Dreigende wolken boven Eindoven

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JosVeg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2016 21:36
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Nog even en de weergoden springen eruit. Het bleef bij dreigen een half uur later was er niets meer van over behalve een grauwe grijze lucht.

49577

Jos

Canon EOS 6d gripped, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM, Canon EF 16-35mm F/4.0 L IS USM , Speedlite 430 EX III-RT
Sisterray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2016 13:03

Deze wolken voorspellen niet veel goeds maar wel een mooie foto.
Nog droog gehouden ?
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
JosVeg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2016 21:36
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Een beetje regen gehad, geen stortbui dinsdag, maandag was anders 80% van de tunnels in de stad ondergelopen.
Eindhoven ligt op een zandrug. Hierdoor ligt het iets hoger dan de omgeving en dan buigen buien vaak net rondom Eindhoven af tenzij het een front is.
Zelf wil ik eens een altijd bliksem inslagen fotograferen. Heb de laatste tijd een aantal keren in de aanslag gezeten maar helaas ging het langs on af, niet thuis of overdag met te veel licht. geduld hebben dus. ;)
Laatst gewijzigd door 1 op JosVeg, in totaal 16 keer gewijzigd.
Jos

Canon EOS 6d gripped, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM, Canon EF 16-35mm F/4.0 L IS USM , Speedlite 430 EX III-RT
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Prachtige lucht en foto. Zonder takken zou ik hem nog mooier hebben gevonden.
Gebruikers-avatar
JosVeg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2016 21:36
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Helaas kon ik de boom niet weg halen in die korte tijd of verder op te gaan staan. Juist dat stuk blauwe lucht geeft ook weer een aparte sfeer, dat is weer jammer om het deel eraf te knippen.
In ieder geval iets om verder aan te denken.
Jos

Canon EOS 6d gripped, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM, Canon EF 16-35mm F/4.0 L IS USM , Speedlite 430 EX III-RT
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Lekkere late reactie, maar dat stukje blauw moet er zeker bij blijven om het contrast duidelijker te laten overkomen. Mss was iets meer silhouet van de boom erop nog mooier geweest.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar