EOS 550D aanvaard geen SD kaart meer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
DJ BOBBY
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014 15:33

Wie kan er mij helpen?
Sinds enkele dagen aanvaard mijn camera geen SD kaart
Mededeling op scherm is geen SD kaart
Kocht nieuwe kaart daar is mededeling Kaart is schrijfbeveiligd terwijl dit niet zo is
iemand tips ?
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

eerste vraag: al eens met een andere kaart geprobeerd. Kan best zijn dat deze defect is.
tweede vraag: heb je de kaart die nu de foutmelding geeft, al eens in een andere camera geprobeerd (als je die mogelijkheid hebt).
derde vraag: heb je de kaart al geformatteerd mbv een kaartlezer en je pc ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
DJ BOBBY
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014 15:33

Ja heb andere kaart geprobeerd, dan geeft het scherm aan dat de kaart schrijfbeveiligd is terwijl dat niet wo is
In een andere camera werkt de kaart normaal
mdbphotography

Aan de linker kant van de SD kaart die de melding geeft dat hij tegen schrijven beveiligd is zit een schuifje, probeer deze eens in de andere stand te zetten en dan nog eens in je camera te proberen. Als het goed is zou de melding dan weg moeten zijn, het is namelijk geen fysieke beveiliging tegen schrijven maar een hangt af van de software van de camera, softwarematige beveiliging dus.

Dat eerste kaartje zou zoals Road8 aangeeft maar zo kapot kunnen zijn. Mocht echt niks helpen: heb je de contactjes van de SD kaartjes al schoongemaakt en al een keer flink geblazen in de SD kaart sleuf van je camera?

Success er mee!
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Heb je al gekeken (voor zover mogelijk) of er in je camera geen contactpuntje verbogen is?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

En ben je er al achter wat het is?
DJ BOBBY
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2014 15:33

ik heb nog steeds geen oplossing
ik heb in gekeken in het sd slot maar dat is heel moeilijk, met een licht erop gericht kan ik mel binnenin kijken, maar ik weet niet hoe het er eigenlijk moet uitzien
Ik zie enkele contactjes opzij en eentje links onderaan weet niet of dit normaal is
Iemand een idee?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

DJ BOBBY schreefCOLONik heb nog steeds geen oplossing
ik heb in gekeken in het sd slot maar dat is heel moeilijk, met een licht erop gericht kan ik mel binnenin kijken, maar ik weet niet hoe het er eigenlijk moet uitzien
Ik zie enkele contactjes opzij en eentje links onderaan weet niet of dit normaal is
Iemand een idee?
Ik gok toch een verbogen/gebroken contactpuntje in de camera, maar ga eens langs bij een fotozaak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar