tips voor bolle buik

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Beste,
Zaterdag komt mijn zuster op bezoek, en zij is hoogzwanger.Nu wil ze wat foto's laten maken van haar dikke buik.
Iemand tips voor mij qua opstelling enzo?
Ik heb dus 2 flitsers 200watt met softbox.
De lenzen zijn de 50mm en de 85mm.en waar moet zoal op letten?
Alvast bedankt
Grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou voor het fotograferen van een zwangere dame niet veel andere dingen doen qua opstelling dan een niet zwangere dame.
Hoe doe je het normaal?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Komt ze alleen, ik vind een compo met de partner altijd erg romantisch...
Kijk eens op Pinterest daar zie veel ( Amerikaanse) voorbeelden met leuke ideetjes voor zo' n foto
Apple fan, Canon volger...
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Lastige vraag, hangt er maar net vanaf welke sfeer jullie willen neerzetten met de foto's :) Verder kun je je afvragen welk licht bij haar karakter past en met welk licht je zus het meest voordelig op de foto staat.
Laatst gewijzigd door 1 op mgifotografie, in totaal 26 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Volgens mij heb je de set pas en pas 1 studioshoot gedaan onder begeleiding?

Er is helaas geen standaard te geven advies voor een juiste opstelling. Was het maar zo eenvoudig.
Dat is heel afhankelijk van smaak en het resultaat dat je wilt bereiken.

Mijn advies. Maak je daar vooral ook niet al te druk over.

Vraag je zus wat ze voor resultaten voor ogen heeft, werk desnoods met wat voorbeelden die je kunt laten zien vooraf.
Zo ook inderdaad of ze met of zonder partner of, als die er zijn, broertje of zusje ook op de foto wil.
En alleen gekleed of ook met blote buik enzovoorts. Als je die verwachtingen helder hebt kun je ook in die richting gaan shooten.

Geniet van het samenzijn en moment en maak er gewoon een leuke en gezellige shoot van met de nodige foto's met verschillende belichtingen.
Varieer met 1 licht met wat meer schaduwen tot een wat vlakkere belichting met 2 lichten.
En eventueel met lichte en donkere achtergrond.
En zoek daarna saampjes gezellig voor het scherm met een welverdiend drankje de naar smaak beste resultaten uit.

Zeker weten dat het dan voor allebei leuk en mooi genoeg wordt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

bedankt allemaal voor de antwoorden, spijtig genoeg zou het dit weekend niet doorgaan, is wat tussen gekomen.
de partner zu idd ook op de foto willen.ik ben al eens naar voorbeelden gaan kijken om zo eens een gedacht te hebben.
eens de shoot gedaan is zal ik hier war foto's posten
grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

hoogzwanger, iets tuissen komen, je komt volgens mij in tijdsnood, zou maar opschieten :P

maar tips genoeg, gewoon even googlen en dan zelf aanvullen met ideen die dan vervolgens in je opkomen, veel gebruikt worden glasgordijnen/vitrages die ze eromheen spannen, maar beste is gewoon spontaan de studio induiken en aldoende komt het vanzelf (de foto's bedoel ik, kindje zal iets meer moeite kosten meestal :lol: )
Fotograferen is kijken niet klikken.
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Het is gewoon een kwestie van doen en uitproberen. Ik heb best een hoop bolle buiken shoots gedaan.
Kijk op internet naar ideeën.
Ik zal een lijstje maken van dingen die ik vaak doe en die ook altijd op prijs gesteld worden:
- meetlint om buik heen. Foto in zw-w omzetten en meetlint in kleur
- dame op de rug laten liggen en dan muisjes van hoogte op de buik laten strooien
- dame op de rug en dan items op de buik
- met een kleverig goedje de naam van het kindje op de buik schrijven en dan muisjes daarop plakken. Hier kun je de foto ook omzetten in zw-w en de muisjes in kleur
- dame (deels) naakt en bedekken met een soort vitrage stof en haar daarin naar voren laten hangen.
en zo zijn er nog een hoop ideeën.
Denk om goede ondersteuning voor de dame als zij moet gaan liggen.

Qua licht zal je even moeten spelen. Ik heb voor de foto's met witte achtergrond twee flitskoppen op de achtergrond en één voor met een softbox erop. Bij een donkere achtergrond gebruik ik een haarlicht en een softbox schuin voor.
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar