Afrikaanse landschappen

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Natuur'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

De leden van de Expositieruimte vonden deze serie "Afrikaanse landschapen" een genot om naar te kijken.

Een "geniet" effect zeg maar.

Qua compositie, taferelen en bewerkingen vonden wij dit een top serie vandaar dat wij deze serie, met toestemming van Jelte, een ere plaatsje hebben gegeven in de Expositieruimte.
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Wauw! en dan 3,7 en 9 als uitschieters boven de uitschieters uit :wink: :D
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@sdirkx, erg leuk dat je de reis ook gaat maken. Wanneer ga je? Ik hoop dat jij ook deze prachtige beelden te zien krijgt.
Foto's 1 en 6 zijn genomen vanaf 'Babooncliff', een berg/uitzichtspunt naast het meer en vallei. Hier hadden wij onze lunch, dit is vast onderdeel van de reis. Een prachtig uitzicht heb je daar. Alleen uitkijken voor de brutale baboons (camera's, eten, etc.)!
25 juni 2008 :) Kenia - Tanzania + 3 dgn strand (Zanzibar). Dit is een variant (vanaf 2008 pas beschikbaar) op de reis die jij hebt gemaakt, met dus een paar dagen extra chillen op het eind (24 dgn totaal).
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

Prachtige foto's!
Alleen bij nr. 8 had ik het gevoel: Hier klopt iets niet.
De zon is al (rechts)onder, maar de maan is van linksboven verlicht.
Qua compositie past de maan hier prachtig, maar de verlichte zijde klopt niet.
Maar petje af voor de serie!
.... Ik kan nog een heleboel leren hier.

Lourens
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
Gebruikers-avatar
Canoscan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007 09:07
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Toch stiekem wel een stuk of 5 keer opnieuw naar foto 2 gekeken. Voor mij de mooiste
[size=75]Hier staat niks, kan ik altijd nog de schuld geven aan mijn apparatuur[/size]
Gebruikers-avatar
karsw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 08:12
CONTACTCOLON

Prachtige platen dit! Leuk ook dat je het landschap zo hebt vastgelegd ipv alleen de beessies. Een paar jaar geleden hebben wij ook een rondreis gemaakt in Kenia/Tanzania. Onvergetelijke ervaring. Toen nog met een Canon S1 IS ongelofelijk veel foto's gemaakt waar ik nog altijd met veel plezier naar terugkijk. Hoewel ze niet kunnen tippen aan die van jou.
De filmfunctie van de S1 was wel weer leuk trouwens.

Super!!
Eos 60D - 17-55mm F2.8 IS USM - 50mm F1.8 II - 70-300mm IS USM - Tamron SP AF90mm F/2.8 Di Macro - Speedlite 430EX

http://www.myspace.com/karsmusicaloutlet
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit niet zo heel veel met landschappen had totdat ik jouw serie zag. Hier kun je uren naar blijven kijken wat een prachtige platen zeg!!!

Wordt niet alleen sparen voor de lenzen maar ook voor de reis :wink:

Schitterend gewoon, je raakt er niet op uitgekeken. Kunnen zo allemaal stuk voor stuk in een boek over Afrika.

groetjes patricia
http://www.jrf-fotografie.nl


Canon 5dmarkII + 40d + canon 50mm 1.2 + canon 24-105 4.0 + canon 100mm 2.8 macro L + Speedlite 430 EX
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Geweldig! Wat een prachtige serie, en je hebt er vast nog veeeel meer gemaakt.
#3 super, bizar die kleuren!

7 nov. Z.Afrika 14dgn. Kan niet wachten :lol: Weet het nu zeker, ik moet een nieuwe lens(en).
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Wow! Vooral 2, 6, 7 en 9 spreken me heel erg aan.
Ze zouden zo op een ansichtkaartje kunnen! (of in de Outdoor Photographer, wat ik in het topic las)

Fototechnisch kan ik niet helpen, maar ik vraag me af óf er op deze foto's wel iets aan te merken valt. Heel erg mooi...
Gebruikers-avatar
Jelte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 371
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2007 06:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

@allen, dank jullie zeer voor de vele lovende reacties.
Het is een grote eer om met deze serie in de Expositieruimte te belanden. Zeker een stimulans om nog meer mooie (landschaps)series neer te zetten.

@sdirks, ben jij al op reis geweest naar Afrika? Mooie foto's kunnen maken?
@Sighthound, veel plezier in Afrika. Ben benieuwd naar je foto's. Met die Sigma 500 heb je in ieder geval al flink wat mm's. Maar een lens als de Canon EF 17-40mm f/4 L USM kan ik je zeker aanbevelen voor landschapsfotografie.
@Jvanarkel en Yv87, ik heb de foto's opgestuurd naar de Outdoor Photography en Outdoor Photographer. Helaas niks meer van gehoord.

Jelte
[size=75]Kijk ook eens naar mijn dagelijkse [url=http://www.jeltedeboer.nl/commute/]photoblog[/url][/size]
Gebruikers-avatar
*Deborah*
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 16:40
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Prachtige serie :D
Canon Eos D350 - // efs 18-55mm kitlens // Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM // UV Filter //
Gebruikers-avatar
sighthound
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 888
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 13:48
WoonplaatsCOLON ergens in het mooie drenthe

Jelte schreefCOLON@Sighthound, veel plezier in Afrika. Ben benieuwd naar je foto's. Met die Sigma 500 heb je in ieder geval al flink wat mm's. Maar een lens als de Canon EF 17-40mm f/4 L USM kan ik je zeker aanbevelen voor landschapsfotografie.Jelte
Helaas zijn die mm van Sigma mijn flitser :lol: Bedankt voor de tip, ga binnenkort naar Konijn, toch maar wat uitproberen daar. Wil ook graag de 70-200mm. :wink: Ben drukdoende met lezen over lenzen.
"Moet" ook supermarkten (Sandton City, grootste shopping mall van Z.Afrika) en wijnboeren :D bezoeken. Dus om nou de hele dag met een toeter rond de lopen, moet een handzame, snelle lens zijn.
"Te wêzen of net te wêzen, dat is de fraach"
50D|7D|70-200mm f2.8 IS USM |Kenko Ext.1.4x|Sigma 17-70mm|Sigma 24-70mm DG HSM 2.8|EF 50mm f1.8 II|Soliger tussenringen]FE ss200W]Sigma EF-500 DG ST|LumoPro LP160]Lowepro Fastpack 200*
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar