Snapshot portret

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Hoi Allemaal,

na een tip die ik van iemand kreeg op een ander forum om het contrast in picture style op - te zetten in het toestel om zo overbelichting te verminderen ben ik meteen aan de slag gegaan.

Lichtomstandigheden zijn niet altijd zoals we willen, soms heb ik het gevoel dat ik nood heb aan een prime (50mm f1.4 of 85mm 1.8) of lichtgevoelig objectief. De tamron 28 - 75 f2.8, kan deze een oplossing bieden en gaat deze op f2.8 voldoende scherpte bieden voor een portret of snapshot?

Exif:

F8
1/60
iso 800

Afbeelding
Anoniem 3

Met de scherpte lijkt me weinig mis te zijn, al had je misschien beter handmatig kunnen scherpstellen op de ogen.
Het grote probleem is de flitser. Zo te zien heb je flitser van de camera gebruikt. Dat resulteert in de meeste gevallen in harde foto's met een harde schaduw.
Misschien had je, als je geen losse flitser hebt, de flitsbuis af kunnen dekken met bijvoorbeeld een zakdoek of keukepapier of iets dergelijks. Je krijgt dan meteen een meer diffuus licht.
En een ISO van 800 is, zeker als je flitst, ook weer niet nodig en draagt niet bij tot een vlijmscherpe foto.

Ik hoop dat je iets aan mijn opmerkingen hebt.
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Was met mijn speedlite 270 ex, probeer de balans te zoeken maar het klinkt eenvoudiger dan het is. :shock:
De foto is op mijn pc nog scherper, ik heb hem na het verkleinen niet meer verscherpt omdat hij volgens mij te scherp zou geworden zijn.
Had mijn stofen omnibounce hier kunnen helpen? U bedoelt iets softbox achtig vermoed ik. Zal er eens mee expirimenteren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar