Slank, Slanker, ?

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Mensen'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ook van mij niks dan lof.
Als ik dan toch iets moet verzinnen.

Mogelijk zijn de beelden ook net zo sterk als de kleurverzadiging van de gekleurde delen een tandje minder is (kwestie van proberen)?
Bij foto 2 oogt de voet met ketting iets gekunseld.
Da's allemaal muggenziften. Word een goed cijfer vrees ik :lol:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Wat moet je er nog aan toevoegen. Ook van mij een diepe buiging. Erg mooi beeldverhaal, goed neergezet!

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Met die complimenten doe ik beslist mee! Normaal gesproken zou ik het daar dan ook bij laten. Maar omdat je zo nadrukkelijk om commentaar vraagt en het drama-aspect van het concept me erg aanspreekt toch een paar opmerkingen.

De eerste is over het kleurgebruik. Dat is niet consistent in het concept maar zoals je zelf ook zegt afhankelijk van hoe mooi het op de foto uitkomt. Als je consistentie in je concept wilt volgen zou je kleur moeten gebruiken voor bijvoorbeeld alleen eten (foto 1a en de appel). Of alleen bij de details van de rechterfoto's. En ja, dan raak je de tomaten van 1a en de centimeter van 3a wel kwijt. Maar het kijkt dan wel consistenter.

Verder zou ik bij setjes tweeluiken ervoor zorgen dat ze dezelfde afmetingen hebben. Het oogt nu wat rommelig door verspringende lijnen in de serie.

Persoonlijk zou ik het laatste tweeluikje weglaten. Ook hier - net als met het wisselend kleurgebruik - een stijlbreuk met de voorgaande 4 items. Op de laatste zie je ook veel minder het anorexia-aspect terug. Daarnaast is ook haar oog te mooi opgemaakt en lopen de twee zwart-witten teveel in elkaar over.

Tot slot, maar dat kun je niet meer veranderen... vind ik het een tikkie te expliciet in beeld gebracht. Eigenlijk is alleen al tweeluikje 4 een perfecte uiting van anorexia waar de kijker nog wat bij te denken heeft. Voor mij is dat tweeluikje dan ook de topper uit de serie.

Maar... dikke complimenten voor hoe je dat thema hebt vorm gegeven en het commentaar geef ik alleen maar omdat je er zo nadrukkelijk om vraagt om eventueel nog wat te kunnen verbeteren.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

PP, ga ik zeker nog even proberen met die kleurverzadiging.. goed bedacht.
Over foto 2, ja mijn vader zei dat hij nog wel een ketting had liggen dus die kon ik wel gebruiken. Op de dag van de shoot zelf kwamen we er dus achter dat die maar een meter lang was :lol: ik wou hem namelijk op het handvat bovenop de weegschaal vast maken maar dan zag je niks meer van de ketting op de grond. Dus vandaar dat ik het zo opgelost heb.

Ton Canon, bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ja die kleur was gewoon erg lastig maar de kleur in 1a en 3a wil ik toch maar zo laten, ik heb ze wel in zwartwit bewerkt eerst maar dat vond ik niet mooi.
Tweeluiken had ik wel liever gelijk van formaat gehad maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ik heb in een aantal foto's gesneden omdat ik bepaalde dingen weg wou laten. Hierdoor zijn de formaten iets verschillend geworden. Kan ik dit nog anders oplossen?
Hoe krijg ik de breedte gelijk? Alles in Photoshop gelijk maken met image size? Ik ben nog niet zo goed met image size / canvas size :oops:
Volgens mij is het minder storend als de hoogte van de foto's iets verschillend is en dan de breedte gelijk.

Over het aantal beelden, het was de opdracht op minimaal 3 beelden in te leveren. Ik heb voor 5 beelden gekozen omdat ze naar mijn mening allemaal iets heel belangrijks qua gevoelens of emoties weergeven die een patient doormaakt.
Beeld 5 vind ik zelf een van de betere. Het linkerbeeld staat voor eenzaamheid en het 'stemmetje' in haar hoofd. En de rechter voor de emoties die daarbij komen kijken, de wanhoop.
Zonder uitleg was dat misschien niet helemaal duidelijk.

Iedereen weer bedankt voor de reacties!! :)
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Prachtige serie!!
Mijn complimenten!!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Caradow
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Feb 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Ik ben eigenlijk meer een kijkend lid, maar wilde op dit onderwerp toch reageren.

Ik vind dat je het super hebt uitgelicht!

Dat dit met minder foto's had gekund, zoals Ton aangeeft, ben ik niet met hem eens ;)
Het make-up gebruik rond het oog, te mooi? Nee, deze meiden zijn heel erg met het uiterlijk bezig en gebruiken dus zeker ook make-up om er mooi uit te zien.

Anorexia Nervosa is zo'n complex ziektebeeld, waarbij juist veel te veel de nadruk word gelegd op het niet eten, terwijl dat maar een symptoom is.
Het gaat feitelijk allemaal om controle, het enige waar deze meiden (en jongens) controle over kunnen hebben is hun eetpatroon, hun dieet en er ligt zoveel meer psychische ellende achter.
Ik denk dat je dat heel mooi hebt uitgewerkt.

Een hele goede vriendin van mij vecht tegen deze vreselijke ziekte en deze fotoserie heeft op mij een hele grote indruk gemaakt. het heeft mij heel diep geraakt, juist omdat er duidelijk uit spreekt dat het niet alleen! om eten gaat.
EOS400D + 18-55 kitlens + 55-250 IS
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Sabrina schreefCOLONTweeluiken had ik wel liever gelijk van formaat gehad maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Zoals zo vaak zijn er vele Photoshopwegen die naar Adobe leiden. Je moet uiteraard eerst het formaat van je tweeluik weten en dan heb je ook meteen het formaat van de 2 afzonderlijke foto's.

Selecteer de foto (of doe het in batch) en dan bestand ---> automatisch ---> afbeelding passend maken. Dan kun je de maten opgeven en PS past de afbeelding dan aan terwijl hij (zij?) de oorspronkelijke verhoudingen intact laat. Ben het met je eens dat, als je toch verschillen wilt, je beter horizontaal (boven/onder) dan verticaal verschillen kunt hebben.

Voor de goede orde: ik vind foto 5 ook heel goed hoor. Alleen die is heel abstract terwijl de andere 4 explicieter zijn. Vandaar mijn op het fotografisch concept gebaseerde opmerking.

Maar al zou je helemaal niets veranderen, dan moet het wel gek gaan wil je hier een negatieve beoordeling voor krijgen.
Akumal

Erg mooi, uitgebreide serie met veel aandacht voor details, Top :wink: .

Rob
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Sabrina schreefCOLONHoe krijg ik de breedte gelijk?
Ga je ze straks naast elkaar presenteren of onder elkaar? Wanneer je ze naast elkaar gaat presenteren oogt het fraaier om de hoogtes gelijk te houden. Maar net als gezegd is, het moet gek zijn als je hier een negatieve beoordeling uithaalt al zou je helemaal niets veranderen.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik mis een icoontje met een applausje, wat een geweldige serie!
dikke vette complimenten!!! :!: :!:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik ben ondertussen wel errug benieuwd naar deze foto's na alle reacties, maar ik blijf alleen kruisjes zien en elk ander topic geeft geen enkel probleem. Zijn ze zo mooi/schokkend/bijzonder dat ze niet door de Chinese firewalls heenkomen?

Groetsels,

Ronald.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Litha
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2008 17:43

Echt een onwijs sterke serie!! Ik heb met 2 mensen hier naar zitten kijken, en we zijn er alle drie gewoon stil van.
Niets meer aan doen, hij is perfect!
Mijn nieuwe portfolio; www.lithadesign.nl
abe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2008 10:20

Ik ben sprakeloos!! PRACHTIG !!
Canon 40D
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik heb net een PB'tje gehad, ze komen in de EXPO ruimte :D :D mijn eerste serie foto's daar!! :D
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lovende reacties!

_________

Caradow, je slaat de spijker op zijn kop. Ik moet eerlijk bekennen dat ik voordat ik aan deze serie ben begonnen ook dacht dat het echt een 'eet' probleem was waaruit alle problemen ontstonden. Maar na veel research en informatie van een therapie instantie kwam ik erachter dat het juist andersom is.

Overigens heel veel sterkte gewenst aan die goede vriendin van je. Ik hoop dat het goedkomt.

XiaoBianZi, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen, want echt schokkend zijn ze niet, misschien wel confronterend maar meer dan dat denk ik niet.
Ik zet ze maandagmiddag (morgen dus) op mijn website www.sabrinadevries.nl , misschien dat je ze daar dan wel kan bekijken?

Geert h, ik denk onder elkaar dus ik ga er nog even mee aan de slag met de tips van Ton Canon.

Ton Canon, bedankt voor de heldere uitleg, ik ga er even mee bezig.
fotobieck
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 19:53
WoonplaatsCOLON Lochem
CONTACTCOLON

Net als alle andere ben ik er stil van.. zooo indrukwekkend. Vooral die appel in de spiegel geeft ZO goed weer hoe ze zichzelf zien..

Als ik het moest beoordelen.... een 10+
niet storen, ik ben al gestoord genoeg.....
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik zie de foto's ook pas net... en ben er even stil van zeg!

Echt klasse!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Bedankt beiden! :)
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Mijn complimenten hoor, erg fraaie serie die de boodschap goed overbrengt.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De serie had ik even gemist, maar wil alsnog kwijt dat de foto's me diep raken. Heel indrukwekkend.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

Ben net terug van vakantie en natuurlijk al de nieuwe berichten aan het lezen.

Maar bij deze viel even mijn mond open.

Wat geweldig gedaan Sabrina!!

Afbeelding
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar