De eenvoud..

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Afbeelding

Canon 5D II + Canon 100mm macro 2.8.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ben altijd dol op zwarte achtergronden, maar bij deze appel vind ik dat toch iets minder mooi.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind de zwarte achtergrond prima kunnen hoor, contrasteert prima met de kleuren en kijkt wel lekker weg. Denk dat wit minder succesvol zou zijn geweest.

Wat ik wel wat minder vind is de dof. De scherpte ligt op de steel en door de fysieke eigenschappen is er meer na het scherpstelpunt scherp dan ervoor (zo werkt dat, neem aan dat je dat snapt)
Hierdoor is bijvoorbeeld de rand rechts aan de achterzijde ook scherp (getuige de kleine haartjes/pluisjes) en dat maakt het, mede door het gruwelijk onscherpte vlak voor) toch wat afleidend of minder fris. Denk als je een grotere dof had, waarbij ook het vlak linksonder scherp was, het niet zo was opgevallen. Nu is dat vlak wazig en ga ik als kijker weer zoeken naar andere dingen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Waar je de dof neerlegt is altijd een keuze maar inderdaad, bij deze foto zou beter uitzien als de dof
van voor naar achteren zou liggen. Zoals je een boek leest, van links naar rechts en voor naar achteren.
Grtz, Jack
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar