komende tijd. We hebben nog beperkt plaats, dus wie nog wil, even een PB-tje naar mij op FB of mail en je krijgt de info die we reeds hebben.
Ingrid van Aken op FB of arieingrid@kpnplanet.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar