Schaak stukken

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jelmer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 19:42

Dit is mijn eerst 'gelukte' foto gemaakt met mijn Canon eos 1000d. Wie kan mij vertellen wat ik goed/fout heb gedaan...

.....
Laatst gewijzigd door 1 op Jelmer, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Aangezien je het zelf een `gelukte` foto vind, wat vind je er zelf goed of fout aan?? Persoonlijk vind ik het jammer dat het onderste deel van de zwarte loper er niet op staat. Het zwarte vlak achter het geheel vind ik storend (is denk ik een stoel??) En het geheel is niet scherp , in ieder gaval moet de loper scherp zijn en er is ruis (mede door de hoge iso) Zet camera op statief (of iets dergelijks) doe de iso omlaag en zorg dat je hoofd onderwerp er helemaal op staat.

Gr. Leo
Laatst gewijzigd door 2 op valkenburg, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Eerst maar wat je goed doet.
Je bent leuk met scherptediepte aan het spelen goed dat je een schaakstuk op de voorgrond zet met de rest op de achtergrond zodat je duidelijk ziet dat het om een schaakspel gaat.

Wat doe je dan niet goed
Het schaakstuk vooraan is waarschijnlijk belangrijk voor je in deze foto. Zorg dus dat je dat stuk volledig op de foto hebt staat (tenzij je uiteraard een detail ervan wil laten zien) Ook is het niet logisch dat 1 zwart stuk zo ver van de rest staat, beter was een wit stuk omdat dat in de het spel past. (leef je in in je materie) ook kan de achtergrond beter. Ik zie waarschijnlijk een stoel staan waar hetook alleen een witte muur had kunnen zijn.
Jelmer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 19:42

Dankje voor het commentaar. Dat de onderkant van de loper ontbreekt zag ik ook toen ik de foto plaatste. Ik heb deze foto gemaakt met de bedoeling om te kijken hoe dat nou werkt dat het onderwerp scherp is en de achtergrond onscherp. Ik heb verder dus ook niet naar de omgeving gekeken. Zal hem morgen weer proberen te doen kijken of die dan wat beter lukt, goeie tip om de witte schaak stukken er ook in te betrekken. Heb trouwens een min of meer statief gebruikt... een boek :wink:
Jelmer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2010 19:42

Sorry beetje in de verkeerde rubriek gezet. Dus heb een nieuw topic aangemaakt in de juiste rubriek (testcase) met nieuwe foto

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 00&t=87027
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had hem ook wel kunnen verplaatsen hoor (h'e, dat doe ik alsnog :D ).
Nu hang ik hier wel een slotje aan
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar