Met de camera door mijn tuin

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Natuur'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Inderdaad topmateriaal, kunnen zo stuk voor stuk aan de muur! Welcome back!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Inderdaad topmateriaal, kunnen zo stuk voor stuk aan de muur! Welcome back!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Goed dat je weer terug bent Michel. Ik zag je al weer regelmatig aanwezig op het forum en dan is het nog maar een kleine stap om foto's te plaatsen. Een werkelijk prachtige serie zet je hier neer. Genieten van het begin tot het eind.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Dank voor al deze lovende reacties. Ik word er een beetje stil van! :oops:
BraCom schreefCOLON Ja ik ben zoals je inmiddels wel weet niet zo'n kleine scherpte diepte fan, maar zo toegepast echt geweldig.
Dat heb ik inderdaad wel gemerkt Bram. Het fijne van een forum als dit is mensen met verschillende visies en meningen. Het zou anders al snel erg saai worden als iedereen gelijkluidende meningen er op na zou houden. Die verschillen maken het ook mogelijk om je eigen werkwijze wat te relativeren!
Brakel schreefCOLONIk vindt maar dat je een mooi tuin hebt :lol: :lol:
gr
Ronald
Ja dat zeker. Veel van deze planten heb ik overigens in het voorjaar zelf gezaaid omdat ze me wel fotogeniek leken (klimmende winde,vlas,
zonnehoed) dus eigenlijk min of meer met een vooruitziende blik! Overigens naast deze lusten ook veel lasten want er is altijd werk!

Nog wat gegevens over deze serie. Misschien interessant voor iemand.
Foto #2, #5, #6 en #7 werden gemaakt met de Canon macrolens 100 mm. De overige - dus foto #1, #3 en #4 - met de 70-200 F2.8 IS.
Om de minimale scherpstelafstand van deze laatste lens aanmerkelijk te verkorten soms in combinatie met een tussenring van 36 mm.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
~Fotograag~
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 11:39

Wat een prachtige foto's allemaal!
Maar dat Zeeuwse knopje vooral! Het lijkt wel een boeket op zich!
Ook de belichting is schitterend :D heel mooi gedaan!

Groetjes,
Carla
[color=#3399FF][i]Life is like a camera: simply focus on the important things.[/i][/color]
[color=#3399FF][i]Scrapbooking fills my days - not to mention my living room, bedroom, and closets![/i][/color]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Carla ook jij bedankt voor je leuke reactie!

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Goeie grutten provinciegenoot,

Schitterende schilderachtige plaatjes!
Ik ga niet voor een bepaalde foto, want ondanks dat nr 7 een plek in grasduinen gekregen heeft(waarvoor mijn oprechte felicitaties) kan ik geen foto aanwijzen die voor mij de echte topper is.
Zeven buitengewoon fantastische foto's! :o :o :o
Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

schilderen met een camera is dit !!!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Michel, welkom terug.
Wat een adembenemende serie is dit :shock:
Schitterende foto's.


Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

M'n mond valt hiervan open! :shock: Allemaal ongelooflijk prachtige foto's. En van foto 4 sla ik helemaal steil achterover. Schitterend!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Jo, Closeshooter, Jelte en Digilike ook bedankt voor jullie lovende opmerkingen. :oops: :oops:

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Hoe heb je foto 2 trouwens gemaakt? Met een zwart achtergrondje? Het lijkt wel of die bloem licht geeft! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Hoi Digilike

De achtergrond was als wat donker. Is grijze kiezel die hier naast mijn terras ligt. Als ik me goed herinner was hier nog geen zon maar dus wel op de bloem zelf. Toen heb ik een voor mij aantrekkelijk standpunt ingenomen en een beetje erop gelet dat de randjes van de bloem mooi door het licht geraakt werden.

Daarna heb ik in de nabewerking de achtergrond via curven/niveaus verder naar het zwart ingetrokken. Het 'lichtgevend effect' viel me pas op toen ik een beetje met de witibalans aan het spelen was en heb ik dus ook door nabewerking verkregen.

Wat ik precies heb gedaan weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik heb voor dit soort foto's niet bepaald een vaste workflow maar doe dit puur op mijn gevoel.
Het restultaat is dan soms een voor mij geslaagde foto maar veel vaker belandt de opname toch nog in de prullenbak of in een 'stoffig archief'. :D

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Nou... deze vind ik wel zeer geslaagd hoor! :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Digilike schreefCOLONNou... deze vind ik wel zeer geslaagd hoor! :D
Bedankt! Maar jouw zonneharp van laatst vond ik ook zeer geslaagd!

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Top serie en welkom terug.

Ik ben wel van mening dat foto 6 er niet tussen past. Alle andere foto's hebben een mooie rustige achtergrond en zijn lekker scherp. Ik heb het idee dat dit bij 6. niet het geval is.

Maar verder is het geheel terecht dat deze serie in de Foto Expo staat hoor!!!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dachten wij ook :P
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

mrhanky schreefCOLONTop serie en welkom terug.

Ik ben wel van mening dat foto 6 er niet tussen past. Alle andere foto's hebben een mooie rustige achtergrond en zijn lekker scherp. Ik heb het idee dat dit bij 6. niet het geval is.

Maar verder is het geheel terecht dat deze serie in de Foto Expo staat hoor!!!
Hallo,

Inderdaad is de scherpte niet helemaal top. Ik beoordeel deze foto's vaak op 100% en daar was me dat zeker opgevallen. De afweging om deze foto toch door mijn kc te laten komen is voornamelijk wel de lichtval die de bloem in mijn ogen wel mooi 'schildert'. En dat laatste spreekt mij wel erg aan.

Ook erg leuk dat deze serie in de expositieruimte terecht is gekomen. Dat is weer een flinke stimulans! :D

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Wow, ik ga helemaal voor #1. Die wil ik wel aan de muur.

Ach, eigenlijk wil ik ze allemaal wel inlijsten :lol: Hier word ik helemaal vrolijk van, dit zijn de eerste foto's die ik van je zie en hopelijk niet de laatste. Als dit geen stimulans is om veel meer te laten zien :D :wink:
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

poe poe, je foto's zitten in ieder geval niet in een maleur!!
naast geweldige compoisities vind ik je kleuren heel erg aanspreken.
Weet niet of je er een en ander aan bewerkt hebt, maar komt keigaaf binnen.
(inspitratie komt met pieken en dalen, bij mij ook)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar