Reflecties

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Let niet op de kwaliteit, let niet op de belichting. Maar let wel op de reflectie links op het stukje canvas van dat malle petje (nee, het WK boeit me niet, maar dit was voorhanden en dit bleef wel op een statief zitten.)

Hoe het beeld daar komt? Via dat spiegeltje onderin. Mijn nieuwste aanwinst een concaaf spiegeltje.
Dit was vanavond een experimentje, lukt het om een fatsoenlijk beeld te krijgen. Op zich wel. Ragscherp zal het nooit worden, maar iets scherper mag toch wel. Hoewel het niet makkelijk is om het canvas of het spiegeltje erg kleine stukjes te laten verschuiven.


Maar het gaat om het concept!!
Qua techniek zit het nog voor de Camera Obscura

Afbeelding

Tips zijn welkom
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuk experiment.
Waar ga je het spiegeltje precies voor gebruiken?
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik wilde dit wel eens met mijn eigen ogen zien. Misschien dat er ook wel beeld mee te maken is, maar als ik er zo eens goed over nadenk (dit was namelijk het experiment waar niet al teveel moeite ingestoken moest worden, net als geld en tijd) dan denk ik dat ik een grotere spiegel moet hebben. Die vangt meer geld en maakt een grotere projectie. Deze vond ik namelijk nogal wat aan de kleine kant.

Maar wil niet zeggen dat dit spiegeltje weggegooid geld is; het geeft altijd nog een heel precies bundeltje licht als je het als reflectieschermpje gaat gebruiken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar