IJSLAND.....een kleine impressie

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Overig'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Wat moet ik nu nog zeggen!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Nou Jo, dan ben ik in goed gezelschap......want ik weet ook niet wat ik nu nog moet zeggen....
Ben er stil van, dat de foto's zo goed in de smaak vallen.
Natuurlijk plaats ik hier een oprecht 'dank je wel' voor iedereen :!:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

ERGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG mooie serie Ina wat is het toch een prachtig land


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@bacovuikie:
IJsland is idd een ongekend schitterend land! Het is zo anders dan ons eigen kikkerlandje -wat overigens ook fantastisch mooi is, als je het maar wílt zien!-. IJsland is echter met niets te vergelijken.
Ik kan het iedereen aanraden: krijg je ooit de kans om er naar toe te gaan, aarzel niet, maar doe het!!
(neem wel een zakdoek mee voor het afscheid op het vliegveld van Keflavik. als je zo intens hebt genoten als ik heb gedaan, dan hou je het namelijk niet droog :D :wink: )
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Heb je ook nog leuke, icy macro's gemaakt Ina? :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@Digilike: Jazeker heb ik ook "ice-macro's" :D
Nou ja, eigenlijk zijn het geen macro's, maar details van grote en kleine ijsschotsen in het ijsmeer, aan de voet van de grote gletcher Vatnajökull.
Ik heb daar zoveel foto's gemaakt, dat ik nog geen goede selectie heb kunnen maken. Hetzelfde 'probleem' heb ik ook al met de foto's van de puffins :P
T.z.t. zal ik van beide wel een aantal plaatsen.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Wat een serie!!
Mag ik weten met welke camera en lens ze zijn gemaakt?
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Echt mooi zeg!
Klasseserie!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

dit is echt kwijlen zeg... wat een foto's... Echt super!
Kijk eens wat vaker door je camera....
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie serie Ina van zo te zien een prachtig land.

We hadden er bijna ook naar toe gegaan dit jaar maar hebben uiteindelijk toch gekozen voor Noorwegen.....ook leuk. :wink:

Ben benieuwd naar de rest zoals de ijs close-ups en de puffins.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Ina.

Wauw zeg...

Mag ik volgende keer mee?
Dit is echt heel mooi zeg.

Ik heb met veel plezier zitten kijken 8)

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Prachtige serie ina.

Werkelijk prachtig!
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Kleine impressie?! Doe eens snel een hele grote update alsjeblieft? Wat een prachtige beelden zeg!! :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Ducky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 10:53
WoonplaatsCOLON Musselknoal
CONTACTCOLON

Harmr schreefCOLONKleine impressie?! Doe eens snel een hele grote update alsjeblieft? Wat een prachtige beelden zeg!! :D
Ga ik helemaal in mee! Kan niet wachten op een update!
[size=75][b]Mijn [url=http://www.henkbentlage.nl]Fotowebsait[/url] en meer [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=79083]hier[/url][/size][/b]
coryvon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 21:00
CONTACTCOLON

Nu wil ik alleen maar meer....er naar toe !
Mooie reportage over de natuurpracht van IJsland. Geweldig.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Mooi, maar waar is BOB? :) Misschien dat dit de trigger wordt om ene keer geen zand vakantie te hebben.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Otmeister
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2009 13:15
WoonplaatsCOLON Ulft

Hele mooi foto's hoor!

Ben inderdaad ook erg benieuwd met welke lenzen je dit hebt vastgelegd.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Steeds stiller word ik.....echt, ik ben met stomheid geslagen.
En tegelijkertijd ben ik ook erg blij dat het me dus toch toch gelukt is, om d.m.v. foto's iets van het mooie van IJsland aan anderen te laten zien.
Dat verdient dit land!!

Mijn gebruikte apparatuur was het volgende: voor landschappen en overzichten gebruikte ik de 5D MK I i.c.m. de 24-105mm.
Het meest moeilijke vond ik nog het diafragmeren. Ik werk bijna altijd met grote diafragma's, nu móést ik wel naar kleine diafragma's!

De details en het inzoomen deed ik met de 50D waarop ik de 100-400mm had geschroefd.
Bij het melkachtige water had ik het polarisatiefilter en een grijsfilter (6 stops) op de lens gezet voor lange sluitertijden. (+ ISO zo laag mogelijk en een klein diafragma)

Gelukkig boften we alle 10 dagen ontzettend met het weer, dus de ISO hoefde bijna nooit hoger dan 400.

Morgen hoop ik een up-date te kunnen plaatsen; eerst nog een paar foto's m.b.v. PS 'afstoffen' :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Michaeldw

Wauw Ina, wat een prachtige serie!! Wat een plaatjes zitten er tussen!! In de expositie ruimte ermee!!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb even zitten twijfelen of ik zou reageren, ik wil de vreugde niet echt verstoren namelijk, maar toch een kritische reactie met uw welnemen.

Ik ben ook met stomheid geslagen namelijk door al die lof. Is het dan werkelijk zo, dat als je foto's maakt van een een of ander exotisch land dat de foto's dan per definitie geweldig zijn.

Ik ben dus iets minder enthousiast :oops: :oops:. Ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vind (en dat behelst dus niet perse de waarheid).

#1 Klassiek net landschapje. niet vreselijk spannend en een beetje vlak qua toning. Is dit bij Landmannalaugar? De kleuren daar kunnen echt van het scherm af springen. Ik zou hier op zijn minst een polafilter hebben gebruikt. Verder heb je een raar vlekje linksboven in de plaat

#2 Deze is al wat spannender, er gebeurd iets. als ik in mieredinges stand ga dan heb ik eigenlijk een probleem met de plaat en dat is dat ik heen en weer geslingerd word tussen berg en poel. Ik denk dat dat met die scheur in de berg te maken heeft, die maakt de berg ook interessant

#3 Heerlijk! Gewoon helemaal af.

#4 Ik heb het gevoel dat jullie hier op het verkeerde moment van de dag geweest zijn. het ijs kan hier echt blauw ogen, Verder een beetje het zelfde probleem als bij #2. de plaat is me iets te druk

#5 Mooi. Voor het echt dramatische zou je kunnen overwegen het contrast te verhogen of er een overlay over te gooien

#6 Veel te druk een waterval (erg centraal), een regenboog en een leuk veld vol met blommekes. Sorry dit werkt echt niet voor mij.

#7 Ja die is leuk. Ik ben de naam van de val kwijt, maar dit is die waar je achter kunt, toch? Wat ik goed vind is dat je de sluitertijd niet te lang hebt gemaakt. hierdoor blijf je het gevoel van beweging houden. Nootje: hij is wel erg centraal, en dat vind ik hier (i.t.t. b.v. #3) niet zo passen

#8 Heel fijn, hier juist niet de actie zoals bij de vorige plaat, maar de rust.

#9 Herkenbaar.. zonder die auto was het niets geworden vrees ik. Op zich een leuke plaat maar niet meer dan dat. Ik denk dat je met wat nabewerking hem spannender zou kunnen krijgen (stel je voor.. auto rijdt toevallig net door dat ene zonnestraaltje dat door de bewolkte hemel breekt).

#10 Netjes, het zwarte punt van de foto ligt wel erg links , rechts gebeurt helemaal niets. Misschien spiegelen? (Iets met leesrichting, de kijker de plaat in voeren etc...)

#11 fijn, als je het contrast/verzadiging iets opschroeft nog beter (ook hier iets met pola de volgende keer?)

#12 vind ik mooi. Ik zou wel de voorgrond, oplichten, het paars er uit laten knallen. En als je dan toch bezig bent: vlagje mag weg.

#13 Ik vind hem fijn, hoewel ook hier een echt lekkere kijklijn mist.

Ik hoop dat ik je niet teveel trauma's aan praat hier, maar ik neem aan dat je hier bent om te leren en daartoe is deze reactie dan ook bedoeld.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar