I'm always feeling.....

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

...somebody's watching me. 10 Canon dslr's om onze 3d opnames te maken.

AfbeeldingStudio by mikeeagle1963, on Flickr
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik vind het leuk dat je hem plaatst
Blijkbaar is er iets heel belangrijks wat niet gemist mag worden
Maar die essentie, die maakt mij deze opname dan niet duidelijk
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Anoniem 4

Tja , wat moet ik hiermee. Zonder de eenregelige toelichting zou ik er een overdaad aan rookmelders in hebben gezien.
Qua foto is het ook niet interessant.
Zelfs met de "toelichting" erbij, heb ik geen enkel idee waar ik naar kijk. Het lijkt een garagebox omdat er een auto in staat en een soort roldeur zichtbaar is.
Kortom geen idee wat de bedoeling is. Ik hou het maar op een uiting van verveling. :shock:
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

De foto is gemaakt in een fotostudio waar ik fotoreportages maak voor onze klanten. Dit zijn autobedrijven die de foto's op hun website plaatsen waar de auto's ter verkoop worden aangeboden. We maken voor elke klant een aantal handmatige foto's. Daarnaast wordt de auto op een draaischijf gezet waarna door 10 camera's een reeks van foto's wordt gemaakt die door een software toepassing in een 3d weergave wordt omgezet. Deze 10 (Canon) camera's zijn op de foto zichtbaar. De gratuite, onnodige en nogal beledigende opmerking m.b.t. mijn hoegenaamde verveling laat ik verder maar aan de betreffende persoon, zegt meer over hem dan over mij. Het helpt mijn motivatie om hier überhaupt nog mee te doen overigens niet.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem

... En wat moeten we zonder "wedstrijdleiding" als er toch al geen wedstrijdjes meer georganiseerd kunnen/mogen worden.
En als we al iets proberen te organiseren haken de potentiële deelnemers met de meest doorzichtige smoezen af en reageren enkele uren later weer wel op een ander item.

En @de foto:
Doet mij ook niks. Had dan als aanvulling een resultaat geplaatst van wat al die DSLR's te bieden hebben.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Mensen toch, zeg je mening maar probeer altijd vriendelijk te blijven. Dat is voor iedereen prettiger om dit forum te bezoeken.
Trouwens, ik zou die 3D beelden wel eens willen zien, maar dat zal die klant misschien niet graag hebben.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat kan best vriendelijker…

Als de foto of de bedoeling van de plaatser niet duidelijk is, dan vraag je er naar. Zure, beledigende opmerkingen en invullingen zijn zinloos, overbodig en ongewenst. Zeker uit de mond van mensen die regelmatig klagen over de teloorgang van het forum is dat nogal incongruent, als ik het netjes zeg.

En bedenk: je hoeft niet te reageren- het mag. Doe het dus alleen als je iets zinnigs toe te voegen hebt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Eigenlijk was ik van plan niet meer te reageren in dit topic.
Er wordt een foto geplaatst waarvan vrijwel niemand ziet
wat het voorstelt en wat de bedoeling ervan is.
De eenregelige toelichting spreekt van Canon dslr’s
maar die kan ik er niet in herkennen.
Voor de beoordeling ben ik dus aangewezen op de foto zelf.
Eerlijk gezegd vind ik die volkomen oninteressant.
Aan alle kanten bruusk afgesneden en scheef lopende lijnen.
Veel wit en geen kleur.
Dat is mijn mening en op een FOTOforum mag ik die geven.
Ik doe dat in correcte bewoordingen.
Kennelijk heeft de plaatser aanstoot genomen aan mijn
slotopmerking “Ik hou het maar op een uiting van verveling.”
Nou zat daar geen enkele kwade bedoeling bij.
Zelf schrijf ik uit verveling ook wel eens een gedicht in de trant
van Drs. P. of ik kijk naar een saaie film op Netflix.
Een ander luistert uit verveling misschien wel naar een
voorbespeelde tape van James Last.
Terug naar de foto. De gemaakte opmerkingen hebben geleid
tot een nadere toelichting door de plaatser.
De bedoeling is wel duidelijker maar dat verbetert de foto niet.
Als je dit materiaal tot je beschikking hebt, kun je toch wel een
foto laten zien die een beter beeld geeft van die studio.
Aangezien het wordt gebracht onder de noemer productfotografie,
zou je toch in eerste instantie een resultaat willen laten zien.
Inzicht in de making of zou op de tweede plaats moeten komen.
Je hoeft daarvoor geen beeld van een klant te laten zien,
je kunt ook je eigen brommer of de driewieler van (klein)dochter laten zien.
Omdat het hier een Canon EOS forum betreft zou wat meer informatie
over de gebruikte Canon camera’s welkom zijn.
Nog even over de (in)congruentie van het forum.
Het is geen klagen maar een feitelijke constatering.
De laatste tijd zijn op het forum nog maar een handvol leden actief:
(Paul eos7D, MarcoEOS550D, hubble, mikeeagle, Illuminatus, sschot, j.jennekens)
Af en toe komt er nog eens een nieuw lid langs dat een vraag stelt
over een camera, maar daarna zie je ze nooit meer terug.
Er komen geregeld bezoekers langs maar geen van hen, komt binnen.
Oorzaak? Het is een FOTOforum, maar het ontbreekt hier nu aan kwaliteit.
Als ik mooie foto’s wil zien, ga ik naar bijv. Photodrome
http://www.photodrome.nl/forum/portal.php
Daar hebben ze nog de dagkeuze, weekfoto, maandopdrachten.
Goed bezocht, ruim aanbod aan berichten, ook de techniek komt aan bod.
Bezitters van Canon camera’s kunnen ook daar terecht voor vragen.
Waarom kan het daar wel en hier niet?
Die vraag mag ieder voor zich beantwoorden.
Anoniem

MarcoEOS550D schreefCOLON 03 Okt 2021 10:01 Dat kan best vriendelijker…

Als de foto of de bedoeling van de plaatser niet duidelijk is, dan vraag je er naar. Zure, beledigende opmerkingen en invullingen zijn zinloos, overbodig en ongewenst. Zeker uit de mond van mensen die regelmatig klagen over de teloorgang van het forum is dat nogal incongruent, als ik het netjes zeg.

En bedenk: je hoeft niet te reageren- het mag. Doe het dus alleen als je iets zinnigs toe te voegen hebt.
Volgens mij zijn er geen zure, overbodige en al helemaal geen beledigende opmerkingen geplaatst.
De foto riep enkel vragen op en er zijn zelfs tips gegeven die vroegen om verduidelijking.
Die is er nog steeds niet gekomen en dat is jammer.

En:"je hoeft niet te reageren"..etc, vind ik onzin. Als er iets geplaatst wordt vraagt de TS om een reactie, anders plaatst hij/zij de foto niet.
Dat een commentaar de ene keer aan de minkant van de nullijn en een andere keer aan de pluskant uitvalt is voor risico van de plaatser.
Reageren met: "het helpt mijn motivatie niet, etc" vind ik dan weer een beetje flauw.
Maar goed, we gaan intussen verder met een WID die misschien wel helpt om de lucht te klaren .
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hubble schreefCOLON 04 Okt 2021 18:03Volgens mij zijn er geen zure, overbodige en al helemaal geen beledigende opmerkingen geplaatst.
Kijk nog eens naar het bordje wat vroeger boven je piano hing, Gabriel. Iets met toon en muziek. En lees dan je eigen onderstaande bericht nog eens door.

Maar ik zal je helpen:

- de eerste zin (mbt de wedstrijdleiding) is een totaal offtopic sneer.
- de tweede zin is een eigen (en onjuiste) invulling jouwerzijds waarvoor je je diep zou moeten schamen.
- de derde is dan eindelijk een reactie op de foto, waarbij de toon alles behalve constructief is.

Misschien valt het kwartje nu.
hubble schreefCOLON 02 Okt 2021 17:38 ... En wat moeten we zonder "wedstrijdleiding" als er toch al geen wedstrijdjes meer georganiseerd kunnen/mogen worden.
En als we al iets proberen te organiseren haken de potentiële deelnemers met de meest doorzichtige smoezen af en reageren enkele uren later weer wel op een ander item.

En @de foto:
Doet mij ook niks. Had dan als aanvulling een resultaat geplaatst van wat al die DSLR's te bieden hebben.
hubble schreefCOLON 04 Okt 2021 18:03 En:"je hoeft niet te reageren"..etc, vind ik onzin.
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg voor je. Het gaat niet om de vraag óf je reageert, maar hóe je reageert. En daar zit het probleem.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Jammer dat het soms zo gauw persoonlijk en onvriendelijk wordt. Dat is gewoon echt helemaal niet nodig. Zelfs bij de allerlelijkste foto ooit, of de klunzigste fouten, of een houding van een TS die je niet bevalt, kun je er voor kiezen om vriendelijk te blijven. Juist dan zou dat je sieren. Als je merkt dat je geïrriteerd of teleurgesteld raakt, is het echt beter om niet meteen te gaan typen, maar even stil te staan bij wat de situatie oproept en wat daarvan wel en niet op een forum hoort. Kritiek is oké, op- en aanmerkingen zijn oké, maar inhoudelijk en constructief. En als je merkt dat je daar geen geduld of ruimte voor hebt, en dat mag, reageer dan gewoon niet. Laat het gaan.

Sneren, oordelen die niet over de foto gaan of gehakketak over wat je wel zegt maar niet zo bedoelt (...) maakt het voor iedereen onaantrekkelijker om mee te doen. Het is gewoon niet nodig.

Mocht iemand goede ideeën hebben over wat wel nodig is, goed onderbouwd, op persoonlijke titel en zonder verwijten en wijzende vingers, dan ben je natuurlijk van harte welkom in het daarvoor geschikte topic.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

.
Als we het gaan hebben over toon en muziek, moet je ook eens kijken naar je eigen reactie, Marco.
Mijn toon was zuiver (ik heb een absoluut gehoor). Mijn eerste slotopmerking was niet zuur en zeker niet beledigend.
De reactie van plaatser was overtrokken, disproportioneel en op de persoon gespeeld.
Het lijkt wel of in deze coronatijd heel Nederland hypergevoelig is geworden.
Je moet al je woorden op een goudschaaltje wegen en dan nog worden ze negatief uitgelegd.
Ja, ik heb kritiek geuit op de foto en in mijn tweede reactie meer geduid.
Of mijn kritiek iets zinnigs toevoegt, mag ieder voor zich bepalen.
Van de plaatser zou je enige zelfreflectie mogen verwachten.
Het is een FOTOforum en dan wil je in de rubriek Productfotografie toch een resultaat zien en niet alleen een beeld van de gebruikte camera(‘s).
Kies anders voor bijv. de rubrieken Overig Fotogerelateerd of Offtopic en geef er dan direct een heldere toelichting bij.
Dat voorkomt dat de kijker aan inlegkunde gaat doen.
.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLON 05 Okt 2021 12:54 Mijn toon was zuiver (ik heb een absoluut gehoor). Mijn eerste slotopmerking was niet zuur en zeker niet beledigend.
De reactie van plaatser was overtrokken, disproportioneel en op de persoon gespeeld.
Het lijkt wel of in deze coronatijd heel Nederland hypergevoelig is geworden.
Je moet al je woorden op een goudschaaltje wegen en dan nog worden ze negatief uitgelegd.
Beste Gerard, het valt je toch zelf ook wel op dat iedere vorm van zelfreflectie hier totaal ontbreekt? Je spreekt ten onrechte in zeer feitelijke bewoordingen over je eigen berichten.

Je intentie zal ongetwijfeld goed geweest zijn - de woordkeus echter niet. En dat heeft niets met de door jou veronderstelde hypergevoeligheid te maken. Lees nog eens wat Maurice/ Gumpje hier al over schreef, en pas dat dan eens toe.

Voor de goede orde: dat wil uiteraard niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben over de foto an sich, of over het gekozen topic. Dat mag altijd. Maar dat kan -en moet- gewoon vriendelijk.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Gerard, mag ik voorstellen dat als je het echt niet eens bent met de reactie van mij of Marco, dat we daar in een pb-uitwisseling de tijd voor nemen? Ik wil best inhoudelijk ingaan op wat je zegt, want ik respecteer jouw aanwezigheid hier op het forum. Het is in mijn beleving echter wel zo dat je verweer op veel punten rammelt. En ik vind dit topic niet de plek om daar en aan jouw beleving ervan recht te doen. Dus bij deze de uitnodiging om inhoudelijk woord voor woord onze en jouw bijdrage te bespreken, zodat we hopelijk overeenstemming bereiken. Maar niet hier. Dat kan via pb.

Zou fijn zijn als we dit nu los kunnen laten en weer ruimte maken voor foto's.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

.
Ik heb geen behoefte aan verdere discussie. Ik ga in retraite.
.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Mocht je na je retraite weer willen investeren in bijdragen aan topics met informatie of foto's, dan verzoeken we je vriendelijk om bovenstaande handvatten ter hande te nemen. Je bent welkom. En we willen het graag opbouwend en vriendelijk houden. Jammer dat het vaak daarover moet gaan, ipv de schat aan informatie, kennis, ervaring en een scherpe blik die je ook hebt.

Met groet, Maurice
... Spiegel-Werk ...
Anoniem

Ik lees de reactie van ene Marco nu pas.
Al hij meent mij op zulk een lompe manier de les te moeten lezen, ga ik ook op zoek naar een retraitehuis, waar men kan genieten en leren van elkaars foto's.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Prima keuze. Men komt vaak veel positiever uit een retraite dan men erin gaat. En dan ben je altijd welkom.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Misschien dat we samen kunnen gaan??
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hubble, wat ben je nou aan het doen? Dit kunnen jullie toch via pb inhoudelijk gewoon uitpraten? Jullie zijn beiden redelijke en degelijke mensen. Marco zit je niet te pesten. Geloof me.
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar