White noise

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Afbeelding
IMG_2825B by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Een zeer interessante, intrigerende plaat, waar je naar blijft kijken om telkens nieuwe details te ontdekken.
Zoveel prachtige kleuren verenigt tot één.
Een heel subtiele dof, waardoor alles toch rag scherp lijkt.
De verlichting had wat mij betreft toch wat meer aandacht mogen hebben.
Alleen de compositie spreekt mij duidelijk minder aan, ik ben het kijkrichtingspoor bijster.
Een vierkante uitsnede zou een krachtiger beeld geven.
Niettemin een topplaat waarvan je er nog maar weinig treft op dit forum.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jul 2013 20:18

Hele mooie foto! Toch vraag ik mij af waarom je het onderwerp niet in het midden van het geheel hebt geschikt? Als het gaat om natuurfotografie, dan is dat meestal het mooiste als je onderwerp niet juist in het midden staat maar voor product fotografie zou ik daar toch voor opteren. Ik moet wel toegeven dat ik in product fotografie niet echt thuis ben maar ik kan die mooie foto's wel appreciëren.
Anoniem

De vierkante uitsnede van Illuminatus was ook mijn eerste idee.
Wel heel mooi belicht en scherp waar het scherp moet zijn.

Nu moet ik de 'witte ruis' nog uit mijn oren zien te verwijderen.
Niet zo moeilijk omdat dit soort in-ear-doppen bij mij niet blijven zitten....
Voor mij niets anders dan over-ear Sennheisers, zonder witte ruis dan ;)
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Dank voor de reacties! Leuk dat een probeersel in de smaak valt.
Illuminatus schreef: 15 okt 2020 15:15De verlichting had wat mij betreft toch wat meer aandacht mogen hebben.
Klopt helemaal. Ik ben nog aan 't kijken hoe ik dit (met puur natuurlijk licht) nog beter kan doen. Zit aan iets meer schaduwwerking te denken.
Illuminatus schreef: 15 okt 2020 15:15Alleen de compositie spreekt mij duidelijk minder aan, ik ben het kijkrichtingspoor bijster. Een vierkante uitsnede zou een krachtiger beeld geven.
en
Paul eos7d schreef: 15 okt 2020 15:47Toch vraag ik mij af waarom je het onderwerp niet in het midden van het geheel hebt geschikt?
en
hubble schreef: 15 okt 2020 16:51De vierkante uitsnede van Illuminatus was ook mijn eerste idee.
Dit is nou toch wel het mooie van een forum :D Ik heb m'n hoofd gebroken over de plaatsing. Centraal vond ik niet mooi (want: saai), dus koos ik voor de decentrale plaatsing (juist; net zoals ik gewend ben met mijn natuurfoto's). De vierkante uitsnede is gek genoeg nooit in m'n hoofd opgekomen, terwijl die zó voor de hand lag. Bij dezen een update (waarbij ik bewust niet voor een volledig centrale plaatsing kies, maar iets meer ruimte aan de bovenkant heb gegeven).
hubble schreef: 15 okt 2020 16:51Nu moet ik de 'witte ruis' nog uit mijn oren zien te verwijderen. Niet zo moeilijk omdat dit soort in-ear-doppen bij mij niet blijven zitten....
Voor mij niets anders dan over-ear Sennheisers, zonder witte ruis dan ;)
Graag gedaan Gabriel ;) Overigens zien ze er niet voor niets zo netjes uit, de reden is dat ik ook kies voor mijn JBL-oordoppen (of over-ear, net wat ik ga doen). Deze Apple-dingen zijn echt een no go voor mijn oren.

Afbeelding
IMG_2825C by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jul 2013 20:18

Deze foto is helemaal TOP Marco, prettig om naar te kijken en de extra ruimte bovenaan is goed gezien want dat geeft naar mijn gevoel nu toch iets extra aan je foto.
Plaats reactie

Terug naar “Productfotografie & Stills”