Trip naar new York

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

Hallo

Ik ben er een hele tijd uit geweest qua fotograferen (kinderen, nieuwe baan, verhuizing etc).

Nu wil ik het weer oppakken en New york gaat de start worden. Maar... wat neem ik mee? Is mijn 17-70MM voldoende groothoek? of moet ik naar een objectief gaan vanaf 10mm? Verder zal ik die niet veel gebruiken meer na NY schat ik zo in.

Ik neem mijn zoomlens wel mee denk ik.. voor vrijheidsbeeld en misschien wat "leuke"foto's van ons zelf te schieten.

Ik heb ook nog een 50MM lens.. meenemen of thuislaten?

Ik heb hier op het forum hele mooie foto;s voorbij zien komen van NY. Zo mooi kan ik ze natuurlijk never nooit maken maar ik zou zo graag een foto van schemerig timesquare maken waarbij de lichtreclames heel sterk naar voren komen. Is dit te doen zonder statief? En moet ik hiervoor een flitser meenemen? Kan iemand mij tips geven om zo'n foto te maken??
( we hebben een lege plek aan de muur in de woonkamer en ik wil zo graag een zelfgemaakte foto daar hangen van NY)

Het is te kort dag om nog een cursus nachtfotografie te gaan doen. En daarbij.. mijn statief gaat niet mee.


Ik hoop toch nog wat tips te krijgen voor mijn vertrek (10 dec)

Bedankt alvast!
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik zou zeker mijn 10-22mm meenemen naar NY, en een zoom, maar die 50? ja weet ik niet ligt eraan welke zoomlens je hebt.
EDIT: zie dat je een 70-200 hebt .. als het 50mm ding niets weegt zou ik hem wel meenemen
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Geen statief? Dat wordt mission Impossible.
Koop dan op z'n minst in ny een zak noten o.i.d. die je als beanbag kunt gebruiken.
Ga daar hier vast mee oefenen. Zelfontspanner gebruiken en kijk hoeveel iso je avonds nog durft te gebruiken.
Het kan zonder statief maar uit de hand niet
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

het is die goedkope plastic 50 mm weegt inderdaad niks..

mm toch een 10mm ja? Beetje zonde als ik hem daarna niet meer gebruik.. of evt tweede hand kopen en weer verkopen?

ja zag de tips van rijstzak of iets... we gaan voornamelijk er heen om veel te zien en te shoppen. Met zo'n zwaar(iig die ik heb) statief rondlopen is niet echt relaxt. Moet ik natuurlijk wel muurtjes etc vinden om de camera op te kunnen zetten..
Ik ga idd even oefenen van te voren.
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Muurtjes en dergelijke zijn dan idd wel erg handig.
Als je een dikke plaat van timessquare wil maken zou je ook effe moeten gaan stoeien met de bracketing functie.
Dan kun je er later een HDR foto van maken.
Misschien is het dan handig om een afstandsbedieningskabeltje te gebruiken.
Volgens mij vertikken die EOS camera's zelf 3 of 5 afdrukken te maken na het indrukken van de ontspanknop.
En als je de met de hand gaat doen verschuiven de foto's tov elkaar wat de HDR kan laten mislukken.
als je die (afstandsbedieningskabeltje) niet hebt dan kun je er vast een lenen
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Wellicht is een GorillaPod het overwegen waard?
Makkelijker meenemen en flexibeler (!) inzetbaar.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

oo ik ga googlen op GorillaPod en zie heeeel veel verschillende. Maar jeetje blijft dat wel staan?? ziet er niet stabiel uit.. nou ik ga de zoekfunctie maar even gebruiken hier
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Of kijk even op YouTube naar filmpjes waar de GorillaPod wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld: https://m.youtube.com/watch?v=Cgy9nnTP8ts
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Marja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 11:41
WoonplaatsCOLON warmond
CONTACTCOLON

Tip: Neem de ferry naar Weehawken. Vanaf daar heb je een prachtig zicht op de skyline van Manhattan. Er loopt een hek langs de waterkant met een redelijk brede reling, hierop kun je misschien je camera plaatsen. De skyline is op zijn mooist aan het einde van de dag wanneer de zon ondergaat, en natuurlijk 's avonds als het donker is.
Even een link omdat ik op de ipad de afbeelding niet kan plaatsen.
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

Marja bedankt voor de tip!! mooie foto's zeg! die van 9/11 memorial ook erg mooi met die roos!
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik heb een Gorillapod maar die werkt niet goed met lange zware lenzen. Misschien dat de 50mm en 17-70 kunnen maar die 70-200mm trekt ie niet.

Ik weet niet waar je woont maar je zou mijn gorillapod mogen lenen

PS is ook een zwaar ding hoor, maar past wel in een medium rugzak
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

ik heb geen rugtas maar schoudertas.. kan ie daar evt aan vast?

ik woon in huissen...
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Neem een paar goede handschoenen mee waarmee je de camera kunt bedienen, bij onze familie ligt er al sneeuw (Albany NY)
Ook een Polarisatie filter geeft goede resultaten. Pas op je sluitertijden als je op de ferry ,zit een lichtsterke lens helpt je goed.
Ook een regen/sneeuw jasje voor de camera kan geen kwaad, en camera goed laten acclimatiseren bij extreme kou.
Heb je al een goede planning voor wat je wil gaan zien NY is groot en het meeste is per Metro te bereiken, als je met de familie
gaat raak je snel vermoeid (veel lopen).
Als je een auto hebt let er goed op waar je hem parkeert niet alle garages zij 24 hour service :oops:

Veel plezier...


vond nog een leuke link voor reizende fotografen.

http://www.digitalcameraworld.com/2012/ ... e-without/
Laatst gewijzigd door 1 op evelakes, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

ik denk niet dat de 50 mm veel zal toevoegen aan de 17-70 mm. Op vakantie laat ik de 50 mm ook altijd thuis en kom ik, zeker in de stad, met een 17-70 prima uit de voeten. Mijn 70-300(L) blijft dan vaak in de tas zitten. Een statief of gorillapod voor nachtopnamen zou ik inderdaad wel meenemen. Anders kom je thuis met prachtplaten die het nét niet zijn, want bewogen.

veel plezier en laat wat zien als je terug bent

Groeten
Peter
brenda81
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014 10:35
CONTACTCOLON

Evalakes bedankt voor de tip. Nog niet helemaal planning. We zijn er 7 dagen. Wil niet elke dag met zware tas rondlopen dus even kijken wat handig is. We gaan met z'n tweeën.

Ik ga zo de link even bekijken.

Toch de 70-200 thuislaten ja? Ben bang dat ik spijt krijg maar tis wel een gewicht. Kan hem ook in hotel laten natuurlijk....
Canon 40D, sigma 17-70mm, canon 70-200mmL, canon 50mm, 430EXII Speedlite
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Wij waren er begin januari twee weken in New York. En temperatuur die wij mee gemaakt hebben was van -20 t/m +10 en dat was behoorlijk extreem. Zelf de camera's niet heel veel gebruikt. De Canon 5D3 + 24-70 II en deze zat vaker in de tas dan dat ik deze gebruikt heb. De Fujifilm X Pro1 + 35mm ook niet super veel gebruikt. Wel veel voor straatfotografie.

De schoudertas vind ik persoonlijk ideaal voor stedentrips. New York heeft veel te bieden. In januari is toerisme wat minder. Dus wij hebben keer de ferry gepakt naar statue of liberty + ellis island. Als je bijtijds komt dan kan je beide doen in 1 trip.
Coney Island was ook leuk om te doen. De dag dat wij er waren was het uitgestorven . Vreemd om te zien als je vaker geweest bent in de zomer periode. Brooklyn bridge is ook vaak wel leuk om over te wandelen. Als je de brug over bent dan aan de linker kant heb je mooie plek om mooie sky line foto's te maken met de brug erop. Grand central station is ook leuk. Leg je camera op een muurtje bijvoorbeeld die bij de Apple store en maak opname met langere sluitertijden. Veel genoeg leuks te doen. TIP neem een metro kaart voor meerdere dagen. Scheelt centjes.

En uitstapje naar B&H video hoort er ook bij. Altijd leuk om door deze winkel te wandelen. EN als je er in januari bent dan is er big sale met kortingen van 20% t/m 80%. 21 century zijn leuke winkels om even te kijken ook voor de vrouw. ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wat ook heel erg mooi is, is om op de hoogste voor publiek toegankelijke verdieping van het Empire state building te fotograferen. Je kan daar buiten helemaal rondlopen en NY ligt letterlijk en figuurlijk aan je voeten! Wij zijn vanaf Times Square naar de Battery gelopen. Erg leuk om daar de gedenk steen te zien met o.a de tekst aan een kant in het Nederlands! En daar vandaan de boot naar Ellis Island te nemen.
Ellis Island is voor mij een absolute must om te bezoeken! Daar krijg je een totaal andere kijk op de emigratie naar Amerika! Althans ik wel!
Verder heel veel plezier in die fascinerende stad!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Less is more... Een 17-70 lijkt me een alleskunner. Ik ben zelf in April 7 dagen naar New York geweest en heb heel bewust mijn Canon spul thuis gelaten en alleen een Fuji X100 meegenomen. Geen moment spijt van gehad ;)
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Niet teveel over nadenken en gewoon die 17-70 meenemen.

De eerste keer in New-York had ik alleen een 28-70/2.8 op full frame bij me: http://addy101.smugmug.com/Holidays/Vak ... 1-New-York
De tweede keer had ik een 17-35 op full frame en 19mm op crop: http://addy101.smugmug.com/Holidays/NYC-2012
Met beide kon ik goed uit de voeten. Een 10-22 is leuk, en die zul je zeker gebruiken, maar aan de andere kant, ik denk dat je de meeste foto's ook kunt maken met de 17-70.

Times Square is een grote chaos, ik zou niet eens proberen het op de foto te zetten.
Neem de (gratis!) ferry naar Staten Island, mooi uitzicht op het vrijheidsbeeld.
Neem de metro naar Brooklyn en loop terug over de Brooklyn Bridge, mooi uitzicht op de sky-line.
Kies de Top of the Rock (Rockenfeller center) als uitkijk en zet de Empire State op de foto 8)
Ga naar een musical.

En heb vooral veel plezier!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

brenda81 schreefCOLONIk hoop toch nog wat tips te krijgen voor mijn vertrek (10 dec)
En misschien is ze ondertussen alweer terug...

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar