Probleem met EOS 1Ds Mark II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
SvH
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2016 17:36

Wie kan mij helpen? Ik heb sinds mijn afgelopen vakantie een probleem met mijn EOS 1Ds Mark II. Vanuit het niets kreeg ik ineens een witte streep over mijn foto's. De eerste foto was een klein stukje, maar de volgende foto was nog erger. Ik heb eerst verschillende kaartjes en lenzen geprobeerd, maar dit veranderde niets. Er zijn nog geen 44.000 foto's met de camera geschoten.

Terug in Nederland heb ik Canon gebeld, maar die gaven aan dat ze voor de 1Ds al tijden geen onderdelen meer hebben. Aangezien de camera een erfstuk betreft wil ik dolgraag door met deze camera.

Wie weet een oplossing hiervoor? Of weet waar ik hiervoor terecht moet.

http://imgur.com/t2jGqn3
http://imgur.com/A918FEj
Laatst gewijzigd door 1 op SvH, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Probeer Rofa Repair in Den Haag eens? Even een bericht sturen, misschien kunnen ze je wel helpen...

Als ik dit zo hoor, wit is geen informatie.... dus geen informatie van de sensor, dus of sensor kaduuk of ergens in het traject tussen sensor en processor... :(
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
SvH
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2016 17:36

Ik zal eens even vragen of zij iets voor mij kunnen betekenen. Ik zag online dat het ook de lamellen van de shutter zouden kunnen zijn. Foto's van dit probleem kwamen overeen met mijn foto's (de witte waas).

Andere ideeën of oplossingen zijn nog steeds welkom.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Goed idee, dit ziet er uit als licht lekkage... Immers het is een overbelichte vlek, er is wel beeldinfo ...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar