Dierentuin Emmen

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

Ik weet het is niet de ideale plek om dieren fotograferen, maar toch even een dagje geweest aantal weken geleden op een niet zonnige dag.


Veel plezier met kijken, en ben altijd in voor kritiek punten, en verbeterpunten
Met mijn Canon 50 en 70 - 300 mm lens


1 Afbeelding






2 Afbeelding





3 Afbeelding






4 Afbeelding




5 Afbeelding
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Foto 1 mis ik wat scherpte, De reactie van de Otter is leuk.
Foto 2 zou in portretstand mooier zijn. Wel jammer van de afgehakte lichaamsdelen, Verder is hij een beetje saai en donker.
Foto 3 is net als foto 2 een beetje saai en donker.
Foto is niet mooi scherp op de ogen en hij vrij donker. Ook hier weer afgehakte tenen en staart.
Foto 5 vind ik de leukste van deze serie, Mis wel een beetje scherpte op de ogen.Compositie is leuk. Jammer van dat duidelijke hek aan de achterkant.

Vind dit nog niet echt showcase foto's, Meer snapshots. Verschillende delen zijn zo afgesneden, En er is niet echt over een compositie nagedacht. Zou nog een keer teruggaan en ze nog eens maken. Met nabewerking is er denk ik nog wel meer uit te halen. Maar blijf oefenen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

tja in dierentuin wil het niet beter op dat moment, omdat die otter zo wild was, en die leeuw lag er maar wat, en zat er precies voor, en door een raampje heen.
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Meer tijd geven aan observeren ?? Langer wachten??vaker heen gaan?? Aantal opties.
Als ik naar een Dierentuin ga dan zit ik soms ook wel een half uur tot een uur(soms wel langer) bij een diersoort. Als het buiten saai en slecht weer is ga ik binnen kijken wat daar voor leuke dieren zijn. En daar zijn de omstandigheden soms ook beter.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Tijd is inderdaad je grootste vriend in dit soort situaties. Het is vaak wachten op dat ene moment. Kan mij vinden in het comentaar van BassA, bij dit soort close-up foto's moeten ze echt scherp zijn om het woh effect te krijgen. Ik weet zeker dat met wat nabewerking hier meer uit te halen is. Met je comentaar maak je je er wel heel makkelijk vanaf :wink: Gewoon terug gaan en opnieuw proberen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik ga mee met BossA.

En de dierentuin is juist wel de ideale plek om dieren te fotograferen omdat je dichtbij kan komen.

Volgende keer zou je gewoon meer tijd moeten nemen om na te denken over de composities en hoe je de dieren en beter op krijgt dan deze keer.
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

heb genoeg tijd en geduld,

maar kritiek vind ik helemaal niet erg.
zet het topic maar ergens anders neer of verwijder maar desnoods hoor.
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Waarom verwijderen ?? Ook wij zijn zo begonnen. Dus er is niks aan de hand. Fotograferen is vaak een kwestie van wachten en observeren(vooral bij dieren) Wat zijn de leuke momenten.
In een dierentuin is dit wat makkelijker omdat ze niet zo ver weg kunnen gaan. En jij de tijd hebt om de leuke momenten mee te maken.
Gewoon teruggaan en nog eens proberen. Hoe vaker je oefent, Hoe anders je gaat kijken naar mensen en dieren.
En na een poosje ga steeds beter fotograferen(een soort ziekte)
Wat je ook kunt doen is om een topic te openen hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=9" onclick="window.open(this.href);return false;
En daar eens te vragen of er meer mensen zin hebben om in een dierentuin te gaan fotograferen.
Je leert van elkaar. En leert nieuwe dingen. En het is gezellig. Vooral in de dierentuin van Emmen zijn zowel voor goed weer, Als voor slecht weer leuke dingen te vinden.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar