Vergane glorie

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Vergane glorie maar wel heel mooi vastgelegd!
Ik zou het heel spijtig vinden moest dit forum stoppen en ik zou maar al te graag foto's posten. Maar, met dat gedoe van eerst die foto's op een andere site op te laden is voor mij een stap teveel. Is het echt niet mogelijk om foto's (hetzij verkleind) hier rechtstreeks op het forum op te laden? Ik denk dat die werkwijze heel veel fotografen over de streep zou trekken.
Paul
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Deze vergane glorie is ruimschoots mooi genoeg om te waarderen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Zoals je weet, ben ik een liefhebber van vergane glorie en jan deze foto ook zeer waarderen.
Wat betreft je vraag...
mij stoort niet zozeer het uploaden via een andere site, als wel het telkens weer moeten inloggen, zelfs als ik één seconde een andere site bezocht heb.
Irritant.
En verder gaan op een zinkend schip trekt me eerlijk gezegd niet zo. Ik weet niet hoe jij er als oud marineman over denkt, maar ik heb het niet zo op zwemmen in ijskoud water.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

de pracht van de vergane glorie is hopelijk geen voorbode voor het vergaan van het forum.
ik denk dat er op zich wel levensvatbaarheid is, al is de concurrentie met andere platforms natuurlijk enorm groot. Echter het gemak, eenvoud, gebrek aam functionaliteiten en dergelijke maken het huidige forum niet heel aantrekkelijk, mijns inziens.

Wat ik zou vinden helpen is
- inlog wordt minimaal 1 maand onthouden, liefst oneindig
- wanneer je een topic opent, springt hij automatisch naar het laatste nieuwe bericht binnen het topic en hoef je niet alle berichten opnieuw langs te scrollen
- directe foto en video upload functionaliteit
- een eenvoudige waardeer tool, zodat de foto een rating krijgt, waarbij je ook terug kan zoeken op foto's met 1, 2 of 5 sterren, oid
- eenvoudiger reageren of citeren van berichten, voor betere leesbaarheid en overzicht van reacties

Daarnaast is er natuurlijk een groep mensen nodig. Wat mij persoonlijk opvalt dat op het HTForum (audio gericht), er meer berichten m.b.t. fotografie voorbij komen als hier. Oftewel een link met andere actieve fora is mogelijk nog een idee.

En is het handig om het te blijven beperken tot EOS, of zou integratie met bijv Sony (hebben die een eigen forum) nog interessant kunnen zijn?

Zomaar even wat gedachten spinsels.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

oja, en een indicatie of je reeds op een topic hebt gereageerd of niet
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik ben hier steeds minder… de zomerperiode zijn er weken geweest zonder posts…
Ik kom regelmatig langs uit loyaliteit naar de forumleden… hoewel van sommigen ik de foto’s ook op Flickr volg….
Dit forum is niet uniek trouwens, de andere forums die ik ken lijden aan dezelfde ziekte…
Ik heb geen idee waarom… wellicht omdat mensen weinig tijd hebben en liever alleen applaus in plaats van feedback waar je van leert…
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vind de vergane glorie van de foto mooi gevangen. Ook de vervaging aan de randen werken mooi mee. Zou benieuwd zijn naar een beetje meer contrast in het midden van de foto, om het effect iets te versterken. Nu lijkt het of ook de foto vergankelijk is. Maargoed, dat is een andere discussie :)
Ik vind het zeker jammer dat het posten van foto's minder laagdrempelig voelt. Ik ervaar dat zelf zo, juist omdat ik van andere platforms geen gebruik maak, of niet meer bewust. En toch is er altijd iets dat me bindt met EOSDigitaal. Het is meer dan nostalgie.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik snap wat je zegt; het is echt balanceren tussen uitersten. Hier is de intensiteit een stuk steviger, en verlies je haast iets van het vergane karakter. Wel tof dat je het probeerde; uiteindelijk geeft smaak en voorkeur voor een bepaalde balans de definitieve doorslag.

Persoonlijk zou ik Photoshop beter willen leren kunnen hanteren om te onderzoeken of microcontrast mogelijk is. Ehm, bijna alles is mogelijk, maar de weg naar het hoe... Thanks voor je input!
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar