Mijn zoontje

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en houd mij vooral bezig met snapshot portretten.
Zelf vind ik niet zo eenvoudig om de juiste flitsverhouding te vinden, maar dat zal na een tijdje wel komen door veel te oefenen vermoed ik.
Mijn ogen zeggen dat hij niet loeischerp is.

Exif:

sluitertijd: 1/60 (heb ik gebruikt om bewegingsonscherpte te voorkomen)

Diafragma: F8 (heb ik gebruikt om genoeg scherpte te krijgen, met focus op de ogen)

Iso: 400 (leek mij voldoende, er was wel wat omgevingsverlichting)

Flits stond 60° omhoog.

Heb hem 1 laag gebleekt in photoshop, op mijn klein schermpje van mijn 550D leek hij goed op mijn pc net iets te donker.
In het begin flitste ik nogal vaak plat 8) nu mss wat te voorzichtig.

Afbeelding

Orginele foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op eos550, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hallo!

Leuke spontane foto van een leuk mannetje!

Het probleem is alleen dat hij toch niet lekker scherp is op zijn ogen op een of andere manier dus met jou ogen is niets mis ;). Dit kan verschillende oorzaken hebben... met welke lens heb je de foto genomen?

Ook zou ik hem anders croppen... hij kijkt nu richting de kader van de foto, ik vind het persoonlijk mooier als ze een ruimte in kijken dan dat ze tegen de kant van de foto aan kijken. In dit geval is het wat lastig omdat je dan meer van de persoon achter je zoontje in beeld krijgt... dus had je een iets andere compositie moeten maken, maar dat is mijn mening :)
Laatst gewijzigd door 1 op Snellius85, in totaal 22 keer gewijzigd.
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Met de EF-S 18-135 IS, het probleem is dat ik er al honderden gemaakt heb met ongeveer dezelfde scherpte. Daarom dat ik mijn diafragma ook wat meer toegeknepen heb.
Wat het objectief betreft had ik deze topic gestart: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 6#p1074966 ook omdat ik het geen scherp objectief vind. Tenzij het aan mij ligt natuurlijk. :lol: kan ook altijd natuurlijk.

De reden waarom ik hem zo gecropt is omdat mijn oom een zwarte t-shirt aan had, normaal was het een liggende foto, ik zal de orginele mee posten mss hebt U daar ook iets aan.
Laatst gewijzigd door 1 op eos550, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik weet niet of je dit al overwogen hebt.

Als je echt veel met portret bezig bent dan zou ik echt sterk de 50mm 1.8 aanraden, erg scherp objectief voor weinig geld (rond de €100,00). Het wordt ook wel de plastic fantastic genoemd, ik gebruik hem zelf ook regelmatig voor portretten.
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Ik heb van dat objectief nogal goede dingen gehoord, indien ie echt scherper tekend is dat het overwegen waard.

De orginele foto is mee geupload, enkel het formaat is aangepast om up te loaden en jullie server niet te fel te belasten. :)

Alvast bedankt voor de tips.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Dit heb ik er even van gemaakt

25956

Over de kleuren ben ik zelf niet helemaal tevreden. Kijk dus vooral naar de uitsnede.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Dat zit inderdaad beter.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Juistem, het is altijd "beter" om meer kijk ruimte te laten zodat iemand de ruimte in kijkt.
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Heb er juist nog eentje gemaakt voor de kerstkaarten dit jaar, mag ik er 2 op een dag posten?
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Tuurlijk mag dat!

Ben benieuwd :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar