Vraag : Canon Eos 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Boeffiej
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2016 14:36

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend hobby fotograaf en schiet graag plaatjes van alles wat er om mij heen gebeurt of staat.
Heb de camera (eos 350D) van mijn schoonvader gekregen.
Nu wou ik mijn afbeelding een beetje bij poetsen met Lightroom en zag dat de naam van mijn schoonvader er nog in staat bij de meta gegevens.
Op de camera zelf kan ik dat niet veranderen helaas en software cd heb ik niet meer helaas, nu heb ik canon Nederland gebeld en die zeggen mij dat de camera niet meer ondersteund wordt helaas.
Ik draai op Windows 10 pro 64 bit en nergens op de site van Canon een programma te vinden om in de camera te komen.
Wie o wie kan mij helpen ???
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Groetjes
Boef
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

DPP van Canon downloaden, en dan moet het denk ik mogelijk zijn, met de camera via de kabel aan de pc.
snarie

Is het niet zo dat de naam van je schoonvader gewoon in de camera instelling is gezet?
hoe komt die naam anders in de metagegevens?
want dat zou je toch gewoon moeten kunnen veranderen.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Volgens mij zijn de copyright (metagegevens) gegevens ook in lightroom aan te passen.
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Volgens mij zou het moeten lukken met een wat oudere versie van de EOS Utilty. Daarmee kan je deze gegevens direct op de camera aanpassen. Misschien heeft je schoonpa nog de CD met meegeleverde software liggen.

Grtz,
Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar