Onze collega fotografen ... rondje Delft.

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PeetPlafond

Zondag... al vroeg op... ik had nog geen idee en geen inspiratie ook, wat te gaan fotograferen... Nu is Delft niet zo ver hiervandaan dus daar maar vroeg heengetogen om Delft in het vroege licht vast te leggen... Naarmate de dag vorderde, kwam ik steeds meer leuke onderwerpen tegen... zoals ook de hier geplaatste toeristen , die ik vanaf een terrasje snapte... de andere onderwerpen in een ander topic...

1.


Afbeelding

2.


Afbeelding

3.


Afbeelding

4.


Afbeelding

5.


Afbeelding

6.


Afbeelding

7.


Afbeelding

8.


Afbeelding
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

Erg leuke serie en ook heel mooi het 'typische' digitaal fotograferen van nu in beeld gebracht.
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
dennisb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
CONTACTCOLON

Altijd leuk om andere 'fotografen' te bekijken :)
Maar wat waren ze eigenlijk allemaal aan het fotograferen?
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
PeetPlafond

Delft... de markt, met zijn stadhuis en kerk.
Odiebla
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2006 15:41
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Leuke serie, inhoudelijk heb ik weinig kennis nog om nuttige dingen te zeggen. Maar het roept wel een vraag bij me op waar ik al een tijdje een antwoord op zoek.

Het lijkt mij leuk om voornamelijk portretten op straat te gaan schieten, van wildvreemden. Ik zie regelmatig (ik was onlangs in Parijs en daar had ik het heel sterk) zeer 'markante' mensen lopen waar ik eigenlijk graag een portret van zou maken, het liefst in zwart wit. Hoe pak je zoiets nou het beste aan? Eerst 'stiekum' de foto maken en als men niet reageert het verder zo laten? Je eerst melden en vragen of men er bezwaar tegen heeft? Het laatste verpest onherroepelijk het natuurlijke karakter van het onderwerp, het eerste komt mij erg brutaal en opdringerig over. Natuurlijk staat het iedereen vrij om alles op de openbare straat te fotograferen, maar een zeer expliciete close vind ik toch wel wat anders.

Bestaat hiervoor een richtlijn of 'the way to go' of heeft iedereen hierin zn eigen aanpak? Ik ben ERG benieuwd naar jullie methodes en tips.
EOS 350D, kitlens 18-55 f/3.5-5.6, Sigma 18-200 f/3.5-6.3 DC
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

PeetPlafond schreefCOLON...die ik vanaf een terrasje snapte...
[modbreak] en daarom is ie ook naar snapshots verhuisd[/modbreak]
Jay
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2005 15:45

Odiebla schreefCOLONLeuke serie, inhoudelijk heb ik weinig kennis nog om nuttige dingen te zeggen. Maar het roept wel een vraag bij me op waar ik al een tijdje een antwoord op zoek.

Het lijkt mij leuk om voornamelijk portretten op straat te gaan schieten, van wildvreemden. Ik zie regelmatig (ik was onlangs in Parijs en daar had ik het heel sterk) zeer 'markante' mensen lopen waar ik eigenlijk graag een portret van zou maken, het liefst in zwart wit. Hoe pak je zoiets nou het beste aan? Eerst 'stiekum' de foto maken en als men niet reageert het verder zo laten? Je eerst melden en vragen of men er bezwaar tegen heeft? Het laatste verpest onherroepelijk het natuurlijke karakter van het onderwerp, het eerste komt mij erg brutaal en opdringerig over. Natuurlijk staat het iedereen vrij om alles op de openbare straat te fotograferen, maar een zeer expliciete close vind ik toch wel wat anders.

Bestaat hiervoor een richtlijn of 'the way to go' of heeft iedereen hierin zn eigen aanpak? Ik ben ERG benieuwd naar jullie methodes en tips.
een tip die ik hier ooit las, en geen idee waarhet staat of wie zei, was het volgende:
neem eerst de foto van het moment, loop dan naar de persoon met de vraag om een foto te mogen maken.
op het moment dat ze ja zeggen heb jij je foto al binnen maar doe je voor de'show'toch wat foto's maken! deze kan je eventueel laten zien!

zo heb jij toch het moment en je toestemming!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Koop de National Geographci fotogids mensen...
Gebruikers-avatar
cagliostro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2006 17:00
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Waar is Delft? :)) Ik zie geen Delft. :))
[size=75]Greetings, Michael Yevdokimov[/size]
[size=75]
Canon EOS 20D | Canon EF-S 10-22 USM | Tamron AF 17-50 | Canon EF 28-80 L USM | Canon 100-400 L IS USM |Canon Speedlite 580EX | Nikon D70s | Sigma AF 170-500 [/size]
PeetPlafond

idd.... tijdens mijn rondje Delft ... verschillende dingen gedaan... waarvan 1: de fotografen en 2: de fiets... dan nog wat van Delft in de morgen... maar dat moet ik nog even bekijken... Het zijn allemaal verschillende topics overigens.
Gebruikers-avatar
catflap
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 16:44
CONTACTCOLON

leuke serie... je vraag je meteen af 'wat is daar boven toch voor moois te zien dat er zoveel Mb's mee gevuld worden'.

als foto vind ik #6 mijn favo. lekkere dof, typisch hoofddeksel en houding. mooi moment.
G2-IR + 300D + 8mm fisheye + 12-24 + 18-125 + 70-300 apo II + 50 f/1.8 + DG 500 super
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

maced schreefCOLONKoop de National Geographci fotogids mensen...
Staat Delft daar ook in dan :wink:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar