Trieste gewaarwording

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Zolang we nog met onze camera's op dieren kunnen schieten ben ik allang blij ;)
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

tsja, maar het is nu eenmaal een feit dat er menselijke invloeden zijn in de natuur, de maatschappij, de leefwereld van dieren. Daar kun je van alles van vinden, maar 't is gewoon een feit. Niet jagen is in deze situatie gewoon geen optie.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Helemaal eens Marco. Alleen moet duidelijk zijn dat alle keuzes waar men voor gesteld wordt om wel/niet te jagen in den beginne al door menselijke invloed komen. Mensen die zeggen 'er mag principieel niet gejaagd worden' moeten bij zichzelf te raden gaan waaròm er opeens zoveel zwijnen zijn: Misschien omdat de concurrerende soort van het zwijn door generaties bouw-, maak- en agrarische activiteiten van waarschijnlijk ook de vriendjes en familie van diezelfde mensen om zeep is geholpen (daar weten ze niets vanaf), maar vervolgens wel zeuren dat het 'onnatuurlijk is' dat er op zwijnen wordt gejaagd. Er is al niets meer ècht natuurlijk, daar is het idd te laat voor, dus alle beslissingen voor wel/niet jagen moeten gemaakt worden obv hoe de schade van de mens in te perken en de verantwoordelijkheid te nemen voor eeuwen aan wanbeleid en volledige vervreemding van harmonieus leven met de natuur.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik zie een vos onder het ijs, zal er wel doorheen zijn gezakt.
Ik zie geen jager, niet boven het ijs en ook niet onder het ijs.
Deze winter zijn er veel dieren gestorven. Veel muggen, rupsen, vlinders, kikkers, vogels, hazen, herten, paarden en ook vossen. De ene wat aaibaarder dan de andere, en dat bepaalt voor een groot deel hoe zielig we het vinden. Toch gaat het in Nederland slecht met de kikkers en ontzettend goed met de vossen. Maar ja, wie aait er nou (behalve in sprookjes) een kikker :)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je hebt ook wel een punt, Apist0. Het feit dat het nu eenmaal zo is, mag nooit een excuus zijn om dan maar niet meer na te denken bij keuzes.

En eos4all, een mooi voorbeeld van wat jij omschrijft is bijvoorbeeld het grote aantal vogels dat de dood heeft gevonden omdat de gemalen ivm ijsvorming niet meer mochten draaien, waardoor veel meer wakken dichtvroren. Juist ja, voor onze schaatspret...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONIk vind mensen die met een precisie wapen op dieren jagen echt sukkels.
Daarvoor pak jij je panzerfaust of wat? :twisted: :mrgreen:
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Absoluut, het meest effectieve wapen tegen muggen e.d.

Ik heb niks tegen jagen op zich, ik eet vlees, en jagen is een manier om aan vlees te komen. Maar het moet wel gelijkwaardig zijn.

Wil je jagen? Mes, bijl, pijl en boog of blote handen. Dan heeft het dier ook nog een kans. Niet een wapen waar je op een kilometer afstand iemands sigaret uit hun mond kan schieten zonder dat degene bij wie dat gebeurt het in de gaten heeft. Dat snapt een dier, eten of gegeten worden, dat past in hun straatje.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

En ik wil een meldpunt voor "vorstslachtoffers".

Oef nou ben ik zelf ook off-topic. :oops: :oops:
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

@panzerfaust: met een hagelgeweer lukt je dat niet hoor...
Met een hagelgeweer schieten is echt niet eenvoudig.
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@rdewinter
Afbeelding

maar hier wel mee. Beetje rekening houden met windrichting etc.

Alhoewel ik hier nog nooit mee geschoten heb, wel met FAL op een tweepoot en scope, op 600 meter.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Bah, krijg hier echt een naar gevoel bij :(
R.I.P
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

MarcoEOS550D schreefCOLONtsja, maar het is nu eenmaal een feit dat er menselijke invloeden zijn in de natuur, de maatschappij, de leefwereld van dieren. Daar kun je van alles van vinden, maar 't is gewoon een feit. Niet jagen is in deze situatie gewoon geen optie.
+1.
Nederland word in alles geregiseerd.
Triest dat deze vos zo aan het einde van zijn leven moest komen maar het gebeurt. Het is ook triest voor de boer de kippen had en waar deze vos even op visite is geweest bv ;)
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Jagers moeten Vossen afschieten aangezien Vossen geen vijanden hebben behalve de Mens.

Er zijn veel te veel Vossen en deze Vossen vreten de jonge weidevogels op.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Jan Vos schreefCOLONJagers moeten Vossen afschieten aangezien Vossen geen vijanden hebben behalve de Mens.

Er zijn veel te veel Vossen en deze Vossen vreten de jonge weidevogels op.
:mrgreen: Ik voel vreselijke humor opkomen, hou je in Marco. Neeeeee, niet inhouden. Wel inhouden. :twisted:

Goddelijke krachten hebben vat op mijn humor knop, ik maak de grap niet.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar